Seawolf van Robbe

ik heb een originele handleiding.
dus duits frans en engels maar geen nl natuurlijk.

maar ik ben nog niet echt bezig met deze zender dus dat komt nog wel.
hij werkt en dat is voorlopig het belangrijkste.
waarschijnlijk zitten er veel meer functies op dan ik ooit zal gebruiken. tenminste dat is mijn ervaring met mijn auto zender. daar kom ik soms dingen op tegen die ik nog nooit gezien heb maar die ik dus ook niet nodig heb.
maar dingen als mix functies kunnen in de toekomst wellicht handig zijn ivm andere (natte) projecten. en de sub trims zijn bij een digitale zender ook veel prettiger.
dus eigenlijk is dit een zender die meer op de toekomst gericht is maar voorlopig redt ik me nog prima met mijn 14 alleen zal er iets bijgezet moeten worden voor de pomp te bedienen.

maar dat wordt waarschijnlijk een schakelaar uit de 18 want die heeft er zat en daar komt zeer waarschijnlijk de multiswitch in die ik heb liggen.
dus mogelijkheden zat..

maar hartelijk dank voor het aanbod en mocht het nog gelden tegen de tijd dat ik het echt nodig heb maak ik daar graag gebruik van.

en natuurlijk ook hartelijk bedankt voor de links.

dit zat er trouwens ook bij, maar geen flauw idee wat het is.
de schakelaars van de 18 blijven trouwens zitten.dit zijn 2 standen schakelaars dus alleen aan en uit. lijkt me niet goed voor de pomp dus daar moet ik iets anders voor zoeken.
t
full

Laatst bewerkt door een moderator:
@Marc2,
die schakelaars kun je vervangen door een schakelaar die een middenstand heeft.
Naar voor duwen en vasthouden bv tank leeg.
Loslaten en stand in het midden gebeurt niets.
Naar achteren duwen en vasthouden en de tank loopt bv vol.
Zo heb ik het ook op de FC 18.
En dit is een heel goede zender.
Als je een gebruiksaanwijzing nodig hebt kijk een via internet.
Ze staan ook in het Nederlands er op.
En gebruik die 35 mhz maar niet aan het water.
Kost maar € 150,00 boete.

Hein

die schakelaar komt wel goed.
moet alleen even kijken wat ik precies nodig heb.
zoals wellicht bekend is mijn electronica kennis zeer beperkt dus heel simpel gezegd denk ik dat een schakelaar met 3 soldeer punten aan de onderkant (en natuurlijk 3 standen aan de bovenkant ) de klus wel zal klaren.
en die 35 mhz hf module blijft lekker in z'n doos. die werkt toch niet icm mijn ontvangers maar wat dat ding nou precies doet weet ik niet.
maar ik vind het wel vreemd dat er zo'n 40 mhz en een 35 mhz ding bij zit.
kan die zender dan op 2 banden werken ?

@Marc2,
met die module kun je op verschillende banden werken.
35 - 40 - en ook 41 mhz mits de module er geschikt voor is.
Jammer genoeg is hij er niet op de 30 mhz.
Dus met een zender vliegen en varen.

Hein

Hey mede wolfjes, uiteindelijk na wat drukke maandjes weer wat tijd gevonden om er wat verder aan te bouwen.

Na een bezoekje aan de waterkant te Mol en een keertje "Live" de gebeurtenissen mee te maken toch maar wijzelijk besloten ze nog maar eens onder een grondige controle te onderwerpen.

M'n oude getrouwe 35Mhz zender heeft plaats geruild met een 40Mhz en daardoor moest de nieuwe ontvanger ingebouwd worden. Techrekje is nu dus weer even "kaaltjes", ook doordat ik de sluiting van de duiktank niet 100% vertrouwde. Je leert echt wel wat op zo'n vaardagje :idea:

Er is ook een 7 blads schroef onderweg en wat ledjes, ook wat tijd genomen om eens een elektro schemaatje te tekenen, al is het maar ter info.
full

Om misverstanden te vermijden heb ik dat fishding er even tussenuit gelaten ;)
Nu maar eerst een zorgen dat ze weer wat toonbaarder wordt voor het aangekondigd vaar weekend te Mol.

Eindelijk de buitenkant van een beetje kleur, wat details en afwerking kunnen voorzien.

full

full

full

full

Hier en daar wel een kleine prul, maarja, in't geheel vind ik ze niet zo slecht gelukt. En jullie ?

hallo

eds whow das echt mooi gedaan
zelfs lasnaden zitten er op (MOL)
mooie kleur en hier en daar wat scifi maar ach al met al een mooie boot geworden
ben benieuwd om ze in het echt te zien
en vooral als ze in haar ellement licht hoe ze zich gaat gedragen

dikke proficiat
klein vraagje
is je toren ontlucht ?????anders kan je der een kleine opening in maken tussen de periscoop en dat kleine mastje vooraan
de bemaning moet ook eens buiten kunnen he en maastal hebben ze daar een opening in de toren voor
groetjes raf

Thanks mannen,
Ja, details zie je best als je keertje op bezoek bent bij een vaardag ofzo en het wordt nog makkelijker als je dan de manieren vind op fora (oraline, hé raf, LOL). Ook die kleuren kregen er de voorkeur als je verschillende subs in het water hebt gezien en merkt welke duidelijker zichtbaar zijn dan andere.

De toren is ontlucht via een periscoop en dan achteraan dat kleine buisje dat aan de binnenkant net gelijk het bovenste deel zit. Kan er natuurlijk altijd die opening in voorzien, zodat er zeker geen lucht blijft onderplakken.

Afspraak wordt dus het komende vaarweekend te Mol, zal nog spannend worden ze eindelijk te water te laten...

hallo eddy

wat je ook wil doen op de maiden trip maar beter kan laten is er een fles champagne tegen aan kwakken

de fles gaat zeker niet kapot LOL

groetjes raf

@Eddy

ziet er erg uit.
ik wil hem wel zien in Mol.
kijken hoe hij vaart......
we moeten maar een tafel klaar laten zetten alleen voor Seawolfs....lol
het wordt toch een groot nest wolfjes;)

hallo

het is voo'ral het succes van de seawolf dat hij zoveel op een treffen aanwezig is
het is een ideale beginners boot waar toch veel mogelijkheden in zitten en je zelfs zonder enige beperking een goed varende boot van kan maken

indien het lukt om deze seawolf's op 1 tafel te krijgen dan wil ik wel eens moeite gaan doen om iets bij robbe te gaan proberen uit te werken
wie weet wat er uit de bus komt

groetjes raf

De bubbles laten we dus best in de fles anders hebben we een bubbelende Seawolf :D

Die tafel is vast geen slecht idee Rene en dan even te bedenken welk beeld je krijgt als het ganse wolfpack te water ligt...

dan breng ik mijn telefooncel natuurlijk ook mee.
ook al zal die dan waarschijnlijk nog niet helemaal groen zijn.

Maidentrip komt dichterbij en laatste tijd wel even bezig geweest met het uittrimmen...

Komt er natuurlijk ook nog een blunder van jewelste naar boven :hammer:

Enkele berichten terug staat m'n elektroschema, waar ik van mening was dat indien de vaarbatterij van 12V leeg geraakt, ik nog steeds zou kunnen pompen op de 7.2V batterij.
Mis dus, m'n Triple-S systeem werkt ook op 12V en werkt de afstandsbesturing nog wel, doch de pompsturing laat het dan ook afweten.
Gelukkig ergens op het forum gelezen dan Lex het ook op 7.2V (6V) kan laten werken en dus is er al een mailtje onderweg.

mijn tank is klaar.
maar nu zoek ik weer wat spullen.
h-profiel want wat er nu onder zit moet doorgezaagd worden om de tank te kunnen plaatsen. en dan maar meteen van voor tot achter nieuwe d'r op.
en aansluittingen voor de slang op de tank.
even geen flauw idee hoe die heten maar ik neem aan dat het duidelijk is wat ik bedoel.
zo niet hoor ik het wel

Back