waa01
PH-SAM
Maar
Maar nu de andere kant!
Hetzelfde weer, 1 druppel op de zwarte acryl verf, 1 druppel op kale tissue (1laag spanlak met 1 laag porienfuller) en 1 druppel op de nieuwe tissue.
Maar, help(!).....
Op het kale stuk begon de olie er doorheen te trekken, da's nou jammer, kan ik eigenlijk niet gebruiken (jullie advies svp)
Op de zwarte acryl wordt de olie zelfs af gestoten(!), wel logisch als die op waterbasis is. Geen probleem daar, ook goed af te vegen
Alleen op eindresultaat valt deze toch af, het oog doet ook wat!
Dus wat zal het moeten gaan worden
*De rode tissue waarvan ik verwacht dat de olie daar niet zo gauw doorheen zal trekken, of moet ik die hele kist nu met kraftstoffest blanke lak gaan voorzien
*Met de Revell/Humbrol aflakken en dan de rest van de tissue ongemoeid laten(?) Zoals je gezien hebt worden de neus en de voorlijsten daarmee geschilderd, dus kan ik dat risico nemen. De motor uitlaat zit grotendeels in(onder) de cowling, waar hopelijk dan de meeste olie wordt opgevangen en door het onderste gat weg kan lopen! Het compartiment had ik behandeld met die zilveren kraftsoffeste spanlak
(met die parket lak!)
Gaarne jullie reacties
Gr
Frustrerende Kees
Maar nu de andere kant!
Hetzelfde weer, 1 druppel op de zwarte acryl verf, 1 druppel op kale tissue (1laag spanlak met 1 laag porienfuller) en 1 druppel op de nieuwe tissue.

Maar, help(!).....

Op het kale stuk begon de olie er doorheen te trekken, da's nou jammer, kan ik eigenlijk niet gebruiken (jullie advies svp)

Op de zwarte acryl wordt de olie zelfs af gestoten(!), wel logisch als die op waterbasis is. Geen probleem daar, ook goed af te vegen
Alleen op eindresultaat valt deze toch af, het oog doet ook wat!
Dus wat zal het moeten gaan worden

*De rode tissue waarvan ik verwacht dat de olie daar niet zo gauw doorheen zal trekken, of moet ik die hele kist nu met kraftstoffest blanke lak gaan voorzien

*Met de Revell/Humbrol aflakken en dan de rest van de tissue ongemoeid laten(?) Zoals je gezien hebt worden de neus en de voorlijsten daarmee geschilderd, dus kan ik dat risico nemen. De motor uitlaat zit grotendeels in(onder) de cowling, waar hopelijk dan de meeste olie wordt opgevangen en door het onderste gat weg kan lopen! Het compartiment had ik behandeld met die zilveren kraftsoffeste spanlak

Gaarne jullie reacties
Gr
Frustrerende Kees
