Schaalmeeting 2006, Oss

• Topicstarter Topicstarter WV
  • Startdatum Startdatum
Mag dit wel!!!

tiger%20moth%20(Small).JPG

Ik denk dat het niet mag, ik zal je vertellen waarom:
- de prop is echt niet schaal, hij is veelste groot,
- tevens is de prop van hout en volgens mij is dat niet meer zo (die bij ons staat in iedre geval niet),
- er komt een draadje onder uit van de antenne, ik geloof dat de echte dat ook niet heeft,
- mhh, het is er 1 met de nederlandse roundels maar zonder registratie, gelukkig hoeft het tegenwoordig niet meer maar anders zou het kielvlak te klein zijn ivm vrille`s,
- wordt ie wel gevoed uit de tank tussen de vleugels, nee, jammer dan, niet welkom :rolling:

Goh, zijn we er nu een beetje de draak mee aan het steken of niet :?

Toch is deze 'Tiger Moth' ( :? ) een wel heel apart voorbeeld.

Deze man (denk ik) kan absoluut bouwen, de bouwuitvoering is perfect, allemaal zeeeeeeeeer verzorgd, maar de kleuren, roundels, insignia's, wat heb je zoal: er klopt allemaal gene ene moer van.

Ik zou zeggen: enigszins verknipte figuur. :wink:

(Of kennen we hem . . . ?) :oops:

jan.

Ger Kovacs zei:
Hoi alle modelvlieghobbyfanaten.

Even dit draadje doorgenomen en besloten om ook te komen, de
doorslag gaf de benaming SCHAAL "MEETING" en geen wedstrijd.
Ik neem mijn geelectrificeerde P38 mee, en of tie tegen die tijd vliegt of niet, mijn F86K Sabre Dog turbinebak.(geintje hoor, vliegen) :wink:
Ik zag dat ook Ton van Munsteren "clubmaatje" van de partij is en nog wat andere bekenden.

Tot ziens.

Ger Kovacs.

Posting van poosje terug, let even op de opmerking SCHAAL "MEETING"en geen wedstrijd.

Als het een wedstrijd zou zijn dan haak ik af. (ben nu eenmaal niet zo competatief aangelegd).

Groet Ger.

Als ik mijn at6 daar neerzet word ik denk ik vol uitgelachen als ik de deelnemerslijst zie 8O . zo mooi is ie namelijk niet.... maarja, het gaat om de fun ervan hè :wink: .

enne, nu we het over fun hebben, als er op de meeting zelf een discussie als deze hier komt, dan pak ik mijn boeltje en ga ik lekker zitten computeren thuis hoor! we zijn op het moment alleen maar bezig om elkaar zwart te maken op de manier hoe ik het zie :evil: .

laten we het gezellig houden mensen :| .

Hee Danny,

ik denk dat een deel van onze kisten er "erger aan toe zijn" dan jouw AT-6.
Maar wij hebben tenminste nog als smoes dat ze al wat uren gevlogen hebben ;-)

we zijn op het moment alleen maar bezig om elkaar zwart te maken
Als het zo overgekomen is: nee hoor, da's niet de bedoeling.

Maar als mede-initiatiefnemer van dit forum (jazeker! 8) ) houd ik wel aan mijn standpunt vast: we hebben het over vliegende schaalmodellen, en niet over vliegende fun-scale modellen.

Ik geloof dat ik in herhaling val . . . :?

Maar ik ga d'r verder niet over, en . . . nou ja, zie mijn voetregel.

:wink:

jan.

Nou Jan, ik geloof niet dat ik er op deze manier nog zin in heb om te komen, ik ga zaterdag gewoon heerlijk vliegen met de Sukhoi op de eigen club :yes:

Grt.

Jammer dat er mensen afhaken hierdoor!
Ik kom zeker kijken, zal mijn Twin-star thuislaten :lol: ...
maar goed, is het niet handig om de beslissingen en discussies die hier gevoerd worden aan de organisatie van dit mooie evenement over te laten?? :roll:

Dus dan mag ik ook niet komen met mijn very far away look alike scale Pampa-jet
afb17.JPG

of mijn very far away look alike scale Pond-Racer
afb1232.JPG

Nog meer olie op het vuur.................... :wink: Helaas zijn beide modellen niet direct meer vliegbaar te verkrijgen.

Dat wat ik begrepen heb is het een meeting voor de fun en men wil er leuke modellen laten zien van toestellen die in de 1:1 vliegerij ook bestaan hebben of nog bestaan. Dit moet toch ook gezien worden als een leer proces voor de meeste modelbouwers om hun model steeds meer te verfraaien en steeds meer naar echt schaal modellen toe te werken. Helaas is 100% schaal vrijwel niet mogelijk.

Ik denk dat we twee discussiepunten moeten scheiden, namelijk 'wat is schaal' en 'waar gaat deze meeting over'.

Wat is schaal, dan heeft Jan natuurlijk gelijk, het moet zoveel als redelijkerwijs mogelijk op de echte lijken. Ander kenmerk van schaal is volgens mij ook dat het veel werk geweest moet zijn. Gewoon een ARF in elkaar lijmen van een semi-scale toestel, is geen schaal, wat mij betreft.

Waar gaat de meeting over? Ik dacht dat het doel daarvan gewoon gezelligheid was; samenkomen met een groep mensen die dezelfde interesse hebben; namelijk schaaltoestellen. Mensen die posten in het schaalmodellenforum.

Natuurlijk moet je ergens grenzen stellen, anders heb je het hele forum op bezoek. Ik zou dan dus ook als grens gesteld hebben dat men een schaaltoestel bij zich moet hebben, of helemaal geen toestel. Als iemand die een nog niet vliegend schaaltoestel heeft (zoals bv. ik) een ander niet-schaal toestel meeneemt om toch ook te kunnen vliegen, zou ik daar zelf geen probleem mee gehad hebben.

Maar goed, het is natuurlijk aan de organisatie en ik begrijp ook wel dat die ergens een grens moeten stellen, omdat ze anders dit weekend 100 man met vliegtuigen op de stoep hebben staan.

Het frequentie argument is een beetje onzinnig; als ik naar mezelf kijk: niemand gebruikt die frequentie, dus als ik een keer met de calmato zou vliegen, zou niemand daar last van gehad hebben. Dit zou ook nog relevant geweest zijn mbt. schaal, immers ik loop er over te denken om die Cessna zelf in te vliegen. Ik had dan mensen met schaalervaring mijn vliegkunsten kunnen laten inschatten.

Sowieso vliegt niemand de hele dag op zo'n meeting; het idee is immers elkaars toestellen bewonderen en ervaringen delen; niet louter de hele dag vliegen.

Anyways, mijn 2 cents, ik maak me er ook niet echt druk over en ben er zaterdag in elk geval wel bij. Het kamperen en de zondag gaat waarsch. niet door, omdat ik toch ook wil vliegen en dan dus op het veld in utrecht te vinden zal zijn.

Danny Mulders zei:
Als ik mijn at6 daar neerzet word ik denk ik vol uitgelachen als ik de deelnemerslijst zie 8O . zo mooi is ie namelijk niet.... maarja, het gaat om de fun ervan hè :wink: .

enne, nu we het over fun hebben, als er op de meeting zelf een discussie als deze hier komt, dan pak ik mijn boeltje en ga ik lekker zitten computeren thuis hoor! we zijn op het moment alleen maar bezig om elkaar zwart te maken op de manier hoe ik het zie :evil: .

laten we het gezellig houden mensen :| .

jongens, jongens,
waar zijn jullie in godsnaam mee bezig?

Danny, ik denk niet dat je uitgelachen wordt, zeker niet door mij, en je zou groot gelijk hebben als je naar huis ging als er zo'n discussie in het weekend zou plaats vinden zoals op de laatste paginas in deze thread, ik zou je groot gelijk geven!
Werkelijk het gaat nergens over en het zou sommigen toch al lang duidelijk moeten zijn wat nu eigenlijk precies de bedoeling is van het komend weekend bij ons, niet wat het in sommige ogen zou moeten zijn;

Gezellig samen vliegen en babbelen over onze hobby, gegevens uitwisselen en van elkaar leren, of het nu een 99% schaalmodel is of een Funschaalmodel en toegestaan zijn bij ons dus alle modellen die hieraan voldoen! ( sorry, maar charters en Calmato's, enz, enz, horen dus duidelijk niet tot deze categorien)

We moeten elkaars Schaal/funschaal modellen respecteren, ik heb hier ooit eens een artikel over geschreven: van Fun scale tot Scale
Men kan en mag pas over een model oordelen, als men weet in welke categorie de bouwer of eigenaar zijn model geplaatst wil hebben,
bijvb. als hij zegt het is volschaal en het is eigenlijk nog minder dan Funscale, dan mag je oordelen, want hij moet wel met beide benen op de grond blijven, maar niet veroordelen. Als hij zegt het is Funscale, heeft hij hem zelf naar eigen oordeel in deze categorie geplaatst, maar misschien is het in de ogen van een ander veel meer dan dat, dus een uitmuntend model in die funscale categorie, of een redelijk Stand-off model!

In het weekend gaan we dus niet oordelen, laat staan veroordelen. Klinknagels, beplatingslijnen, kleurenschemas, en "verkeerde" kleuren, enz, enz, zijn totaal niet belangrijk!! Daar zijn schaalwedstrijden voor en die heb ik al ontzettend veel gevlogen met optimaal resultaat, zowel Nationaal als Internationaal, daar zit ik nu echt niet op te wachten!
Iedereen, met wat voor "Schaal"model hij ook komt, moet en mag het gevoel krijgen, dat hij best trots op zijn model of modelletje mag zijn, want allemaal hebben we op onze manier ons best daarvoor gedaan!

Dus niemand thuis blijven met als reden; mijn model is niet goed genoeg!! Neem die kletskoek hier en daar niet al te serieus, doe ik, als oud-wedstrijdvlieger, ook niet.

groetjes allemaal,
en tot het weekend, ik zie er in ieder geval naar uit!

Jan.

Tjongejonge, het is allemaal wel weer een toestand :bad-words: , zeg! 8O

Het is het niet waard . . . :nooo:

(Ik hoop niet dat ik hier de schuld van krijg . . . :oops:

Ik heb alleen maar gezegd dat . . . nou ja, lees zelf maar.)

Ik hoop dat het zondag mooi weer is! :P

:zon:

Van mijn kant: tot zondag en over en sluiten.

jan.

nou Jan, ik denk toch dat het die richting op gaat (dat jij de mede aanstoker bent van de discusie) :oops:

jan brilman zei:
Heren.

Mag ik proberen het samen te vatten?

Het is een schaal-forum en een schaal-meeting.

Doelen: elkaar leren kennen (dat lijkt me echt leuk!), en elkaars kisten bekijken, zowel op de grond als in de lucht.

Wat een Charter of een Calmato of een fun-scale Mustang daar te zoeken hebben: geen idee.

Neemt vliegend alleen maar kanaal-tijd in beslag, en op de grond geloof ik het wel.

(Ik heb sowieso de pest aan Charters.)

jan.

Het is niet aan ons genodigde om de grens te trekken maar aan de organiserende club. :!: :oops: dus fun-scale mustangs

ps maar wat heb jij tegen Charters, jan? Ik heb naast een aantal schaal/semi-schaalvliegtuigen, shocks, slepers, zwevers, helicopters,X-twins ook nog een Charter waaraan ik heel veel vliegplezier beleef (en de omstaanders ook) want je wilt niet weten wat je allemaal met een Charter met een 4.5cc kunt doen.

Back