Scania Topline 10x10/6 trekker met autolaadkraan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Robert-geveke ;

Ja ik weet het dat de Leimbach laadkraan 1 keer uitschuift wat de steunpoten betrefd .
Heb namelijk al een Leimbach laadkraan op m'n andere 6x4 Scania Topline staan met laadkraan en afzetcontainer .
Daar de Palfinger PK 150002G deze standaard heeft zoals deze bovenstaande schets hoopte ik om deze ook zo te willen bouwen , lukt het me niet met deze kabels dan zal het niets anders worden dan dat deze maar 1x zal uitschuiven wat geen zicht zal zijn maar niet anders zal kunnen .
Ik weet dat ik hier veel aan anderen vraag op dit forum en zeker als ik er zelf geen uitweg naar weet en hoop dat anderen mij hierbij willen verder helpen .
Ja er zijn tekeningen te zien met de cilinder aan de binnenzijde met de nodige kabels daarbij .
Bij mijn model zou de cilinder aan de buitenzijde zijn met nu de vraag of iemand hierop wil tekenen waar te bevestigen en waarop te rollen .

Misschien je eigen topic nog eens door lezen en posting 116 eens goed bekijken.
Daar heeft iemand all de moeite genomen om het een keer voor je te tekenen....

tele-outrigger0001.jpg

Hier is hij :yes::yes:

dus punt A en C komen op de zelde liere te zitten??
dus je maakt eigelijk een lus.

ziet er iniedergeval al goed uit.

gr Sander.

hallo
ik heb er de ballen verstand van hoor,
maar als je de cilinder aan de ene kant in je chassiskoker monteerd
en de andere aan 2e deel,dan moet ie de volledige uitschuif afstand afleggen,werkt dus denk ik niet,

als je hem nu aan 1e deel vast weet te maken dan heb je kortere cilinderslag en dmv draad in katrol wordt je 2e deel uitgeschoven,
kijk maar eens bij een heftruck mast,ketting op cilinder en dubbele lengte werking,
mvg markioo

Hallo Sander en Markioo ;

Goed dat jullie het zouden begrijpen .
Kon ik dit ook maar .
Geraak er niet wijzer uit , hoe goed en kwaad dit ook te bedoelen .
Als het me niet lukt zal het erbij blijven dan de 4 steunpoten maar 1 keer zullen uitschuiven zoals bij de Leimbach laadkraan het geval is .
De stuurventielen zijn wel gemonteerd tussen de assen maar echt veel is er niet veranderd aan m'n model .
Willen jullie deze zien op foto of zo of is dit niet zo belangrijk ?
Laat maar iets weten .

Mvg,
Steve .

hey, foto's zijn altijd welkom:D.

maar ik heb het tekeningetje eens goed bekeken.
ik haal hier uit dat de armen wel uit kunnen schuifen.
maar hoe gaat deze dan weer terug??

het is geen lus...... toch :confused:

gr Sander.

Hallo Sander ;

Moet het nog eens goed bestuderen en ga het ook eens uitproberen met enkele kokers .
Oke ik zal foto's maken , ook al is er niet veel veranderd , maar als jullie het vragen zal ik deze plaatsen .
Is niet de juiste plaats om dit te vragen maar weten jullie waar de batterijen te vinden zijn ?
Heb ergens eens op een website , dacht van accessoires een 24 volt batterij zien staan , nu weet ik alleen niet welke website het juist meer was .
Het was zo een uitzicht alsof het een echte batterij was van een truck maar dan op schaal .
Denk zelfs dat het een battterij van Varta was (wit met blauwe letters en doppen erop) .
Weet iemand waar deze mogelijk nog te koop zijn ?
Heb een kleine ruimte over tussen 1e en 2e as en dacht hierzo een batterijkist te plaatsen .

Mvg,
Steve .

Cheeta ;

Dank U hiervoor .
Ga ik morgen alles eens noteren en navragen welke afmetingen te verkrijgen zijn .
Op die website doen ze ook aan plasmasnijden en lasersnijden .
Zou dit ook mogelijk zijn bij hele kleine afmetingen ?
Zal dt ook moeten navragen zeker .

Mvg,
Steve .

Nog eventjes wachten op de foto's (lijm is nog niet droog) .
Heb inneens ook de staande uitlaat gemonteerd en nu even aan een kistje aan het werken om de verloren ruimte op te vullen tussen 1e en 2e stuuras onder de uitlaat .
Normaal morgen zonder fouten hiervan foto's hier te plaatsen .

Mvg,
Steve .

Hallo Robert-10 ;

Sorry had de volledige website nog niet bekeken .
Heb ze wel zien staan op de website van truckmodellsport met deze link ervan te noteren : LKW Batterie 1:14 - 3614.99
Hier is die gewenste batterij wel op te zien maar jammer genoeg is deze niet meer leverbaar , staat erbij vermeld .
Ja deze batterij is het , maar waar dan nog wel te verkrijgen en wat zijn de afmetingen er van .

Mvg ,
Steve .

hoi
ik heb een topic waar alles met truck ladingen en diverse te maken heeft in algemeen truck gedeelte
kijk daar eens,
barnhausen de bandenman had ze ook op de europene modelshow ede,
staat niet op zn site helaas,
maar je zou die ook kunnen vragen,
of google of ebay
mvg markioo

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back