Schluter Bell 222

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door Énke Blériot, 29 okt 2020.

  1. Énke Blériot

    Énke Blériot Moderator Moderator team Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    3.471
    Locatie:
    Zwolle
    Petje af!!!
     
  2. Robin Almelo

    Robin Almelo

    Lid geworden:
    16 apr 2018
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Almelo
    Komt goed! Ik was destijds bij de enige (test-) vlucht door Quartel, dus de weinige slijtage verbaast me niet. Neem je tijd en maak er weer wat moois van, Arie!
     
  3. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    10.710
    Locatie:
    Nootdorp
    Die lagertjes zou ik vervangen. Die kosten de wereld niet en voorkomt dat je straks een rauw lopend geluid krijgt.
     
  4. AHoogendijk

    AHoogendijk

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.085
    Locatie:
    Krabbendijke
    Het plan is om hem 1 keer te laten vliegen, moet even kijken wat de oorzaak is, waarschijnlijk een paar jaartjes stof, slijtage is het niet.

    Alles draait wel (op de motor na nu) maar als ik dan een keer vlieg moet het wel soepel gaan, en niet kapot draaien.

    Groeten,

    Arie
     
  5. AHoogendijk

    AHoogendijk

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.085
    Locatie:
    Krabbendijke
    De eerste hobbel is genomen, alles zit in een paar doosjes:
    [​IMG]

    [​IMG]

    De motor draait ook, zat een beetje olie drap in
    [​IMG]
    En is weer schoon
    [​IMG]

    Ook de carburateur is los
    [​IMG]

    En nog wat lange delen
    [​IMG]

    Dus conclusie, vies/vet, maar geen rare dingen tegen gekomen.
    Die moet weer in elkaar te zetten zijn.

    Aandachtspunten:
    - alle beweegbare punten goed schoon en gangbaar maken, zit dikke prut kleefolie op veel plaatsen.
    - Kap van de koelvin netjes monteren, misschien dicht maken
    - Verder alle onderdelen netjes schoon maken en waar nodig van vet voorzien
    - Kijken hoe de vinnen gaan worden, er zitten nogal grote op, die gescheurd zijn, ik zie die verder nog nergens
    - Evenals de steun voor de staartbuis, de staart weegt nogal wat, maar ik zie dat die wel bij de Heli Boy hoort
    - En de kap zien te lijmen, de naad is bijna helemaal los, maar dat moet wel lukken.

    Groeten,

    Arie
     
    Johannes59 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina