Shockflyers

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Is er misschien een manier om dat filmpje toch online te krijgen? Ik ben ergg benieuwd.

En die #@#! wind moet snel gaan liggen want ik wordt helemaal druk en wild elke keer als ik die vliegklare mad zie staan.. :(

afb10125.jpg

hier mijn tezwaare shock :cry: :cry: :cry: :cry:
238 gram

ga volgende maand naar de modelbouwbeurs in Duitsland ( Bodensee) moet er al een vrachtje meebrengen. Ben benieuwd, om ze te zien, met eigen ogen

Ook ik heb gisterenavond in het heerlijke windstille weer, mijn maiden-flight gemaakt met mijn mad-flight. Het vliegt perfect, erg gemakkelijk en soepel. Ik zal deze week een keertje een film maken en plaatsen. Alleen moet mijn zwaartepunt naar voren en ik kan niks verschuiven.. dus daar moet ik een oplossing voor vinden.

Ook het landen in gras is nog een bekend probleempje :D Vliegtijd is perfect, denk zeker een 15 minuten. Ik ga het zodadelijk ff timen.

Nou, net weer gevlogen. Gaat lekker, maarja mn landingsgestel is nu echt rot. Ik land echt heel zachtjes, maar het is nu helemaal in de romp uitgescheurd..
Wat van die depron secondenlijm doet wonderen en je ziet er vrijwel niks meer van, maar het is toch klote. Toch snel maar leren vangen vanuit een prophang-actie.

hoe land je hem dan
ik heb vandaag ook 2 vluchten gemaakt met mijn nieuwe shock
lande op gras ging goed als het maar niet te lang is
en getroken landen
het lijkt wel of deze nog meer torsteerd maar dat ga ik nog even verhelpen
en zoeken naar een veldje in de straat

Ik land hem zowieso met de knuppel in de buik ja. En ook zachtjes, maar gewoon gemeentegazon is te hoog om netjes in te landen. Maar ik land hem nu op klinkerpad langs het weiland. Gaat al iets beter, maar het is nogal hobbelig.

Hoveren gaat nu al perfect, ook meskantvliegen en "meskant-looping" lukt aardig. Rollend bochten maken is ook wel leuk.

Net kwam er een oude man langs lopen. Hij had vroeger ook aan modelvliegen gedaan. Hij stond echt met een gapende mond te kijken en hij stond helemaal perplex van wat hij zag. Hij had nog nooit stilhangende vliegtuigen gezien en vliegtuigen gezien die op de kant kunnen loopen :D.
Volgens mij is hij weer aangestoken door het modelvliegvirus, want hij vroeg meteen naar de prijs en waar hij het kon kopen :D

als ik meskant vlieg dan moet ik hoog bij geven:( dat is heeeeeeeel erg wennen dat hoefde ik eerst niet:)

@robert-jan

Waar zit het zwaartepunt?, ik heb ook die mad flight en de handleiding is zeer slecht gedrukt, kan veel niet lezen...

Mvg Menno

60-70 mm vanaf de neus van de vleugel. Dat komt volgens mij best nauw, want ik heb hem 1 cm verder naar achteren liggen en dan vliegt het een stuk slechter. Ook het hoveren gaat met het zwaartepunt verder naar voren wat stabieler.

ja dat wil ik ook weten hovert hij beter met een tevoorlijk of teachterlijk zijn
want als ik strax een nieuwe motor er in het(30gram lichter) moet ik hem dan voorlijk maken of achterlijk??

Ik heb voor een testvluchtje even 10 gram lood op de neus gemaakt. :(
Het zwaartepunt ligt nu dus verder naar voren en hij doet het nu veel makkelijker. Stabieler en hij is makkelijker te corrigeren. Het sturen gaat vooral een stuk beter. Bochten zijn niet meer zo schuivend en inderdaad is de staartlastigheid ook weg. Ik geloof jullie best, maar bij mijn kistje is het toch net andersom, hoe gek het ook klinkt :D

Het toestel wat Robert-jan heeft is een Mad-Flight, dit is een shock-flyer kloon.

Het zwaartepunt van de originele Icarus shock-flyers ligt tussen de 4 en 6 cm vanaf de voorzijde van de vleugel. Als het zwaartepunt rond de 6 cm zit dan is de shock-flyer het makkelijkste te hooveren. Ook in rugvlucht is hij dan redelijk neutraal. (geen diep nodig bij halfgas)

Ik ga hem in ieder geval nog wat strippen vanwege het gewicht en ik ben tevens van plan om het zwaartepunt inderdaad naar 6cm te brengen.
Maar eerst dat lood eraf! :oops:

Sorry het moet 60-70 mm zijn en niet 600-700 mm natuurlijk :roll:

Back