Scania Topline 10x10/6 trekker met autolaadkraan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Fabi ;

Dank U voor de fotoafbeelding en ook voor de website .
Van de website zijn er wel dingen die ik als accessoire wil bestellen .
Wat betrefd de tank zou het wel de bedoeling zijn om een bredere te hebben waarbij meer hydrauliek in kan en dit met dezelfde motor .
Denk dat het beter zal zijn om deze tank met motor te behouden , zal anders weer een dure grap worden .
Dat de bestellingen maar vlug komen , kan dan weer wat verder doen , alhoewel er nog ander werk aan is maar op het belangrijkste moet wachten .

Hmmm ,
denk dat je de tank later beter zelf maakt uit messing en
daar je pompje op aan sluit , je ziet wel.

10x10x6

Het is nog mogelijk dat er naast de tank de drukflessen zal plaatsen .
Dit is iets voor later .
Moet eerst nog zien dat ik de kabels van de assen kan aansluiten .
Dus de achterassen mogen samen bij elkaar , de 2 stuurassen dan ook bij elkaar en die ene achterste stuuras dan afzonderlijk .
Weet echter niet welke servo's hiervoor best te gebruiken .
Is weer iets elektronica en ben daar helemaal niet goed in want waar plaats je zoiets het beste ?

10x10x6

Binnentandwiel zopas aangekomen .

Dit tandwiel Mod. 1 staal met 45 tanden wilde ik voor de laadkraan gebruiken .
De binnendiameter van de tanden is 43mm , de buitendiameter is 70mm en de dikte is 10mm .
Mag en kan men dit soort tandwielen ook afdraaien tot een gewenste diameter ?
Eigenlijk vind ik een dikte van 6mm voldoende , zou er dus 4mm willen af laten frezen .
Ook de buitendiameter zou wat aangepast mogen worden .
Hiervan mogelijk ook 4mm af te halen zodat men een doorsnede van 62mm bekomt .
Mag en kan dit bij een stalen tandwiel of beter niet uit te voeren ?
Zou mogelijk zoiets willen bekomen :

URL=http://img44.imageshack.us/i/baupcat38535.jpg/]
baupcat38535.jpg
[/URL]

Het tandwiel in een lager te laten passen .

Het tandwiel aan de onderbouw te bevestigen en de lager met bevestiging aan de bovenbouw .

Deze afbeeldingen komen van iemand met een graafmachine .
Kan jammer genoeg zelf niet frezen , maar wil jullie vragen of dit mogelijk zou zijn of niet om te bouwen .
Waar kan men eigenlijk zo'n lagers vinden met een kleine ringmaat als ik het zo mag vragen ?
Voor het verbinden van het tandwiel met onder - en bovenbouw had ik maar gerekend op zo'n 16mm , maar wil hier ook wel max. 20mm voor voorzien .
Zou dit mogelijk zijn om te bouwen of niet en is er iemand die zo iets wil of kan bouwen tegen betaling natuurlijk ?
De bovenbouw zou toch zo een gewicht van 5 kilo kunnen bedragen dus zou niet de bedoeling zijn dat boven en onder van ekaar gescheiden zouden worden .
Weet iemand raad of hoe dit best aan te pakken ?
Laat het me maar te weten komen .
Alle hulp hierbij is zeer welkom .
Ben weer aan iets begonnen en vraag anderen weer om hulp .

Mvg,
Steve .

Wat ik niet begrijp: Waarom begin je aan een dergelijk complex project als je niet de juiste gereedschappen heb?
Daarnaast lijkt het mij dat je ook over het maken van een zware hydraulische autokraan wat makkelijk denkt.

Hallo Adam ;

Ik persoonlijk heb niet het juiste gereedschap dat weet ik .
Ken wel iemand die kan frezen als ik het heel grondig uitleg en teken .
Vind persoonlijk de Leimbach kranen wel leuk maar daar ik het dubbele ervan wil proberen te bouwen > past deze niet op het zwenkend gedeelte van de Leimbach kraan en daarom hiervoor een nieuw onderstel te willen gebruiken dat elektrisch zou zwenken .
Ik wil weten of het mogelijk is en of het mag van inkorten van stalen tandwielen als deze bovenstaande en waar er degelijke lagers te vinden zijn .
k'Zal het zelf wel mogelijk laten uitvoeren , maar wil weten of het mag of niet en of het niet te veel zou verzwakken .

Hallo Fabi ;

Als er dan toch genoeg draaikransen bestaan op Duitse forums > dan moet men eerst nog wel duits kunnen schrijven .
Meestal schrijf ik er dan in het Engels naar , maar daarop schrijven ze geen antwoord op terug hoor .
Dus kan dan enkel maar naar hun afbeeldingen kijken en er niets over vragen .
Zijn er websites waar men draaikransen maakt op maat of op maat kan maken dan wil ik dit wel graag weten ?
Sorry , maar weet het nu nog niet of men de stalan tandwielen hun buitendiameter en hun dikte mag affrezen of niet ?
Zou deze dan te veel verzwakken of zo ?

Mvg,
Steve .

mag je altijd affrezen of het gewenst is is een tweede. ook moet je er de juiste gereedschappen voor hebben.

ik bouw zelf een telekraan, ben hiervoor ook afhankelijk van andere mensen. Maar kom zoals velen weten al een heel eind.

echter steve je moet zelf ook dingen willen proberen. Doen is de beste leermeester. Theorie is een goeie tweede.

Hallo Cheeta ;

Dank U om op m'n vragen geantwoord te hebben .
Dan kan ik deze mogelijk tot een gewenste maat kleiner laten frezen .
Echter weet ik niet waar men lagers kan vinden met een kleine dikte .
Deze zie ik wel bij andere modelbouwers (meestal in het Duits) maar nergens een adres van waar deze te vinden zijn .
Bij RS online heb ik deze al niet kunnen vinden .
Ken je meerdere adressen met toch kleine kogel of radiaallagers ?
Je mag het me dan te weten laten komen .

Mvg,
Steve .

10x10x6

Heb weer een vraag .
Meestal maak ik gebruik van de Leimbach cilinders waarover ook m'n vraag gaat .
Mag en kan men messing buizen op de cilinder zelf solderen of gaat dit echter niet en brengt dit schade in de cilinder ?
Ook zou ik de messing buizen met de nippels willen solderen om zo nin mogelijk hydrauliek darmen te hebben .
Kunnen jullie mij vertellen of dit mag en of dit schade binnenin zou maken of niet ?
Dank bij voorbaat .

Mvg,
Steve .

de cilinders zijn van alluminium dus solderen zal niet mee vallen
met dat je de cilinder dusdanig warm moet maken dat de rubberen ringen in de cilindr kapot kunnen gaan

Hallo Robbert-geveke ;

Ik heb nogthans al eens gezien dat er messing leidingen op een cilinder gesoldeerd zijn dus dacht dat dit dan ook bij de Leimbach cillinders mogelijk was .
Ik heb hier nu een messing buis van diameter 4mm en een binnen diameter van 3mm waarin de hydrauliekleidingen juist in passen .
Nu wil ik graag weten of het mag om met de messing buis (diameter 4mm) al de nodige vormen te maken die de leiding moet doen en dus ook onder 90 graden te buigen .
Nu zou ik in deze messing buis nadien de zwarte hydrauliekdarm willen doorheen duwen .
Zou dit mogen of zou deze dan ook in bepaalde hoeken in de buis gaan dicht knikken ?
Heb eens een proefbuisje geplooid zonder darm erin , maar het lukt me niet de darm er nadien in te duwen .
Dus wil ik graag weten of er een messing buis van 4mm samen met de 3mm hydrauliekleiding in 1 samen geplooid mag worden in verschillende graden om toch maar onder de steunpoten onderdoor te kunnen ?
Mag dit of mag dit niet ?

testen is de beste manier om daar achter te komen.

zolang de opening normaal blijft zal het geen probleem geven.

Hallo ;

Jullie vermelden dat ik het moet proberen .
Bedoelen jullie dat ik er dan met de bus hydrauliekolie hier doorheen te spuiten of hoe kan dit het beste getest worden daar de ventielen en de cilinders nog lang niet met elkaar verbonden zijn laat staan dat dit al zou werken .

Hallo ;

Heb nog een andere vraag .
In de vrachtwagen zou een batterij zitten van 12 volt .
Nu heb ik een micromotor van max. 4,8 volt .
Wat is er allemaal zo nodig om van die 12 volt batterij stroom af te tappen om de 4,8 volt motor zeer traag te laten werken en toch niet te verbranden wat dus niet de bedoeling hiervan is .
Wat is er zoal nodig om om te schakelen van 4,8 volt (of 3 volt) naar 12 volt ?

Hallo ;

Jullie vermelden dat ik het moet proberen .
Bedoelen jullie dat ik er dan met de bus hydrauliekolie hier doorheen te spuiten of hoe kan dit het beste getest worden daar de ventielen en de cilinders nog lang niet met elkaar verbonden zijn laat staan dat dit al zou werken .

blazen???

Hallo Cheeta ;

Het blazen door de zwarte buis dat in de messing buis (die samen gebogen zijn) zit gaat prima .
De lucht gaat er heel goed door .
Dit wil dan zeggen dat ik dit kan toepassen voor de leidingen onder de steunpoten heen .

Bestaan er messing cilinders met dezelfde diameters als van de Leimbach cilinders ?
Zo ja waar kan men deze dan vinden en kunnen deze ook op maat gemaakt worden ?
Het is namelijk voor de leidingen op de cilinder vast te leggen > solderen om zo minder losse leidingen te bekomen .

scania topline 10x10x6 vrachtw. trekker

Hallo ;

Als men meer druk nodig heeft dan de Leimbach cilinders en olievaten met motor , waar kan men hiervoor dan terrecht ?
Is er bij die firma of persoon mogelijk om ook zowat dezelfde afmetingen als de Leimbach cilinders te gebruiken of zijn deze jammer genoeg vele groter ?
Leimbach eeft een bepaalde druk , is er bij Damitz dan meer druk of moet men hiervoor nog ergens anders zijn ?
Is het mogelijk bij een minder duurdere persoon of hoe meer druk er nodig is hoe meer het ook zal kosten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back