Ik ben langzaam de werf weer aan het opstarten.
Na een kleine aanpassing aan de ZZ het werk aan de Seabex maar weer eens opgepakt.
Even simpel het werk volgens de volgorde van het boekje voortgezet dus dat worden dan de schoorstenen en de verstevigingen in de voor verschansing.
Daarmee nog even het mechaniekje van de blusmonitoren en de gantry voor me uitgeschoven, eerst maar eens even weer het bouwgevoel krijgen op de nieuwe werf.
De 2 schoorstenen zijn allebei uit 2 helften samengesteld en dat geeft per definite al ellende om samen te voegen dus heb ik aan de binnenkant strippen aangebracht waarmee de delen mooi vlak an elkaar gelijmd worden.
Ook meteen maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om de bovenkant te verdiepen, alleen nog even uitzoeken hoeveel uitlaten er per kant bij moeten anders verzinnen we wel wat.
Zo'n verdiepte bovenkant geeft het een wat meer echter beeld dan zo'n vlakke doos.
Tijdens het uitsnijden van de laatste schoorsteenhelft was mijn belangrijkste stukje gereedschap even zoek: Geduld. En toen kwam ik er ook achter dat het mes wat ik gebruikte best scherp is, ik zal de foto's besparen maar ik heb nu een litteken in mijn wijsvinger erbij.
Na een weekje weer wat pogepakt en de verstevigingen in de verschansing gemaakt, De tekening geeft wel de afmetingen maar in de praktijk moet je ze toch allemaal op maat maken naar de plaats waar ze moeten komen.
Een hoop gepriegel maar van een afstandje best aardig gelukt.
De plaatjes:
De 2 schaal delen van een schoorsteen met de extra verstevigingstrippen.
De verstevigingstrippen er in gelijmd aan een deel, de verdieping van de bovenkant zit er ook al in.
De schoorstenen er los op, de verstevigingen in de verschansing gelijmd.
Er is ook een begin gemaakt met het wegwerken van de naden in de schoorstenen, met het gebruik van de extra strippen gaat dit best makkelijk.
Ik heb nog even gewacht met het vast zetten van de schoorstenen want ik kwam er achter dat de gaten in de brugvleugel, die om de schoorstenen heen gaat, niet helemaal op de juiste plaats lijken te zitten.
Dus eerst maar eens de opbouw gaan maken en kjken hoe het er dan uit komt te zien, de schoorstenen moeten wel in lijn komen met de zijkant van de romp en niet onder een hoek.
Maar al met al toch een goed opstart gehad op de nieuwe werf en plek zat om paralel aan de grote bouw wat kleinere projecten uit te voeren zonder dat het elkaar in de weg zit.
Groet,
Mathieu