Aangezien er een aantal mensen opmerkingen over hadden.. het rudder is qua hoogte op het hoogste punt 43,nogiets centimeter. Het lijkt voor sommigen erg hoog, als ik het afzet tegen het zijaanzicht van de Sebart WindS, is het nagenoeg gelijk, maar is 43,nogiets zo'n rare maat?
Mijn rudder was eerst lager, maar nav. deze, heb ik 't aangepast:
Je kunt hier goed zien dat mijn romprug hoger is, de cockpit verder naar voren staat en meer 'geprononceerd' is. De schuine hoek omhoog van het kielvlak is minder, het geheel is nog iets meer afgerond.
Naar aanleiding van kritiek die ik kreeg van Cees Wester ('Taurus Flyer') in een ander topic, nog het volgende.. dit is de 1e kist die ik zelf ontwerp en bouw. Ik heb geenszins het idee dat deze perfect zal vliegen, sterker nog, ik ga er vanuit dat ie de nodige couplings en nare eigenschappen zal hebben. Ik hoop dat dit door aanpassingen en mixers in de zender voldoende te compenseren is om er een bruikbare F3A kist van te maken.
Tevens is het niet zo dat dit een theoretisch 100% kloppend en goed doorwrocht ontwerp is. Het is heel veel onderbuik-gevoel en natte vingerwerk. Uiteraard heb ik wel dingen uitgezocht en heb ik heel goed gekeken naar 'de andere verkrijgbare kisten'.
Mensen die denken 'die teken ik na en ga ik bouwen'; niet doen dus!
Mocht blijken dat het ding straks toch aardig vliegt, bv. mogelijk met een andere vleugel of een ander rudder, etc, dan is het misschien zo dat ik het uitwerk tot een freeskitje die je dan bv. bij Plotterwelt zou kunnen kopen.
Vooralsnog ga ik er vanuit dat mijn eerste eigen ontwerp nog vol fouten zal zitten
Elke opmerking etc is dan ook van harte welkom!