Scania Topline 10x10/6 trekker met autolaadkraan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeg een paar foto's van de bouw zou ook leuk zijn om eens naar te kijken.
Wil wel eens zien wat je nu al in elkaar gebakken of getekent hebt.
Dit topic word me een beetje te saai

Boi ;

Er staan foto's van mijn model op de 5e pagina , de tekenng hiervan is nog niet klaar , ben deze namelijk aan het tekenen op schaal1/14,8 (1/14,5) dus zal nog een tijdje kunnen duren voordat deze klaar is en ingekleurd is .
Sorry daarvoor .

Mvg,
Steve .

Sorry ik bedoelde dat ik al vrachtwagens / trekkers zien rijden heb op schaal 1/50 .
Hebben misschen ook wel een laadkraan erop maar neen die werkt niet zo klein .
Bouw jij mogelijk ook laadkranen op schaal 1/50 of bouw je die niet voor anderen ?
Als ik afmetingen zou geven betreffende een 5 assige vrachtwagen trekker , zou jij die dan voor mij kunnen bouwen op schaal 1/50 ?
Mag ik jou deze onderdelen dan naar jou toesturen die ik heb of gaat dit niet om een 5 asser te bouwen met achteraan ook een stuurbare achteras ?

hallo steve

ik kan palfinger en hiab kraantjes in schaal 1:50 voor je leveren.
kosten tussen de 20,00 a' 50,00 pst.
maar werkend maken lukt amper.
1:50 rc maken is nog wel mogelijk zelfs 1:87 rc maken lukt nog makkelijk kijk maar in dit filmpje.
BUMZq4Sgo_0[/media] - VW Touareg RC 1/87

gr

Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt door een moderator:
Die schaal 1/87 is wel klein ja en die 1/160 nog kleiner .
Ik ga het toch maar bij 1/14,8 houden , is me nu al ingewikkeld genoeg , laat staan die micromodellen .

Hallo ;

Hierbij heb ik een vraagje betreffende hydrauliek leidingen .
Meestal gebruik ik die zwarte leidingen van Leimbach zelf .
Nu heb ik in een hobby winkel siliconen leidingen zien liggen van aero=naut die veel soepeler zijn tegenover die zwarte Leimbach leidingen .
Die siliconen leidingen Nr. 7274/50 (binnen diameter 1,5mm / wand dikte 0,75mm / buiten diameter 3mm) en Nr. 7274/51 (binnen diameter 1,5mm / wand dikte 1,5mm / buiten diameter 4,5mm) zouden deze siliconen leidingen mogelijk gebruikt kunnen worden tussen de cilinders met dezelfde druk als er op de zwarte cilinders gezet wordt .
Zijn die siliconen leidingen hiervoor sterk genoeg of niet .
Deze zouden geschikt zijn voor de steunpoten daar deze veel soepeler zijn .
Graag jullie meningen hierover .
Ik hoop dat deze siliconen leidingen mogelijk kunnen dienen als hydrauliek leidingen bij Leimbach cilinders .

Mvg,
Steve .

hallo
die siliconen slang is dat niet brandstofslang voor de modelbouw,
ik denk niet dat die de druk aankan voor hydraulica,
mvg markioo

Hallo Cheeta en Markioo ;
Sorry maar er is nergens iets te vinden wat voor druk deze leiding zou aan kunnen .
Ja het is mogelijk dat deze voor brandstof gebruikt worden maar dat weet ik niet juist .
Als jullie hydrauliek zouden hebben , kan dit mogelijk eens getest worden met de druk die er gebruikt wordt bij Leimbach cilinders .

Mvg,
Steve .

heb je een compressor?

sluit 1 kant goed af en zet de andere kant op de max druk van de compressor 8 bar.

als die dat overleeft zonder op te zwellen. dan kun je langzaam verder gaan met testen.

aan jouw omschrijving vermoed ik dat de slang zal opzwellen namelijk.

Nu hier toch even over hydrauliek te praten .
Die zwenk nippels van Leimbach > bestaat daar een steeksleutel voor om die nippels vast te schroeven ?
Nu gebruik ik hiervoor een bekkentang maar een steeksleutel zou handiger zijn .
Zijn er van deze mini steeksleutels ergens vindbaar ?
Bij Knupfer is de grootste 4,0 grotere zijn er niet op die website .
Denk dat die van Leimbach eerder naar de 5mm zou gaan , maar waar ergens te vinden ?

Mvg,
Steve .

Hallo Cheeta ;

Ik heb hier amper een darmpje van slechts 40 cm lengte .
Zou dit niet te klein zijn om te testen ?
Dus als deze niet zou opzwellen dan zou dit een goede leiding kunnen zijn .
Als er lucht in te blazen met de compressor dan is het toch normaal dat de darm gaat zwellen , of niet soms ?
Dus als ik een zwarte leiding neem van Leimbach en ook aan en af sluit op een compressor dan gaat deze zwarte leiding niet zwellen of zo ?

Mvg,
Steve .

hydrauliek leiding mag dus nagenoeg niet zwellen eigenlijk zelfs niet! als een leiding opzwelt wordt de ruimte groter en dus de druk weer lager.

Hydrauliek leidingen moeten juist daarom zo hard zijn.

Als ze de 8 bar doorstaan zonder zwellen is geen garantie dat het werkt met leimbach 12bar maar het is een begin als je nog niet kan testen met hydrauliek.

als je met lucht al merkt dat die dikker wordt dan is het foute boel en geen optie.

40cm is meer dan zat 10cm is al prima. als die maar 100% dicht is aan 1 kant. *even een propje maken en erin lijmen.

hallo
zoals gezegd met lucht kan je het beste testen ipv gelijk met olie,
daar krijg je zo een rotzooi van als het klapt/spuit,
en steeksleutels,kijk eens op google onder gereedschap of conrad,
of ga bij automatrialenzaak langs,die hebben wel wat en anders kunnen zij het wel bestellen,
mvg markioo
even gezocht en voila!!!!!!!!!!
http://link.marktplaats.nl/442851653

Laatst bewerkt:
Hallo Markioo ;

Dank U voor die rechtstreekse marktplaats website .
Heb reeds 3 steeksleutels erbij besteld .
Nu nog wachten op gegevens voor betaling ervan .
Dank U nogmaals hiervoor .

Mvg,
Steve .

Cheeta & Helicor ;

Stuur jullie e-mail adres mogelijk eens door , wil een tekening naar jullie door sturen .
Dank U bij voorbaat .

Mvg,
Steve .

Heb nu in het voorbije weekend de 3x 2 stuurventielen geplaatst tussen de 1e - 2e en tussen de 2e - 3e as .
Is niet veel aan te zien en moet er nog wel eens foto's van maken .
Nu deze gemonteerd te hebben heb ik intussen ook de 10 gewenste cilinders , 4 voor het horizontaal uitschuiven > 2x 2 steunpoten en 6 voor het vertikaal uitschuiven opgemeten , getekend op 1 A4 formaat en deze naar Rob Hobma gestuurd zodat hij mijn gewnste cilinders met mijn Nederlandse taal kan vertalen naar het Duits om die dan bij Leimbach te bestellen .
Eenmaal die cilinders te hebben kunnen de leidingen hiertoe gemonteerd worden .
Als dat gedaan is wordt er verder gewerkt aan elke uitschuivende koker wat nog moet berekend worden hoe en waar te plooien .
Dit zal een uitdaging worden m zoveel mogelijk van de 1e keer juist te plooien .
Ik blijf erbij om de kraan uit aluminium te bouwen en heb reeds materialen besteld om aluminium te solderen .

Mvg ,
Steve .

10x10/6 trekker met autolaadkraan

Hallo ;

Daar ik het al verschillende keren geprobeerd heb met een visdraad en bevestigd heb op verschillende punten ben ik er nog niet veel verder uitgekomen hoe het juist moet .
Hierbij heb ik dan nu mijn schets bijgevoegd betreffende het 2x horizontaal uitschuiven (achterste steunpoten) en 3x horizontaal uitschuiven (voorste steunpoten) maar ben er nog steeds niet wijzer uit hoe en waar de kabels te moeten plaatsen , bevestigen en op laten rollen .
Wil er iemand van jullie op deze onderstaande tekening / schets aanduiden waar vast te zetten met een X en waar op te laten rollen met een O en ook de kabel hierop te tekenen in een bepaalde kleur ?
Wil er iemand dit voor mij doen ?

Uploaded with ImageShack.us

Dank U bij voorbaat .

Mvg,
Steve .

beste Steve waarom zou je niet gewoon genoegen nemen met poten die maar 1 keer uit schuiven
Ik snap helemaal dat je ze meerdere keren uit wilt laten schuiven maar soms moet je wat op offeren in de modelbouw om het goed werkend te maken
Zelf heb ik een leimbach kraan achter de cabiene van een motorwagen staan en deze valt nog niet om als er een halve kilo direct naast de bak in de kraan hangt en dat zonder de poten af te stempelen

wel heb ik de poten 1 cilinder per poot gegeven waardoor ze wat vedder uit schuiven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back