H
hezik
Guest
Zo simpel bedoelde ik het ook weer niet hoor.. ik bedoel, er kunnen een aantal zaken misgaan:
1) de motor wordt te warm -> deadstick landing. Op dat moment kan Harry het via de kabel overnemen
2) het toestel valt uit elkaar -> crash. Zou sowieso gebeuren ongeacht wie er vliegt
3) het toestel vliegt scheef/raar/is vreemd getrimmed --> heb ik al redelijk wat ervaring mee. Wordt het te lastig, kan het via de kabel overgenomen worden
4) storing in electro of andere zaken --> maakt niet uit wie er aan de knuppel staat.. pas als het op eventueel redden aankomt, dan kan er overgenomen worden
5) tricky landing --> kan door andere worden uitgevoerd als tijdens vliegen blijkt dat dat niet haalbaar is voor mij
Het is niet zo dat ik op een achteraf veldje zomaar even een 3D kist de lucht in ga gooien zonder enige voorervaring ofzo. De Ibis en de Calmato heb ik beide ook zelf ingevlogen zonder crash op de 1e vlucht. Ja dat zijn natuurlijk trainers en makkelijkere kisten.. vandaar ook dat ik er iemand aan de kabel of als achtervanger bij wil hebben.
Ik zie het zo.. als je als 'beginner' iets vraagt, krijg je doorgaans van iedereen een ander antwoord. Als ik bv. vraag 'zou ik die Cessna zelf in kunnen vliegen' en ik krijg van iedereen, inclusief de mensen die mij hebben zien vliegen, als antwoord 'hahaha sukkel ja dat kan als je 'm de cliko in wilt vliegen', dan weet ik dat ik het niet moet doen. Vanaf 70/30 (70% zegt 'doe het niet') is mijn ervaring dat dingen wel al zelf te doen zijn.
Op mijn club zijn er nu al mensen die zeggen 'gewoon doen'. Ook mensen die zeggen 'ik zou het nog niet doen'.. het hangt er tegenaan dus.
Maar goed, ik heb nog niets besloten, eerst moet hij nog af en dan ga ik er nog eens een nachtje goed over slapen en met Harry overleggen. Die is in dit geval wat mij betreft de beslissende factor.
1) de motor wordt te warm -> deadstick landing. Op dat moment kan Harry het via de kabel overnemen
2) het toestel valt uit elkaar -> crash. Zou sowieso gebeuren ongeacht wie er vliegt
3) het toestel vliegt scheef/raar/is vreemd getrimmed --> heb ik al redelijk wat ervaring mee. Wordt het te lastig, kan het via de kabel overgenomen worden
4) storing in electro of andere zaken --> maakt niet uit wie er aan de knuppel staat.. pas als het op eventueel redden aankomt, dan kan er overgenomen worden
5) tricky landing --> kan door andere worden uitgevoerd als tijdens vliegen blijkt dat dat niet haalbaar is voor mij
Het is niet zo dat ik op een achteraf veldje zomaar even een 3D kist de lucht in ga gooien zonder enige voorervaring ofzo. De Ibis en de Calmato heb ik beide ook zelf ingevlogen zonder crash op de 1e vlucht. Ja dat zijn natuurlijk trainers en makkelijkere kisten.. vandaar ook dat ik er iemand aan de kabel of als achtervanger bij wil hebben.
Ik zie het zo.. als je als 'beginner' iets vraagt, krijg je doorgaans van iedereen een ander antwoord. Als ik bv. vraag 'zou ik die Cessna zelf in kunnen vliegen' en ik krijg van iedereen, inclusief de mensen die mij hebben zien vliegen, als antwoord 'hahaha sukkel ja dat kan als je 'm de cliko in wilt vliegen', dan weet ik dat ik het niet moet doen. Vanaf 70/30 (70% zegt 'doe het niet') is mijn ervaring dat dingen wel al zelf te doen zijn.
Op mijn club zijn er nu al mensen die zeggen 'gewoon doen'. Ook mensen die zeggen 'ik zou het nog niet doen'.. het hangt er tegenaan dus.
Maar goed, ik heb nog niets besloten, eerst moet hij nog af en dan ga ik er nog eens een nachtje goed over slapen en met Harry overleggen. Die is in dit geval wat mij betreft de beslissende factor.