Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Stapje verder.
- Kopschot gemaakt. Het staat nu nog los op de bak, maar wordt straks met vier boutjes vastgezet.
- Bovenzijde van de laadvloer opgevuld met platen. Na het spuiten kunnen dan de planken (idem aanhanger) verwerkt worden.
Hulpchassis staat nu scheef op hoofdchassis. Komt doordat ik de laadvloer aan de voorzijde (tijdelijk) met stripje aluminium (net zichtbaar op de foto).
Begonnen met de verlichting op de laadvloer.
Een 'printplaatje' om draden te kunnen bundelen tot 1 kabel.
Ledplatines geplaatst in de achterlichten.
Diverse steuntjes on de draden vast te houden. Hiermee kan ik de laadvloer in zijn geheel op chassis bouwen.
Nog te doen: achteruitlichten plaatsen, zijverlichting solderen en eens goed nadenken over de stekkers tussen truck en aanhanger + het geheel netjes wegwerken.
En de volgende stap gemaakt in de verlichting.
Positie voor de achteruitrijlichten bepaald en steuntjes op de laadvloer gelijmd.
Vervolgens maar een een bundel spaghetti creëren. En hopen dat dat inderdaad zal veranderen in een meer geordende loop van de draden.
Het 'printplaatje'is nu af.
Meteen naar even testen met de verlichting die ik al voorbereid had.
Eerst de stekkers in orde gemaakt. Klaar om in t bouwen. 1x een stekker met 3 polen en 1x een stekker met 5 polen. Zo kan ik ze in de toekomst niet verwisselen.
De zijverlichting afgemaakt en breedtelampjes geplaatst.
Meteen wat draden in de klemmen geplaatst en de overlengte teruggebracht.
Zo kan ik bepalen waar nog wat kleine klemmetje geplaatst dienen te worden.
Verder met de stekkertjes. Omdat de stekkertje toch wat strak zitten, heb ik besloten om ze niet aan de styreen laadvloer te maken. Ze worden aan het chassis bevestigd. Waarschijnlijk zal ik ze via servostekkers met de laadvloer gaan verbinden.
Een beetje een onduidelijke foto, maar het is wel duidelijk dat de draadjes straks vrijwel onzichtbaar zijn.
Meteen ook even met de aanhanger testen of hier geen grote problemen zichtbaar worden.
Een rijtest zal het een en ander moeten bevestigen (maar dan moet ik eerst maar eens een batterij opladen)
De vrijheid van de aanhanger bij het naar rechts sturen is iets beperkter geworden. Maar het lijkt me op het oog geen probleem.
Hoi Erik, de aansluitingen zitten meestal aan de kant waar de kabels lopen. Wellicht de kabels naar de andere van de dissel verhuizen? Zo ben je ook meteen van die ''frot'' af over je dissel. Of de aansluitingen naar de linkse kant verplaatsen... Zoiets.. ;-) Het is maar een idee..
Aanhanger ga ik niet meer aanpassen.
Bedoeling was/is dat de aansluitingen links op de truck kwamen. Echter ik had steuntje in spiegelbeeld gemaakt. Dus vandaar dat ze nu rechts zitten.
Eens kijken of ik het ga aanpassen. Ben namelijk bang dat lengte voor kabels zodanig zal zijn dat ze over de vloer gaan. In echt zitten ze ook veelal middels een elastiekje ergens aan de truck vast.
Ik kan het in ieder geval wel even proberen. Aanhanger kabel zit nog los.
Detail om te melden bij de foto's:
Op de proefdruk staat duidelijk "printer niet schalen". Raad eens.... Juist ja, . decals zijn ietsje kleiner dan de werkelijkheid op onderstaande fotó's.
Maar nieuw printje op 100% en de decals even naast mijn Scania Topline gelegd.
Dezelfde decals komen overeen en zullen dus passen.
Weer een stapje verder. Op de foto niet zoveel nieuws te zien.
- de klemmetjes voor de draden onder de laadvloer gelijmd.
- de naden geplamuurd
- gaten voor bevestigingsbouten gemaakt
- laadvloer gedemonteerd
Kortom: de laadvloer kan na een goede schoonmaakbeurt in de kleur gespoten worden.
En de decals zijn binnen. Dus klein detail voor de wipkar: