scania r???

hallo
mn beste penseel verf is tamiya potjes op waterbasis,
penseel na gebruik onder de waterkraan af te spoelen,
en als het op een onderdeeltje fout gaat,
dan onder de kraan of met nat doekje weghalen,
gewoon ideaal die tamiya verf,
dat vind ik tenminste,
mvg markioo

hallo kobus, bedankt voor de tip, maar ik zit momenteel te veel met een trail of dakartruck in mijn hoofd , en wil dat dus maar eerst gaan verwezelijken en nog wat ervaring opdoen, zeker kwa electronica want daar ben ik echt een groentje in. en die kan ik dan ook als lading gebruiken!!

groetjes steven

Hoi taz660 ik heb nog een vraagje over je dieplader.
Hoe heb jij ervoor gezorgd dat je deze aan je scania kan hangen?
Want wat bruder voorziet als kinpin is veel te dik in diameter en ik denk ook dat de kinpin iets naar voor moet omdat je anders niet kan afdraaien klopt dit of niet?

hey volvo-freak

jeet idd het originele van bruder der af doen en er een opzetten voor tamiya deze heb ik van de getriebe doctor geloof ik en kost niet zoveel, ik heb er ook nogeen plaat van 3mm tussen gedaan dan is de hoogt voor het aanpikken ook perfect!! en dan moet je idd zien dat er nog genoeg afstand is tussen truck en de dieplader om tekunnen draaien!!

het is heel simpel hoor als ikhet kan kan alleman het!
groetjes steven

aha ok kan je misschien een foto sturen van hoe je het just gedaan hebt want waar die plaat van 3mm dan moet komen zie ik niet zo goed

aha ok alleen spijtig genoeg ben ik niet alleman he;)

hey volvo-freak

jeet idd het originele van bruder der af doen en er een opzetten voor tamiya deze heb ik van de getriebe doctor geloof ik en kost niet zoveel, ik heb er ook nogeen plaat van 3mm tussen gedaan dan is de hoogt voor het aanpikken ook perfect!! en dan moet je idd zien dat er nog genoeg afstand is tussen truck en de dieplader om tekunnen draaien!!

het is heel simpel hoor als ikhet kan kan alleman het!
groetjes steven

je kan als je het heel goedkoop wil houden een boutje nemem en deze in de juiste vorm sliijpen werkt goed en kost 0.30 centen

bedankt
ben ik zeker iets mee

dus het plaatje van 3mm zit bovenop en daar heb je dan je kinpin in vast gemaakt
of ben ik verkeerd?

je hebt dus de onderkant van de dielader, daar bevestig je een abs plaat van 3mm tegen , dan een gat boren dwars door de paat en de dieplader en met een geschikt boutje het pinnetje bevestigen , heel simpel , en idd mt een boutje zou het mss ook lukken, maarhad ik eigenlijk ni aan gedacht!

greetz steven

vandaag de nieuwe aanwinst gaan halen! de globeliner van model-freak33 !!

deze is voorzien van robbe sound en light modulle, 12v truck motor, robbe snelheids regelaar, servo om af en aan te koppeln , een f14 zender met 2 modulles, ontvanger baterij, rij batterij 12v,en zender batterij , plus oplader van robbe. tis echt een pracht truck , mijn bedoeling was om hem om te bouwen tot 6x4 scan of volvo, maar ik vind hem wel meevallen zo. het enige wat ik ga doen is de dak spoiler mat zwart spuiten, en de stickers verwijderen, iemand een idee hoe je dat het beste doet zonder de lak te beschadigen??? .

verder moet ik zeggen dat het een fijne kerel is modelfreak33, en wens hem veel beterschap toe , en wat een knappe verzameling vrachtwagens seg was wel onder de indruk . en nog veel succes met het nieuwe project!!

en nu maar een paar fotos

groeten steven

hallo, niemand een idee hoe je de stickers van de cabine kan verwijderen zonder de lak te beschadigen???

zou een haardroger helpen??

laat de tips maar komen

mvg steven

hallo
tja u kan het voorzichtig proberen met een haardroger
en dan met de nagel los peuteren,
lijm resten kunt u weg halen met stickerverwijderaar
maar let op het is troep dus doe het buiten en probeer eerst een stukkie op een plekje verf van de cabine om te zien of de verf niet weg vreet!!!!!
tamiya stickers laten zich redelijk van lexan kappen verwijderen,
ik denk dat deze stickers op de truck het zelfde zijn,
als het maar lekker warm is moet het wel lukken,
en trek de sticker in de richting vlak over de kap heen,
dus niet de sticker naar boven onder een hoek van 90 % wegtrekken,
want dan trek je denk ik de verf er wel zo af,
dus als het ware de sticker proberen dubbel te vouwen over de kap heen,
het is moeilijk uitleggen zo,
ik hoop enkel dat het lukt,succes dan maar,
mvg markioo

stickerverwijderaar is troeP in het ergst van de zin!!!

beter neem eerst gewoon wasbenzine werkt in 99% van de gevallen ook.

sticker onder hoek van 45 graden / wegtrekken. vlak langs de body zo blijft de sticker 1 geheel en heb je minder trek last op de verf staan. je rolt de sticker er als het ware van af.

markioo en cheeta bedankt voor de snelle reactie en het zeer precies uitleggen , jullie lijken wel de onderwijzers van het forum (haha)

mvg steven

hoho piet blijft de leermeester met de draai en freesbank :P

doe het wel voorzichtig he ;) gebruik wasbenzine niet te lang dan kan het doffe plekken achter laten op de lak.

hallo
cheeta dat is dus wat ik bedoelde onder een schuine hoek wegtrekken,
stickerverwijderaar gebruik ik wel op 1:1 autoos,
maar modellen niet al te vaak,
daarom zeg ik ook eerst een stukkie proberen,
en wasbenzine kan uiteraard ook,
ik ben geen leraar hoor,hahaha
dat is en blijft piet,(volvo fh16 660)
gewoon mn goede en ook slechte ervaringen van jaaaren modelbouw,
mvg markioo

idd piet is wel super in zijn creaties, maar heeft er dan ook het materiaal voor , ik moet het stellen met wat zaagjes,vijltjes en een dremel . dus voor mij is het echt pas werk.
maar goed , ik bewonder toch jullie kennis van zaken, ik heb al veel geleerd hier . en hoop nog veel te leren ook.

mvg steven

Back