UPDATE: Bouwbeschrijving dashbord verlichting
Voor erik en andere bouwers even mijn knutsel ervaring. Ik gebruik 0.5mm glasvezel. Ik begon met een 0.6mm boortje maar deze brak snel. Nu gebruik ik een 0.8mm freesje voor mijn Drevel (gekocht bij de Praxis maar hij past niet in mijn Drevel. Ik gebruik daarom maar mijn schroefboormachine). Door deze kleine gaatjes steek ik de galsvezel.
Aan de achterzijde heb ik de galsvezel gebundeld in een krimpkousje. Bij het verwarmen van de krimpkous beschadigt de galsvezel maar deze knip ik daarna allemaal gelijk af.
Ik heb het geheel van achter vastgelijmd met een lijmpistool, maar dit doe ik niet weer. De glasvezel smelt bijna (trekt krom). Volgende keer op zoek naar goed lijm.
Aan de voorzijde met een klein kniptangetje alles afgeknipt. Aan de achterzijde een LED tegen de glasvezel vastgezet met krimpkous of plakband. En dit geeft onderstaand resultaat.
p.s. Het alarm lichtje is een 2mm LED welke ik eerst heb ingekort, gemonteerd en daarna pas de plakkers over het dashbord. Hierdoor zit de verlichting achter het alarm knopje en licht het knopje op.
@Jordie: Wat vindt je niet zo mooi aan de verlichting? Of mag ik vragen, wat zou jij anders doen om het mooier te maken? Dit is mijn eerste truck maar niet de laatste denk ik en ik of andere bouwers hebben vast nog wel wat aan goede ideeen.
@Boi: Bedankt voor je tip's. Ik zie me dit nog niet bij Sjaak doen maar ik moet de gehele combi nog spuiten. Ik denk dat ik je hulp nog wel kan gebruiken als ik zover ben. Dieren is ook niet zo ver weg van Arnhem dus wie weet en treffen we elkaar nog eens.