Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Zal nog even duren voordat tweede spatbord zover is. Bijna niet ziet: ja klopt, maar plan is cabine kantelbaar te maken, zodat je het makkelijk zichtbaar kunt maken. En dan moet ik de andere gaten ook nog vullen. Genoeg te doen dus in 2016.
Meten is weten. In tegenstelling tot het eerste spatscherm wilde ik eerst zorgen dat de tweede aan het chassis paste. Na de benodigde gaten te hebben voorbereid, kwam ik tot de ontdekking dat Tamiya twee spatborden met een verschillende breedte heeft geleverd. . Niet gemeten dus. . Dan toch even gewoon goed kijken en je ziet het eigenlijk meteen: verschil in breedte. . Even meten: 8mm.
Toch voorzichtig het nieuwe deel losgesneden en het zwarte origineel behandeld met een multitool. De twee delen weer voorzichtig aan elkaar. En toen past het het. .
Aangepast en nog niet nabewerkt spatbord:
Binnenzijde.
En aan het chassis:
En wat meer overzicht.
De spatborden zijn nog niet af. Het netjes maken volgt nog. Ondertussen eens creatief over nadenken hoe lege ruimte verder ingevuld gaat worden.
In de afgelopen tijd niet zoveel kunnen doen. In de pauzes op mijn werk een Streamline zonneklep in 3D gemaakt. Meteen ook maar een proto besteld. Dan kan ik rustig uitzoeken hoe ik het met de glaasjes en eventuele leds ga doen in de toekomst.
Tamiya orgineel en Streamline 3D-print (al in de spuitprimer gezet)
Ik heb de zonneklep nog maar eens opgepakt. Uitdaging was om er nog wat glaasjes in te verwerken. Hiervoor heb ik Kristal Klear lijm aangeschaft. Er zijn twee mogelijkheden: ofwel ik ga stukje plastic uit CD-hoesjes o.i.d. verwerken ofwel de ruitje worden volledig van Kristal Klear. Na wat proefstukje voor ruitjes uit afvalstyreen gemaakt te hebben, heb ik eerst de zonneklep voorbereid voor de 2e optie (het andere kan daarna altijd nog : glad schuren, spuiten en in de lak.
Vervolgens met maskeertape de gaten strak afgeplakt:
Omdraaien en de gaten met Kristal Klear vullen. Bewust gekozen voor dikkere laag.
En na een kleine 20 uur drogen ziet het er dan zo uit (nog iets melkwit, maar je kunt er al doorheen kijken.)
Ik laat het nog even verder drogen. Staat het me niet aan, dan ga ik stukje plastic op maat verwerken.
Volgens mij (en ik kijk alleen even op foto's) is de zonneklep ongeveer even groot.
Alleen de verstralers ijn duidelijk kleiner. (ik heb dat zelf nog niet helemaal goed, maar dit 3D-printje was niet zo duur. Kan altijd nog aangepast worden)
Een begin gemaakt met de laadvloer voor de wipkar. Wordt weer grotendeels uit styreen opgebouwd. Hij moet alleen veel steviger en handelbaarder uitgevoerd worden dan mijn stenenoplegger.
De basis is een grote plaat. Met profielen worden de randen opgebouwd. Vooralsnog eerst gewerkt aan de bestuurderszijde.
Het schuurpapier moet er nog langs. Maar dat kan later nog.
Eerste concept van een spatbord is klaar.
Plekken voor oranje zijverlichting zijn voorzien.
- info: glaasjes zonneklep opnieuw gedaan. Met maskeertape bleef het te troebel. Tweede poging is met gewoon plakband. Ik laat het vervolg weten.
- laadvloer wipkar:
Alle spatborden gemaakt. Eerste schuuracties om oneffenheden weg te werken. Laadvloer (tijdelijk?) aan chassis bevestigd. Tijdelijk omdat voor nu lijkt dat de vier schroefjes voor sterkste verbinding zorgt. Bij het afbouwen kijk ik of ik een betere positie weet. Spatborden aan de laadvloer gelijmd.