Ik weet wel dat messing zwaarder is dan aluminium .
Alleen wil ik hiermee bedoelen of zwaarder materiaal beter zou zijn tegenover lichter materiaal .
Kan er met lichter materiaal ook zwaare dingen getild worden of niet ?
Mijn voorkeur is nog steeds aluminium , maar zie dat meerdere kranen gebouwd worden uit messing dus is messing dan zoveel beter of niet .
Ik dacht dat als m'n laadkraan uit aluminium zou zijn , dat deze misschien ook wel bepaalde materialen op een hoogte zou kunnen neerzetten .
Zwaardere kranen zijn misschien wel sterker maar de 2 onderste cilinders ondersteunen de laadkraan , als de daarop uitschuivende arm delen te zwaar zijn dan houden de 2 cilinders toch geen stand of wel ?
Ben ik in die theorie verkeerd of niet ?
Hallo Steve,
Als jij een echt sterke laadkraan wil bouwen, dan moet je deze kraan van staal bouwen, dan weet je zeker dat je zware hijsen kan optillen.
Maar dan moet je wel een goede afstempeling hebben, anders ligt de truck heel snel op z'n kant.
Bovendien zal je dan met minimaal 30 bar. moeten gaan werken, anders gaat het echt niet werken !!!
Nogmaals Steve, ik denk dat het met jou kennis en geen machines niet gaat lukken om zelf zo'n zware laadkraan te bouwen.
Als ik jou was maakte ik van de Scania een kiepwagen met een Leimbach afzetsysteem, dan heb je een hele mooie combinatie die (bijna)niemand heeft, een 10x10/6 en kan je mooi rijden op demo's !!
Even een opmerking :
Je moet niet steeds naar anderen verwijzen dat wij de experts zijn en jij een dommerik, dit roept alleen maar wrevel op en dit lost niet op, zeker jou bouw-problemen worden hierdoor niet opgelost.
Wij zouden het moeten weten hoe jij de autolaadkraan moet bouwen en of wij maar even willen zeggen hoe jij het moet bouwen.
Ik respecteeer iedere modelbouwer wat hij en hoe hij bouwt, met of zonder machines, ik uit dit ook steeds in mijn postings, maar wat jij doet is allleen maar vragen stellen, maar je onderzoekt en ondernemet geen enkel actie om eeerst zelf eens rond te kijken of je geen antwoorden op je vragen kan krijgen.
Begin eerst eens met een goede basis te leggen wat je nou precies wilt bouwen en maak een goed bouwplan, want wat jij nu doet leidt tot niets !!
Je vraagt nog
net niet aan ons of wij de autolaadkraan willen bouwen.
Als jij daadwerkelijk de autolaadkraan wil bouwen zal jij deze echt zelf moeten bouwen, dat kunnen wij niet voor jou doen.
Misschien is het verstandig dat jij eerst een cursus metaalbewerken gaat volgen, met daar achteraan een cursus basisbegrippen (CNC)draaien en frezen, zodat jij dit soort machines kan bedienen, alvorens jij zulke grote projecten gaat bouwen.
Als jij zo door blijft gaan met steeds maar opnieuw dezelfde vragen te stellen, zal er straks niemand jou nog serieus nemen en niemand meer op jou topic reageren !!