Scratch built trawler "Hemerica" 1:25 met scheepshelling

Zoals aangegeven moest de trapopgang worden beschermd. Eerste deel van de stootrand is gemonteerd. Rechts van de trap komt het iets langere tweede deel.

93B4732C-750F-4DE5-A863-67AD8C708030.jpeg

Het hout, gemonteerd tegen het ophangframe, is vanzelfsprekend ook weer verweerd en wat ingedeukt.
CE5FB6ED-FB4A-497E-959F-7114C43F00FF.jpeg

Laatst bewerkt:
Jan

Dit is zeer realistisch gemaakt, diepe buiging voor dit moois:worship:
Elke keer als er weer een aanvulling komt kijk ik met genoegen hoe gedetailleerder alles wordt.

Grt John

Klaas, dat lijkt op deze uitvergrotingen “erger” dan het werkelijk is op de werf.
Ik denk dat de slechte lichtomstandigheden daarbij die details nog extra aandikken.

Intussen ook het aanvullende deel gemaakt en zojuist ook nog even kunnen plaatsen.
4A50D8BE-FD60-4F12-95A3-30F1580B2591.jpeg

14997E97-6DC3-4017-A4F4-36028D865B2A.jpeg

Maar mijn fantasie om meer realiseerbare details te bedenken loopt nu wel zo langzamerhand een beetje droog....
Tegelijk ben Ik nog wel op zoek naar bijv. meeuwen op deze schaal 1:25....Daarvan zouden er nog wel een paar stuks erbij kunnen passen....

Jan, Zal morgen eens bij Moeder kijken. Jaren geleden fröbelde een oom van me meeuwen op een ducdalf en deelde die uit in de familie. Dacht met een houten romp en blikken vleugels. Zag er best natuurgetrouw uit. Als er iets is maak ik er wel een plaatje van en meet ik hem op. Hieronder meeuwen 4 cm groot. Zie link. Gr. Klaas.
https://www.friese-producten.nl/meeuwen-mini-polystone.html

Laatst bewerkt:
Frank, dank voor de tip/link.
Heb intussen een setje besteld.. benieuwd hoe het lukt om van deze duiven meeuwen te .maken...
Klaas ook bedankt voor het meedenken, maar hopelijk gaat het setje van Ali werken.
Gr . Jan

Laatst bewerkt:
Ga ze maar vis voeren Jan. Vroeger had je van die pakjes kattenvoer met hele kleine visjes erin. Succes ermee! Wordt vast wel iets. Gr. Klaas.

Ongelooflijk. Ali bezorgt me de 24 “duifjes” binnen twee weekjes.... vandaag al binnen. In verschillende poses...
Direct ook maar even aangepakt om van witte duiven toch meeuwen te maken....beetje grijs, een randje zwart en oranje/geel voor de poten en de snavel....
Ook gelijk maar op de helling erbij gezet.. Bij twee (later 3) heb ik de pootjes geamputeerd dus die kunnen nu zwemmen......
Van heel dichtbij blijven het duifjes, maar op de helling valt dat helemaal niet op en ziet het er best goed uit.

D01C52F5-E05E-4819-AEC4-E267D0690859.jpeg

3D7B5E83-A136-46CA-9C59-D3933E701970.jpeg

60DDB225-5836-405E-989A-A20BF54DD6D2.jpeg

Laatst bewerkt:
Hey Jan ik ben geen ornitholoog, maar voor mij zijn dat gewoon prachtige meeuwen hoor, ik had het al eens gezegd maar dit blijft voor mij waarschijnlijk de nummer 1 build ever!
Dit is gewoon waanzinnig knap echt!

Laatst bewerkt:
Je hebt in ieder geval wel net op gevoede meeuwen rondvliegen, ik zie nergens uitwerpselen :D
Wat een verschrikkelijk mooi project is dit toch.
Iedere keer kijk ik met bewondering naar de diverse details die je weet te verwezenlijken, diepe buiging :wave

Grt John

Back