Bedankt allemaal voor de reacties,
Ik heb inderdaad een voorkeur voor schepen waarop gewerkt wordt. Zoals visserschepen Mooie lijnen en barstensvol met details.
En heel leerzaam, want de typische benaming van unieke onderdelen op zulke schepen kende ik toch echt niet. Maar op dit forum is genoeg kennis en ervaring......
Intussen gisteren en vandaag toch de beide kranen kunnen afmaken, en even provisorisch geplaatst voor het plaatje..
Daarna ook de onderdelen van het heklicht gemaakt.
En toen ik die wilde plaatsen viel mij pas op dat deze niet , zoals ik verwachtte, in het midden staat ...maar iets naar bakboord.
En de enige reden die ik daarvoor kan bedenken is dat precies in het midden een staander van de reling staat en dat het niet logisch is om een lamp daarachter te zetten...... .
Misschien is dit gewoon een practische Franse oplossing of misschien heeft de lamp eerst ergens anders gezeten, dat weet ik niet, maar mijn lamp staat dus ook naast de hartlijn....
Overigens heb ik wel stiekum besloten om de navigatielichten te kunnen laten branden.
Ik gebruik daarvoor toch "ouderwetse" 3 mm gloeilampjes. Dit omdat ik het zachtere licht daarvan gewoonweg beter vindt passen bij dit schip uit de jaren ' 60.