router x6-1500GT

Discussie in 'CNC' gestart door jankraak, 22 nov 2013.

  1. jankraak

    jankraak

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Den Helder "Netherlands"
    ok spaans, maar dat maakt niet uit,als je de tekening en youtube kijkt begrijp je het wel.
    Als je de beschrijving van de print in de schakelkast leest, zie dat er bij deze sensoren dat er een weerstand moet worden gebruikt om de stroom op 7 mA te houden bij 24 volt.
    download maar eens de handleiding.
    Deze zal voor de nieuwe versie iets anders zijn, mar het princiepe is hetzelfde.
    Leafboy77 - Mach3 Usb Motion Card (AKZ250)
    http://www.automationtechnologiesin...11/USB-Motion-Card-AKZ250-Manual-v1.17-EN.pdf
    Door de print heb je minder draden nodig, voor 5 sensoren, 7 draden.
    3 draden per sensor zou 15 draden zijn, dit wordt door de print minder.
    Ik heb zelf een andere print gemaakt, het zelfde princiepe als deze , maar met connectoren erin, makkelijk om een sensor te vervangen
     
  2. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Ok bedankt, ik kan later altijd terugkomen op deze posts als het zo ver is :) Eens je alles in handen hebt wordt het snel duidelijker :)

    Ondertussen heb ik de hele dag aan het prutsen geweest met Vectric Aspire 4.0 en dat begint stilaan ook te lukken!
     
  3. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
  4. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    12 volt voeding er bij kopen een id .
    je kan je verlichting waterkoeling en de end stops daar mee aan steuren als je nog 5 volt nodig heb kan je met een stepdoun werken.

    nog een tip op alu werken de sensors minder als op staal en er zit verschil in afstand tussen bepaalde sensors kwa reageren.
    en je heb npn en pnp dus hou daar rekening mee.
     
  5. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
  6. jankraak

    jankraak

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Den Helder "Netherlands"
    soms is het handig om verlichting te plaatsen, ik heb een stofafzuiging met verschillende mogelijk heden.
    zowel met een borstel zonder verlichting als met een zuigmond waar je de verlichting wel
    ik zal later wel wat foto's plaatsen.
    prettige avond.

    gebruikt

     
  7. jankraak

    jankraak

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Den Helder "Netherlands"
    Kenny, de foto's staan op onedrive.
    je krijgt een mail
     
  8. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Even niets meer laten horen, ik heb vorige week wat mails heen en weer gestuurd naar die mannen in China, en na een vraag of 3 krijg ik grofweg als antwoord dat ik teveel vragen stel :) Wat een geweldige customer service zeg :) Dan 2 keer gevraagd om een factuur te maken, geen antwoord..

    Nu zitten ze daar met chinees nieuwjaar binnen enkele dagen en zijn ze weg voor 3 weken. Met andere woorden, mijn zin om een CNC-bank te kopen van die klungelaars zit er ook op :)

    Ik ga dus op zoek naar een goed/beter alternatief tenzij ze magischerwijs toch nog er in slagen om een mail te beantwoorden!
     
  9. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Na een hele hoop mails later heb ik dan toch een bestelling geplaatst :) Nu hopen dat ze hun belofte nakomen en alles opsturen voor Chinees nieuwjaar, anders zij we gemakkelijk een dikke maand verder..

    Ik post hier wel mijn updates als alles aangekomen is :)
     
  10. Arthur Hermans

    Arthur Hermans

    Lid geworden:
    21 feb 2005
    Berichten:
    292
    Locatie:
    Wijchen
    Hoi Kenny,
    Als ik het vragen mag, wat heb je besteld?
     
  11. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Ik heb toch de bank gekocht waar het topic over gaat (X6-1500GT met 4de as). Ik dacht dat ze niet meer gingen leveren voor hun geplande vakantie, maar gisteren dan toch nog antwoord gekregen en heb ik de bestelling geplaatst :)
     
  12. jankraak

    jankraak

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Den Helder "Netherlands"
    Daar heb je goed aangedaan.
    Ik heb er elke dag nog steeds veel plezier aan, een hobby apart.
    Garantie heb je nooit, en als je hem in Duitsland had gekocht heb je datzelfde probleem.
    Je moet hem straks toch gaan verbeteren, en dat zijn de kosten niet, en het is leuk werk.

    gr jan


     
  13. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Klopt, maar om er aan te sleutelen, daar ben ik niet vies van. Ik heb mijn eerste 3D printer ook als basic pakket gekocht en dan stuk voor stuk gaan verbeteren.

    Nu is de zoektocht begonnen naar goede materiaal-leveranciers :)
     
  14. jankraak

    jankraak

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Den Helder "Netherlands"
    mijn freesjes heb ik hiervandaan, een goed adres en een redelijke prijs.
    het zijn gebruikte in de industrie, maar ze doen het erg goed.
    schnucky2222 | eBay
    de andere V-frezen heb ik ook uit China via Ebay.de
    1/4 "Router CNC Stich Holz V Groove Bottom Reinigung Bit 6mmx22mm | eBay
    dit is ook een goed adres voor bolfrezen en V-frezen

    TC engraving bit 45 deg x 0.1 x 3.175mm [117055] - $1.10 : welcome to richontools.com

     
  15. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    bedankt voor de linkjes. Toen ik zei "materiaal-leverancier", had ik het eigenlijk over het materiaal dat gefreesd wordt :) Dus kunststof platen. Ik heb me net eens bevraagd bij "vink" in Belgïe.

    Maar die freesjes daar moet ik inderdaad ook naar gaan kijken. Heb jij bij je aankoop ook wat frezen bij gekregen om mee te starten? Ik zag dit namelijk op de bestelpagina staan als "cadeau voor X6-1500GT kopers", Net zoals een waterpomp en de frees-bevestiging:

    [​IMG]

    Mijn vader heeft vroeger in het school leren frezen (niet CNC natuurlijk), zijn frezen haalde hij altijd bij alfametal hier in België. Maar dat kan wel een andere prijs zijn dan die chinese frezen. Heb jij de chinese frezen al kunnen vergelijken met duurdere frezen? Is het verschil de moeite waard om te investeren in de duurdere?
     
  16. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    het licht aan het matriaal wat je gaat bewerken dat bepaald welke frees je nodig heb.
    voor kunstof en alu gebruik ik vhm en voor g10 en carbon carbide.
    feed speed enzo kan je berekenen en of kijken wat de spannen doen.

    kwa koeling zou ik voor een gesloten set gaan met een koeler werkt veel beter.
    ik heb de koeling op de brug zitten dat scheelt al tig meter slang.
     
  17. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Dat zal experimenteren worden. Ik denk in het begin voornamelijk te gaan experimenteren met G10. Waarom gebruik je hier andere frezen voor? (Zal ik wel allemaal gaan ondervinden denk ik)

    Wat betreft de koeling, met gesloten bedoel je gewoon uitgang naar een radiator en dan terug naar binnen?

    Ik dacht eraan om een emmer van 10liter met deksel te vullen met koelvloeistof en daar de pomp in te stoppen. Zou dat niet volstaan?
     
  18. jankraak

    jankraak

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Den Helder "Netherlands"
    dan wordt de vloeistof langzaam warm. Als de spindel een uur draaid , dan zal de warmte toch wel zo'n 40 graden worden.
    kijk even op mijn onedrive , dan zie je wat ik bedoel met een goede koeling.
    niet duur en leuk te maken.

    je had laatst een mail van mij met de link naar de foto's van mijn machine op de one drive.
     
  19. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Dat was ik nog vergeten te zeggen, ik heb enkel die eerste mail gehad met die bestanden. Die folder bestaat niet meer. Daarna geen mail meer aangekregen met foto's hoor..

    Wat betreft die koeling kan ik toch dezelfde pomp gebruiken en er eventueel een radiator tussen hangen?

    Ach ik zal dat allemaal wel nog zien eens we zo ver zijn :)
     
  20. jankraak

    jankraak

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Den Helder "Netherlands"
    Als het goed is heb je nu een mail van de one-drive, waar je de foto's kan downloaden.
    de pomp die je erbij krijgt kan ook in de buis denk ik.
    De watertank die ik gemaakt heb is 125mm doorsnede,
    gr jan

     

Deel Deze Pagina