Samson van artesania latona

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door bronsmotor, 19 apr 2020.

  1. bronsmotor

    bronsmotor

    Lid geworden:
    12 sep 2016
    Berichten:
    714
    Locatie:
    waar me werk is
    Zo de schoorsteen is geplamuurd.

    Ben even wat minder bezig geweest maar langzaam maar zeker komen we verder net laatste laklaag aan de binnenkant van de romp gedaan.

    als ik weer verder ga evn bekijken hoever ik het onderwaterschip rood maak.

    En toch maar eens kijken om wat materiaal in voorraad te halen nu wil ik ook een sleepcillinder maken dus stukje rond nodig.

    En ik denk dat ik de mast ook ga veranderen een soort t van maken in plaats van een recht paaltje haha 20200515_190713.jpeg
     
  2. flugelplace

    flugelplace

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    430
    Locatie:
    omg Stadskanaal
    Ga je doen een S vorm erin maken o_O ???
    Wel apart :D
     
  3. bronsmotor

    bronsmotor

    Lid geworden:
    12 sep 2016
    Berichten:
    714
    Locatie:
    waar me werk is
    Hahaha nee ik hou het simpeler
     
    flugelplace vindt dit leuk.
  4. Fokko 66

    Fokko 66

    Lid geworden:
    3 sep 2017
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Winschoten
    Wordt toch wel een heel deftig bootje.
     
    bronsmotor vindt dit leuk.
  5. bronsmotor

    bronsmotor

    Lid geworden:
    12 sep 2016
    Berichten:
    714
    Locatie:
    waar me werk is
    Geschuurd geproefd en gelakt haha.

    Word weer een paar dunne laagjes verdunde lak smeren.

    Binnenkant romp heb ik te dik gesmeerd voelt nog steeds plakkerig. Maar zal uuteindelijk ook droog worden dus geduldig afwachten.

    Tot zover 20200517_212042.jpeg
     
    Fokko 66 vindt dit leuk.
  6. Fokko 66

    Fokko 66

    Lid geworden:
    3 sep 2017
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Winschoten
    Denk dat er baas boven baas is.
    Dat binnenwerk van mij duur nog wel iets langer dan een paar dagen
    En dan durven ze dat sneldrogende verf te noemen...... IMG_20200517_214023.jpeg
     
  7. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.105
    Locatie:
    Oostvoorne
    Toch geen 2-componenten verf zonder verharder? :) Toen die net in de mode kwam had een collega een pot versierd en was daarmee flink tekeer gegaan. Na 2 dagen nog niet droog. Wist niet dat hij ook verharder had moeten versieren. Ach, al doende leert men. Gr. Klaas.
     
  8. bronsmotor

    bronsmotor

    Lid geworden:
    12 sep 2016
    Berichten:
    714
    Locatie:
    waar me werk is
    Hahaha dat is het nadeel als we gul zijn met de lak of de verf haha
     
  9. bronsmotor

    bronsmotor

    Lid geworden:
    12 sep 2016
    Berichten:
    714
    Locatie:
    waar me werk is
    Stuurhut heeft een laagje wit en de romp toch maar besloten om zwart te maken tot aan het dek.

    Ik heb weer hetzelfde probleem als bij de felix stofjes en kleine belletjes in de verf.

    Ik heb geen idee meer wat ik anders moet doen dan nu ik heb met de skippy hetzelfde gehad en nooit helemaal 100 procent mooi gekregen morgen anders kijken om erg verdumde verf erop te smeren kijken wat er dan gebeurd.

    Ik had nu heel braaf met wasbenzine de romp afgenomen met een oude theedoek.

    Ach in het ergste geval is er van dichtbij wat te zien van een afstandje ziet het er prima uit. 20200520_212945.jpeg 20200520_212921.jpeg
     
  10. Roelof_l

    Roelof_l

    Lid geworden:
    30 jun 2015
    Berichten:
    1.382
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Ik herken dit zo. Verschrikkelijk. Ben al maanden aan het tobben met een pot zwarte verf. Met de kwast, verdund met de airbrush iedere keer dit hopeloze resultaat.
    Inmiddels een nieuwe pot gekocht en die trekt heerlijk strak, droogt snel en glad op.
    Dus de eerste pot gaat weg samen met alle ergenis.
    Groet Roelof 20200503_143724.jpeg
     
  11. bronsmotor

    bronsmotor

    Lid geworden:
    12 sep 2016
    Berichten:
    714
    Locatie:
    waar me werk is
    Jammer genoeg is dit een spliksplinternieuwe pot verf.

    Maar als het echt noet wil lukken met de kwast kijk ik voor een zwarte spuitbus.
     
  12. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.105
    Locatie:
    Oostvoorne
    Wat voor verf is het Bert? Kwast of penseel schoon? Heb wel eens last van een stofje, maar eigenlijk nooit blaasjes. Stofje "steek" ik er uit met het penseel en veeg dat af aan een stukje WC-papier. Gr. Klaas.
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2020
  13. Roelof_l

    Roelof_l

    Lid geworden:
    30 jun 2015
    Berichten:
    1.382
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Mijn verf was ook een nieuwe speciaal op kleur gemaakte bus van Sigma coatings. Expres deze grotere genomen, omdat ik veel zwart nodig had. 20200515_172126.jpeg
    Als je geroerd heb onstaan er na een poosje hele kleine belletjes in de pot. Als je schildert lijkt het goed te gaan, totdat het droog is. Dan lijkt het wel of er vogelzand in zit. Dit zie je niet als je aan schilderen bent.
     
  14. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.105
    Locatie:
    Oostvoorne
    Te hard geroerd en lucht in de verf geslagen Roelof? Waarschijnlijk je verf dan ook iets te dik. Goed roeren, opdat alle pigment van de bodem is en dan een half uur laten staan om de luchtbellen op te laten stijgen. En anders eens een miniverfrollertje gebruiken. Forumlid Bert V zweert erbij. Gr. Klaas.
    https://www.mini-verfrollertjes.nl/webshop/
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2020
  15. bronsmotor

    bronsmotor

    Lid geworden:
    12 sep 2016
    Berichten:
    714
    Locatie:
    waar me werk is
    Hmmm misschien dat ik dat verkeerd doe ik zal vanavond eens wat experimenteren.

    Er staat op dat het met kwast te verwerken is ik gebruik nu van die kwastjes van de action die liggen bij de acrylverf.
     
  16. bronsmotor

    bronsmotor

    Lid geworden:
    12 sep 2016
    Berichten:
    714
    Locatie:
    waar me werk is
    Nu een duurdere kwast a la hobbywinkel gebryikt en schoongemaakt met ammoniak.
    Zelfde resultaat alleen keek ik nog eens op google en kwam ik tegen dat een ronde kwast hoort dus morgen maar een romde kwast proberen.

    Ik heb nog wel een spuitbus zwarte verf liggen maar dat is acrylverf ik weet niet of dat lange vaartochtjes overleefd iemand ervaring mee?

    Ps ik weet wel dat ik mn volgende model gewoon wat van die kleine rollers ga regelen haha.
     
  17. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.105
    Locatie:
    Oostvoorne
    Bert, Gebruik maar geen acrylverf over alkyd of harsverf. Gr. Klaas.
     
  18. Roelof_l

    Roelof_l

    Lid geworden:
    30 jun 2015
    Berichten:
    1.382
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Dat dacht ik eerst ook. Toen gekozen om een deel apart te verdunnen voor de airbrush. Dit gaaf heel veel verstoppingen en stotteren van de spuit. Gek werd ik er van. Het resultaat maakte weinig verschil met de kwast. Het minste 'zand' kreeg ik er in door heel dik te kwasten met een revell 4 kwast. Als je klaar bent met verven ziet het er goed uit. Maar als je dan na een poosje kijkt schieten de tranen in je ogen. Met de nieuwe pot maakt het niet uit of ik dik of dunner verf. Het resultaat is gewoon goed. Ik vermoed dat deze verf te lang in de winkel heeft gestaan, voordat ze voor mij op kleur is gemaakt.
     
  19. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.105
    Locatie:
    Oostvoorne
    Zelf schilder ik alleen met de kwast (penseel) en gebruik Revell of Humbrol alkyd als ik buiten kan verven. Binnen gebruik ik Revell Aqua color. Heb met al deze soorten weinig problemen gehad. De aqua color droogt snel en meestal doe ik een beetje verf in het deksel en leg een plaatje kunststof op het potje. Het meest gebruik ik satijnglans, waarbij kleine oneffenheden niet zo erg opvallen. Gr. Klaas.
     
  20. bronsmotor

    bronsmotor

    Lid geworden:
    12 sep 2016
    Berichten:
    714
    Locatie:
    waar me werk is
    Ik smeer wel een paar lagen uit dit blik zwart en dan als laaste laag revell zwart als dat gaat tenminste haha.

    Vergaat die aqaucolor dan niet met water in de buurt klaas?

    Ik zal morgen eens kijken ik heb nog een paar kwastjes van revell misschien dat die een oplossing bieden.
     

Deel Deze Pagina