Scania Topline 10x10/6 trekker met autolaadkraan

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo steve
bemmel ligt een afslag verder dan hobma elst,
dus u was al aardig in de buurt geweest,
mvg markioo

Hallo Markioo ;

Wanneer is er dan zo een modelbouw beurs te Bemmel ?
Op welke dagen is dit en wat zijn zo de openingsuren hiervan ?
Mag er op die beurs ook een kleine hond mee naar binnen of niet ?
Als die er bij mag zijn dan is dit goed , daar ik er anders niet naartoe ga .

Mvg,
Steve .

hallo
europe model show 2010 zaterdag 20 maart vanaf 10.00 uur 8 euries toegang parkeren gratis,
meer info www.modelshow-europe.com
en of honden toegestaan zie dan de site,
maar heb wel honden aangelijnd zien lopen,
roken is zeer zeker uit den boze,heel streng zijn ze!!!!!
mvg markioo

Laatst bewerkt:
Hallo Markioo ;

Is het die afslag die opeens geen autosnelweg meer is of ben ik hiervoor al te ver ?
Bij de afslag van Hobma zit men aan De Aam (of zoiets) om af te slaan .
Is het dan dus 1 verder of is het eerder naar de andere zijde ?
Of we hier naartoe zouden gaan is nog even af te wachten of er een hond binnen mag of niet .
Heb zopas naar de persoon van de modelshow Europe geschreven met deze vragen .
Zou er hier de Osswald - modelbouw ook aanwezig kunnen zijn met hun nieuwe versie laadbakken of toch weer niet ?
Wie zal er hier zoal aanwezig zijn wat betrefd RC modelbouw en personen met hydraulica en draaikransen bouwen ?
Laat maar iets weten .

Mvg,
Steve .

Hallo ;

Heb zopas bericht gekregen dat er geen honden binnen mogen bij de Bemmel modelbouwshow , dus zal ik hier jammer genoeg ook niet aanwezig zijn .
Als de hond er niet binnen mag , dan ga ik er ook niet naartoe , hij is het zo gewoon om overal mee naartoe te gaan en dus ga ik er niet naartoe tenzij er een oppas zou zijn , maar dat zal niet lukken hem alleen thuis te laten , dus kort en bondig , ik zal er niet zijn .

Mvg,
Steve .

Hallo ;

Heb een vraag aan jullie .
Weet er iemand van jullie waar ik een zo klein mogelijk elektromotor te vinden is die liefst op 12 Volt werkt > maar een motor as heeft van 4mm ?
Deze motor zou zo klein mogelijk moeten zijn maar dus werkend op 12 Volt (of 6 Volt) .
Kan er mij hierbij iemand helpen daar de Conrad motoren te groot zijn ?
Dank U bij voorbaat .

Mvg,
Steve .

Kleine elektromotor

Hoi Steve,

Misschien is Faulhaber wel het merk wat jij zoekt...

Motoren met en zonder vertragingen, en diverse afmetingen en vermogens.

Hopelijk kom je nu weer wat verder met je auto, en met de kraan.

Groet'n Sander

hey steve schiet het al op met je vrachtwagen met kraan
en hoe staat het met je vereiker wil dat ook al lukken of staat die op een laag pitje
gr benzie

hallo
in de topic sjon r van mercedes kipper staat een link naar rc bruder die heeft hele kleine motoren en draadspindels
mvg markioo

Hallo Sander ;

Heb je mogelijk een website hiervan zodat ik daar naar kan kijken betreffende de gezochte motors met een as van liefst 4mm ?
Dank U bij voorbaat hiervoor .

Mvg,
Steve .

Hallo Benzie ;

Voorlopig ben ik aan geen van beiden aan het verder doen , daar ik eerst en vooral voor beide modellen naar een geschikte draaikrans aan het zoeken ben .
Stef is al wel een gevraagde draaikrans aan het maken waarbij de tandwielen aan de binnenzijde staan .
Hij zou dit trachten af te krijgen om dit dan op de modelbouwshow te Bemmel ten toon te kunnen zetten .
Langs een zijde hoop ik dat hij dit klaar krijgt daar ik mogelijk toch naar Bemmel zal kunnen gaan .
Weet er alleen de openings uren nog niet van .
Voorlopig ligt alles dus even stil .

Mvg,
Steve .

Hallo Markioo ;

Heb er eens naar die website gekeken .
Jammer dat er geen afmetingen betreffende de motoren bij staan en ook niet betreffende de as diameters > daar dit wel handiger zou zijn om te weten .
Er zijn dan heel kleine motoren en draadspindels te zien .
Als ik zover ben zal ik wel vragen wat best uit te voeren is want heb liever hydrauliek tegenover elektrisch .
Elektrisch is dan weer gemakkelijker te gebruiken om doorheen een draaikrans te gaan .
Moet nog een keuze hierbij maken .
Heb niet zo veel ervaring met elektronica , wat ook een andere persoon voor mij af maakt .
Zal nog wel zien hiervan wat het beste hiervoor te gebruiken is .

Mvg,
Steve .

hallo
stuur die man dan een mailtje voor de maten
hij heeft mij net al beantwoord van een vraag gisteravond,
mvg markioo

Hallo Sander ;

Ik heb dit dus via google opgezocht en de website gevonden .
Of er wel degelijk kleine motors hiervan bestaan met een as van 4mm kan ik niet zo goed vinden .
Ik heb dan ook gevraagd via e-mail om mij die catalogus met 360 bladzijden mogelijk te kunnen opsturen via de post naar m'n adres .
Hier is het dan nog even op te wachten om deze in huis te kunnen hebben om er in te kunnen kijken en zien welke best geschikt zijn .
Eigenlijk weet ik nog niet goed welke juist nodig is als men een motor met vertraging zou willen .
Is dit hoe hoger de nummer (vb. 19:1) hoe trager de motor werkt of hoe zit dit in elkaar , of is het juist omgekeerd dat de motor 19x sneller draaid ?
Kan je mij vertellen hoe dit in elkaar zit en welke motor zeer traag zou kunnen draaien (zwenken) ?
Dank U bij voorbaat hiervoor .

Mvg,
Steve .

Hallo Markioo ;

Ik wil wel afmetingen naar hem doorsturen , maar weet deze zelf nog niet .
Ik heb hier nog geen gegevens van waar ik de afmetingen van kan omrekenen .
Heb deze wel van kleinere modellen , zal anders deze opmeten , omrekenen en vragen .

Mvg,
Steve .

Even een verandering aan de vrachtwagen - trekker uitgevoerd .
Het is geen 5 asser meer , maar wordt een 4 asser .
De eerste 2 stuurassen en achteraan de 2 aandrijfassen .
Het zal nu dan een 8x4 worden met zowel de stuurassen en de achterassen aangedreven blijven .
Waarom de 3e stuuras achteraan verwijderd is om de steunpoten op die plaats te monteren , anders wordt de combinatie te lang met de bedoeling dat er nog een oplegger achter komt .
Heb hier voorlopig nog geen foto's van doordat ik nog steeds op materialen aan het wachten ben om het chassis af te werken .
Eenmaal het chassis klaar is kunnen er terug foto's geplaatst worden .

Mvg,
Steve .

Scania Topline 10x10x6 vrachtw. trekker

Hallo ;

Eigenlijk weet ik zelf niet goed meer wat mooi zou zijn of beter zou zijn betreffende een 5 asser of een 4 asser te bouwen .
Nu is deze even een 4 asser en is de laatste stuuras er afgehaald .
Zou mogelijk in de plaats van die laatste stuuras > een aangedreven achteras in de plaats kunnen monteren dan zou deze 2 aangedreven stuurassen hebben en 3 aangedreven achterassen > dit kan ik ook nog doen .
Graag even jullie mening wat volgens jullie een uniek model zou kunnen worden .
Achter de cabine zou nog een Palfinger laadkraan komen maar heb dan de keuze deze op een 4 asser of een 5 asser te bouwen met deze assen :

a : 4 asser (8x4) : 2 aangedreven stuurassen (4 wielen) en 2 aangedreven achterassen (8 wielen) ,

b : 5 asser (10x8x6) 3 aangedreven stuurassen (6 wielen) en 2 aangedreven achterassen (8 wielen) ,

c : 5 asser (10x12x4) 2 aangedreven stuurassen (4 wielen) en 3 aangedreven achterassen (12 wielen) .

Welke combinatie als vrachtwagen / trekker zouden jullie beter vinden met dus een zware laadkraan achter de cabine ?
Graag hierop jullie mening te willen weten .

Mvg,
Steve .

Hallo,

Mischien is de scania van A. hak een idee?
Is alleen een bakwagen met aanhanger.

Hak.JPG

(Foto: Willem Wille Carrosserie )
a : 4 asser (8x4) : 2 aangedreven stuurassen (4 wielen) en 2 aangedreven achterassen (8 wielen) ,

b : 5 asser (10x8x6) 3 aangedreven stuurassen (6 wielen) en 2 aangedreven achterassen (8 wielen) ,

c : 5 asser (10x12x4) 2 aangedreven stuurassen (4 wielen) en 3 aangedreven achterassen (12 wielen) .

Nu ben ik een leek op dit gebied maar volgens mij kloppen sommige getalen niet?
Of zie ik dit fout.

A: 4 asser 8x4 betekent toch 4 wielen aangedreven (2 assen) en jij zegt dat alles aangedreven wordt zo wordt het een 8x8.

Maar ik kan het ook fout hebben.
Zie het niet als kritiek.

Groetjes Mitchell.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back