Énke Blériot
PH-SAM
Petje af!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Komt goed! Ik was destijds bij de enige (test-) vlucht door Quartel, dus de weinige slijtage verbaast me niet. Neem je tijd en maak er weer wat moois van, Arie!Ha Robin,
Niet schrikken, maar dit is er over van de heli
![]()
Nu vraag je misschien, waarom zo ver uit elkaar?
Nou om de volgende redenen:
- De motor zit vastgekoekt, dus die moet er uit, dan moet je er al een heleboel af halen.
- Sommige boutjes zitten zo onmogelijk vast, dat je niet altijd de logische volgorde kan gebruiken.
- Er zitten open lagers in, en nu het er uit is, al helemaal een bevestiging om die schoon/gangbaar te maken.
- De staart bediening loopt erg zwaar.
- En de vinnen er aan zijn erg groot en de achterste gescheurd.
- En als je dan al een eind ben, dan gelijk alles maar, heb ik het gelijk helemaal gehad.
- Zag bij het demonteren dat de kap om de fan niet goed zat, is uitgesleten (en dat komt niet van de vlieguren)
Je kan wel zien dat er weinig draaiuren op zitten, op de fan cover na zie ik eigelijk geen slijt sporen, uitlaat oogt helemaal schoon , tandwiel als nieuw etc
Dit gaat wel wat worden, maar duurt even.
Groeten,
Arie
Die lagertjes zou ik vervangen. Die kosten de wereld niet en voorkomt dat je straks een rauw lopend geluid krijgt.
Maar heb nu even een probleem, dit is een maat die ik niet heb.
Wie weet welke maat gloeibougie dit is?
Of ga ik het gat groter maken voor bv een OS8 bougie?
Weet je ook WELKE draadsoort?
Toch gauw bijna 40 jaar...Zo een oude motor is dat toch niet ?
Die TwinJet had de eerste versie HB StaMo, een kamzuiger motor en nog hangend ingebouwd ook. Dat is de typische opstelling waar pluggen met een "Idle Bar" voor aangeraden werden.Ok. ik kocht als eerste een ongevlogen twin-jet die toen al een oudje was. En dat is ongeveer 35 jaar geleden. Maar in die Stamo zat ook een normale plug dacht ik. Of was dat er eentje met een bruggetje ?
OS-F is over het algemeen veel te heet voor een gewone tweetakt.zou die OS-f kunnen gebruiken, maar dan moet ik eerst opzoeken wat de warmte waarden zijn.
OS-F is over het algemeen veel te heet voor een gewone tweetakt.