@marc: Dat zijn tandwielpompen en geen slangepompen. Zo'n tandwielpomp had ik ook in mijn U47 liggen. Voor de seawolf (heb je kunnen zien) een pompje waarmee bij Nitro brandstof wordt overgepompt (dus vast wel in jouw bezit) groeten, Jan
he jan deze pompen vond ik nog in mijn nitro collectie maar als ik het goed begrijp zou hier dan iets van een klep tussen moeten ?? ik heb norbert trouwens gemaild voor de spullen maar nog nix gehoord
@Marc, Als je weet hoe een slangenpompje in elkaar zit kan je vlug zelf bepalen of je er een hebt. Met name aan de aansluitingen. Hans
@marc ik ga een slangenpomp in combinatie met BTS gebruiken. ik heb de lageregeling er al inzitten dus moet het eigenlijk wel goed komen @Raf ik las in de gebruikshanleiding Rückmeldeeingang Außerdem läßt sich hier der Druckschalter, der die Tauchtiefe begrenzt anschließen. moet ik de drukschakelaar (die ik trouwens ook krijg) aansluiten op mijn infuuszak of kan ik hem de druk buiten de WTC laten meten ivm de diepte? want als ik de diepte instel kan de infuuszak volgens mijn niet te vol gepompt worden(geschate water inname zal +/-180 ml zijn)
hallo rene als het de ltr 5.3 is dan moet daar een darmpje op dat zwarte ding en dat moet naar buiten als je duikt dan gaat de boot automatische op periscoopdiepte varen als je slangetje goed zit tenminste dat regelt dus eigenlijk alleen de achterste duikroeren meer niet het is net zoals de balans schakelaar maar dan met de gemeten druk de regelaar kiest zelf welke hij op dat ogenblik benut je hebt niets zelf te kiezen daar aan dus een opening en een doorvoer naar buiten met een darmpje er op groetjes raf
De drukschakelaar wordt parallel met de infuuszak aangesloten op de pomp. Bovendien wordt de stekker van de drukschakelaar aangesloten op de BTS. Daarmee wordt voorkomen dat de infuuszak wordt "overvuld". Rob
hallo rob er worden twee zaken door elkaar gegooit de bts stuurt de pomp de ltr5.3 de drukschakelaar je kan de diepte regelaar niet aan sluiten op de infuuszak want dan wordt dat ding knetter gek groetjes raf
@Marc ik was nog vergeten te vragen of je bij je mail "bestellung" gezet hebt. het is namelijk zo dat Norbert schijnbaar een zware spamfilter heeft en dat hij een filter op zijn mailbox heeft die de mails met bestellung in een apart postvak zet die hij wel regelmatig bekijkt. tevens kun je hem ook bellen en ik weet niet waar je woont maar als het te doen is kun je het ook daar zelf gaan halen. wat op zich al heel intersant is en zeker leerzaam.(ik ben zelf ook hem geweest. ik moet er wel bij zeggen dat ik er maar +/-40 km vandaan woon)
Raf, inderdaad misschien wat spraakverwarring. Ik heb het over de drukschakelaar die Norbert Brüggen levert bij het complete ballastsysteem met pomp, bts en (zelf nog in elkaar te zetten) duikzak. In dat geval wordt de drukschakelaar wel degelijk aangesloten parallel met de duikzak, om te voorkomen dat de pomp zoveel water in de duikzak pompt dat hij barst. Die drukschakelaar dient dus als beveiliging. Zo staat het ook in de bijbehorende handleiding. En dat is dus iets anders dan de ltr, die de vaardiepte van de boot meet door de waterdruk rondom de boot te meten. Die moet je inderdaad niet op de ballasttank aansluiten.... Rob
Sorry, ik had nog een aanvulling op het e-mailverkeer met Norbert Brüggen. Je kunt dat, zo is mijn ervaring, het beste doen via zijn website. Dan komt het inderdaad bij hem binnen als "Bestellung". Daar reageert hij best snel op. Gisteravond heb ik hem op die manier een vraag gesteld en vanochtend was het antwoord binnen... Groeten, Rob
da's raar dan. ik heb hem woensdag of zo gemaild via de site (in het engels ) maar nada noppes reactie. en even d'r naar toe zal waarschijnlijk niet even worden. ik woon namelijk in tilburg, waar norbert precies woont weet ik niet maar d'r naar toe zal een heel stuk meer kosten dan de porto. maar ja geen reactie op m'n mail dan krijg ik toch wat twijfels. misschien maar eens bij de firma engel gaan shoppen ??
Hoi marc Norbert woont in Munchen Gladbach.dat is niet naast de deur voor jou. per post is zeker goedkoper. ik zou nog eens een mail sturen met bestellung als titel. kijken wat het dan wordt. bellen kan ook en Norbert verstaat en praat wel wat nederlands. ik zou dat eens proberen.