Scania Topline 10x10/6 trekker met autolaadkraan

Status
Niet open voor verdere reacties.
10x10x6

Hallo ;

Betreffende dit onderstaande model van de www.ditzj.de website kijk ik zowat een beetje af .
Dit is een Scania R 480 Kjell Oya 10x4 trekker met palfinger PK 150002 kraan .
Betreffende deze Zweedse 10x4 zou ik graag afmetingen te weten willen komen , maar kan jammer zelf geen Zweeds .
Kan er iemand van jullie Zweeds zodat ik jullie vragen kan stellen om deze dan mogelijk in het Zweeds te kunnen vertalen ?

Zou hiervan graag een zijafbeelding met afmetingen van te weten willen komen met ook zeer belangrijk de totale lengte ervan te weten willen komen .
Wie kan / wil mij hierbij helpen ?

hallo steve,

dat is een imposante truck die zweede scania!

wanneer je in google de zoekterm "translate"in geeft, komen er vertaal-pagina's naar voren.
de google machine ondersteunt ook zweeds.
ik gebruik het vaak om duits (nee niet ton duits :mrgreen:) te vertalen.

de zinsopbouw was voorheen erg wazig en klopte niet echt. tegenwoordig is het erg verbeterd! wellicht dat je hier iets mee kunt.

10x10x6

Hallo Jordi ;

Via de website heb ik het al wel in het Nederlands kunnen lezen > dit is geen probleem .
Echter een e-mail versturen naar Zweden om de informatie betreffende de trekker te kunnen vragen dat is wat ik graag zou willen doen .
Ik heb het reeds geprobeert in het Engels maar tot nu toe nog geen antwoord hierop .
Ik kan nu toch moeilijk in het Nederlands naar Zweden gaan schrijven zeker > dat zullen ze dan zeker niet kunnen lezen (denk ik) .
Zweeds schrijven lukt me ook al niet en Duits zeker niet .
Hoe dit op te lossen is weet ik nog zo niet .
Daarom wilde ik dit dus aan jullie vragen voor een mogelijke oplossing hiervor of zo .
Misschien dat jullie wat Zweeds kenden of zo .

meschien is naar de lokale scania dealer en daar proberen

maar ik denk zelf dat je de maten zelf in kan vullen hoe het jou het beste uit komt want voor zulke trucks zijn naar mijn idee geen vaste maten en maken de eigenaren ze hoe ze het zelf willen hebben

ik ben wel benieuwd hoe dit project uit gaat pakken dus ga zo door

10x10x6

Met hoeveel druk werkt men eigenlijk bij Leimbach ?
Als men mogelijk dus de Leimbach cilinders zou willen gebruiken en meer druk zou willen verkrijgen met een krachtigere pomp > is dit dan nog wel goed voor de cilinders of niet ?
Heeft de Leimbach minipomp met motor eigenlijk wel genoeg druk daar er max. lengte van 12 cm is voor een pomp met motor achter de cabine .
De minipomp met motor is dan wel 10 cm , maar voor meer kracht is misschien een groter model nodig of blijft dit hetzelfde ?
Voorlopig ligt het even stil , wacht op verschillende e-mails wat betreft het beste te gebruiken als zwenken van de laadkraan en wat hun prijzen zoal zijn dus de laadkraan ligt voorlopig even stil .

Mvg,
Steve .

leimbach is 15 bar max zover ik weet.

de specs van de pompen zijn bekend en de druk zal gelijk liggen alleen de opbrengst is lager.

10x10x6

Hallo Cheeta ;

Dus Leimbach heeft een druk van 15 bar , wat als er nu 20 bar nodig zou zijn > is dit mogelijk om dan nog de Leimbach cilinders te gebruiken of niet ?
Kan er meer druk doorheen de leidingen of staan deze dan op springen bij wijze van spreken ?
Ik hoor wel hier en daar spreken van 20 , 24 bar druk en meer maar waar zijn er dan zo'n cilinders en pompen aan te kopen met kleine afmetingen daar deze dus voor m'n laadkraan zouden dienen en niet voor een graafmachine of ander model .

Hallo Patrick truckdriver ;

Onlangs heb ik via Rob Hobma bij Leimbach een cilinder laten bouwen .
Deze is in gesloten toestand as tot as 36 cm lang en kan dus 32 cm uitschuiven .
De diameter betreffende deze is 16 mm en kost me hierbij 250 Euro .
Dus als er op maat te maken cilinders zijn die meer druk kunnen leveren met beperkte afmetingen (zowat hetzelfde als Leimbach) dan ben ik wel tevreden .
Bestaat er dan ook een website van die persoon met daarop afbeeldingen en ook wel prijzen te zien of jammer genoeg niet ?

Hallo Cheeta ;

Oei , het is een website van schaal 1:8 .
Zijn deze cilinders wel gepast voor de schaal 1/14,8 ?
Het zijn wel dikke cilinders als de kleinste 16mm is , deze zouden enkel voor de steunen kunnen dienen .
Deze zullen dan weer te dik zijn voor de uitschuivende armdelen wat wel jammer is .
Sorry dat ik het vraag , maar zijn er nog andere websites met mogelijk dunnere cilinders ?
Bestaat er mogelijk ook een draaikrans waar er leidingen en ook bedrading doorheen kan en eindloos zwenken mogelijk maakt ?
Dit zou ook handig zijn voor de laadkraan .

dit is de enigste site die ik naast leimbach en sinnema modelbouw nog ken.

sinnema is alleen per email te bereiken.

En tsja ik gebruik grotere maten in de kraan he ;)

benjamin modelbouw is nog bezig met de ontwikkeling.

Hallo ;

Als sinnema enkel via e-mail te bereiken is > wat is het e-mail adres dan eigenlijk ?
Heeft die persoon mogelijk een website om naar modellen van materialen te kunnen kijken of niet ?
Dank bij voorbaat .

Mvg,
Steve .

Hallo ;

Als sinnema enkel via e-mail te bereiken is > wat is het e-mail adres dan eigenlijk ?
Heeft die persoon mogelijk een website om naar modellen van materialen te kunnen kijken of niet ?
Dank bij voorbaat .

Mvg,
Steve .

Hallo Steve,

Even geduld hebben, Sinnema is ook aanwezig in Bemmel !!
Daar heeft hij meestal wel een demo opstelling van zijn cilinders bij zich en kan je de cilinders ook bekijken en bestellen,

Het voordeel van de cilinders van Sinnema is dat je ze zelf op lengte kan maken !!
De Sinnema cilinders kunnen volgens mij 25 bar hebben.

Laatst bewerkt:
Hallo Nokkie1 ;

Dank U voor het e-mail adres .
Heb deze nog al ergens van gehoord maar wist niet dat het dezelfde persoon was .

Piet , sorry , maar ik ga heel zelden naar modelbouw beurzen dus zal dan ook niet aanwezig zijn bij Bemmel , trouwens weet niet eens waar Bemmel ergens ligt .
Tot nu toe ben ik enkel bij Hobma langs gegaan en voor de rest naar geen enkele modelbouw beurs , dus heb daar geen ervaring mee .

Mvg,
Steve .

Hallo Nokkie1 ;

Dank U voor het e-mail adres .
Heb deze nog al ergens van gehoord maar wist niet dat het dezelfde persoon was .

Piet , sorry , maar ik ga heel zelden naar modelbouw beurzen dus zal dan ook niet aanwezig zijn bij Bemmel , trouwens weet niet eens waar Bemmel ergens ligt .
Tot nu toe ben ik enkel bij Hobma langs gegaan en voor de rest naar geen enkele modelbouw beurs , dus heb daar geen ervaring mee .

Mvg,
Steve .

Hallo Steve,

Bemmel ligt vlak bij Elst (Hobma)

Gewoon een keertje naar een modelbouwbeurs gaan, is hartstikke leuk !!
Hier kan je veel Modelbouwers live ontmoeten en de modellen bekijken, maar vooral nieuwe ideeën opdoen !!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back