Seawolf van Robbe

Hoi Raf

ik heb zelf een tandwielpomp van robbe maar die laat water door als hij stil staat. en ik denk dat dat ook is met de pomp van Conrad of vergis ik mijn hier in?
 
Hallo René,

Ik heb het pompje van robbe gebruikt en het lekt water, dit heb ik opgelost door een klepje te plaatsen buiten het WTC (zie foto) op één van de aansluitingen van het klepje sluit ik het pompje aan, via een doorvoer in de WTC-deksel ( is nog niet gebeurd ) Dit klepje stuur ik aan met dezelfde servo als waar ik het "legen" en "vullen" mee aanstuur, dus geen extra servo nodig. Als je nog meer foto's wil hebben van de binnenzijde hoor ik het wel.

HPIM0818a.jpg


HPIM0819a.jpg


Hans
 
hallo hans

mooie oplossing die je daar gevonden hebt om het ventieltje te plaatsen
bij mij zitten ze tussen de lucht uitgang dus ik kan ze binnen zetten
maar bij jullie moeten ze dus buiten staan daar ze niet water dicht zijn
ik had altijd gedacht dat de doorgang te klein zou zijn voor die pompen maar dit blijkt toch niet het geval te zijn
ik heb 4 mm doorvoer naar de pomp

groetjes raf
 
Hoi Hans
ik zou graag wel foto's willen zien hoe jou Seawolf van binnen uit ziet.
ik heb een aanbod gekregen van een slangenpomp van Norbert Bruggen.
die ga ik dus ook kopen.
Je zei iets van "Dit klepje stuur ik aan met dezelfde servo als waar ik het "legen" en "vullen" mee aanstuur, dus geen extra servo nodig."
hoe werk jou systeem dan? ( ik neem aan dat ik dit op de foto's kan zien)
 
Hoi Jan

dat klopt wat je zegt over de slangpomp.
maar wat intersant is waarom hij wel dat klepje gebruikt.
"Dit klepje stuur ik aan met dezelfde servo als waar ik het "legen" en "vullen" mee aanstuur" dus ik ben wel benieuwd naar zijn systeem.
 
Ik gebruik het klepje omdat het tandwielpompje van robbe, door de overdruk die in het wtc is, het water in de infuuszak langzaam leeg laat lopen. Het klepje sluit de aan- /afvoerslang af van de pomp naar buiten.
Dit is hetzelfde idee als Lex verkoopt ( triple-s ) maar dan als afknel-servo, maar deze kon ik niet plaatsen.

Hans
 
Laatst bewerkt:
@Hans

je zegt dus dat als je dat klepje niet hebt je ballast leeg wordt gedrukt dus dat je boot weer naar boven komt of zie ik dat verkeerd?
 
hallo rene

nee dat zie je niet verkkeerd
alleen bij een slangen pomp hoeft dat klepje niet bij tandwiel pompen wel

groetjes raf
 
Hoi Heren
Vanavond weer eens een testrun gemaakt.
ik had ze goed uit gebalanceerd. ( ze ligt nu echt waterpas)
en na een tijdje te hebben gevaren kreeg ik het gevoel van het dynamisch duiken.
Ik werkte schijnbaar teveel met de duikroeren. Nadat ik dat door had ging het
Periscoopvaren al een stuk beter. Ben nu bezig om de lageregeling beter af te stellen.
Wordt vervolgt.
 
hallo


de duikroeren staan bij mij boven aan mijn zender en dat is een potmetertje
dat is zoals bij een vrouw heeeeeeeeeeel zacht je bedienen hahahaha
klein tikje is reeds genoeg om dieper te gaan varen
eerlijk bekennen
als ik in een onbekende vijver demo geef dan pomp ik vol tot half de toren
de rest op de duik roeren netjes naar beneden brengen
dus eigenlijk een beetje vals spelen maar liever dat dan een boot kwijt spelen
vragen de mensen of hij ook heelemaal onder kan dan doe ik dit netjes langs de kant zodat ik er ingeval van nood nog bij kan


groetjes raf
 
hoi Raf

Als mijn Seawolf straks statisch kan duiken is dat wel een goede tip.
Heb jij ervaring met BTS (ballast tank Steuerung van Norbert Bruggen)
Ik bedoel met afstellen en zo.
 
hallo rene

nee dat zie je niet verkkeerd
alleen bij een slangen pomp hoeft dat klepje niet bij tandwiel pompen wel

groetjes raf


hoe kun je het verschil zien tussen dit type pomp ?

ik heb namelijk 2 pompen gevonden in mijn verzameling
maar heb geen flauw idee wat voor type het is.
ze zijn trouwens gebruikt om nitro te pompen
 
hallo marc

een foto zou veel verhelderen
maar je kan het proberen
als je twee uitgangen hebt aan je pomp waar je een darm op kan aan sluiten dan heb je meestal een tandwiel pomp
sluit twee darmen aan en hang deze in twee emmers water
sluit de pomp op een accu aan en laat ze pompen
als nu het water van emmer A naar B loopt werkt de pomp in deze richting
sluit nu de pomp anders om aan en nu moet het water van B naar A pompen
dan kan je deze pomp gebruiken maar wel op letten dat ze later niet gaat lekken
want nitro is gewoon rotzooi die de dichtingen wel eens durgt aan wreten

groetjes raf
 
hallo rene

de bts is makkelijk af te stellen
de schakelaar met de nummers dient om je accu spanning in te stellen
en op de letters kijkt hij niet naar je accu
de potmeter dient om de sturing op je zender kanaal op 0 te zetten en klaar
op het net is er bij norbert een handleiding in pdf te downloaden
http://www.modelluboot.de/Anleitungen/AnleitungBTSganz.pdf
groetjes raf
 
he raf.

mijn pompen hebben met water geen enkel probleem (tot nu toe).
zal wel proberen een foto hier ergens neer te zetten
 
Laatst bewerkt:
Back
Top