Shockflyers

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik vlieg zowel met de Madflight en de Shockflyers en heb behoorlijk met het zwaartepunt lopen spelen. Zoals altijd bij dit soort aerobatic 3D kistjes is er geen eenduidig optimaal zwaartepunt aan te wijzen. Om nog goed strak te kunnen vliegen moet je niet veel verder dan 55mm achter de voorlijst aan de vleugelwortel uitkomen met je C of G. Op dit punt heb je ook geen rudder/elevator couplings.

Ga je nog verder naar achteren, neemt de wendbaarheid wel toe maar neemt de precisie sterk af. Bovendien krijg je dan rudder/elevator couplings. (In de meskant positie moet je up geven om op koers te blijven.) Bij 62mm C of G kun je zelfs indoor meskant loopings en rollende loopings vliegen, (Markelo, plafondhoogte max8? meter.), maar alle precisie is verdwenen.

Het optimale zwaartepunt hangt dus sterk af van wat je er mee gaat doen.

Overigens vinden de meeste indoor piloten het hoveren en torque rollen makkelijker met een niet te achterlijk zwaartepunt, (ongeveer 55mm), omdat je ook daar bij vooral ook heel precieze correcties moet gebruiken.

Opm: Bij de Edge shockflyer moet het zwaartepunt steeds 2mm neuslastiger zijn dan bij de Madflight Laser 200 en de Ikarus EXTRemA of Superstar omdat de vleugelgeometrie iets anders is.

Ik heb een filmpje gemaakt, maar dat moet ik ergens kunnen uploaden om het hier neer te zetten. Waar kan ik 54,1 mb kwijt? Of is er iemand die dat wil uploaden? Dan kan ik het via msn sturen.

Hoi,

Niet bruikbaar hierbij, maar toch erg handig. Ik ben al iets aan het proberen. Nog even geduld. Vanavond zal het filmpje wel hier te zien zijn.

Wie kan mij zijn instellingen van de CC10 regelaar vertellen?

Bij mijn motor (2C-20-310) en CC10 gaat ie bij 1/3 of 1/2 gas stotteren...

Groeten,
Marcel

komt mijgoed uit, die nieuwe modellen, ik ga volgende week naar de modelbouwbeurs in Duitsland,( Bodemsee - Friedrichshafen ) zal daar wel wat te koop aangeboden worden.

Marcel zei:
... instellingen van de CC10 regelaar ... bij 1/3 of 1/2 gas stotteren...

Marcel, ik denk dat dan de cut-off ingrijpt. Wanneer je deze te hoog zet zal je accu deze spanning onder belasting al snel bereiken en krijg je dat effect. Ik gebruik voor 3s1p een cut-off spanning van 8.4V (met USB link).

Hmm ik heb de laatste versie software op de regelaar gezet en de optie "auto lipo cut-off " aangezet.

Groeten,
Marcel

De auto lipo cut off functie kent geen verschillende custom user settings. Daarom heeft men besloten om de meest veilige optie (6V bij 2s lipo's, 9V bij 3s lipo's) als vaste waarden in deze software versie te gebruiken.

Helaas heb je hier niet veel aan voor een 3D kist die af en toe veel stroom trekt.

De oudere software versie met custom lipo soft cut off op 5V bij 2s lipo's of 7,5V bij 3s lipo's is voor een shockflyer veel beter.

Ik ga enkel Kokam 2 cellen 360 gebruiken voor deze Shockflyer.
Dus de cutoff kan ik het beste op 5 volt zetten?

En die andere instellingen van de CC10?

Hoe moet mijn trim staan,want met de trim in het center doet de motor helemaal niks,en bij de trim dicht gaat ie dus stotteren bij half gas.

Ook hoor ik die 2 piepjes bij het aansluiten.

Groeten,
Marcel

Hoi Bert
Zou het niet makkelijker zijn als je alle instellingen.
Van de regelaar CC10 voor een Shock-Flyer ?
Even door gaf.
Groeten wim

Ondertussen heb ik de cutoff op 6 volt gezet en nu doet ie het zoals het hoort,voelt aardig krachtig aan zeg met 9x4.7 prop :lol:

Alleen of die geluidjes van de regelaar kloppen weet ik niet,gister met het aanzetten hoorde ik 2 korte piepjes,nu als ik hem aanzet hoor ik 2x dat toontje van laag naar hoog.

Groeten,
Marcel

Marcel,

Ik adviseer je de CC Phoenix Micro 10 voor de 2C-20-310 i.c.m. 2S lipo als volgt te programmeren:

cutoff voltage: 5V
current limiting: insensitive
brake type: brake disabled
throttle type: auto calibrating
elect. adv. timing: standard (voor meeste buitenlopers zoals AXI 2208, 2212, python 60, Strecker 22805 en de 2C-20-310)
cutoff type: soft cutoff (motor gaat steeds meer inhouden als accu bijna leeg, nog wel tijd om snel met minder gas te landen) (ga in dit geval niet met weinig gas doorvliegen, maar onmiddelijk landen, anders kom je miscchien wel onder de 6 V )
soft start: soft start

Mvg,

Koen

De nieuwe shockflyers zien er erg mooi uit. Ze hebben een veel groter zijdelings oppervlak.

afb10876.jpg

De vleugels zijn wat slanker, met meer spanwijdte.

afb10877.jpg

Die gele is wel gaaf, die ga ik nabouwen als mijn shock en pitts kapot zijn :)

Bedankt voor die bovenaanzichten, gewoon ideaal om na te maken :) :wink:

niels

ik ga ze volgende week gaan halen op de modelbouwbeurs in Duitsland, en de oude modellen zukke goedkoper worden, heb er 5 gekocht aan 29 euro stuk( wel zonder motor )

Back