Shortcourse topic

2e ben ik ook heel erg tevreden mee hoor.
Enne, meld dat van die peukies ook effe op het mvb forum. Voordat je het weet, heeft iemand anders ze al opgeruimd.

was weer een enerverende wedstrijd vandaag.

shortcourse 4wd
  1. asso sc10 4x4
  2. asso sc10 4x4
  3. durango 4wd
  4. hong nor scrt10
  5. asso sc10 4x4
  6. slash 4x4
  7. slash 4x4
  8. slash 4x4
  9. slash 4x4
  10. slash 4x4
we hadden 12 deelnemers even uit mijn hoofd is dit de uitkomst

in de allerlaatste finale in de allerlaatste bocht heeft Robkitetop met zijn hong nor scrt10 iets meer grip en kan zich wat beter positioneren voor het opkomen van het rechte stuk en wint van mij met 1/3 autolengte voorsprong.
in tijd uitgedrukt 6 hondertste van een seconde verschil... goed gedaan jongen !!!!

Was weer een zeer mooie race en spannend tot op de laatste centimeters!

na vandaag weet ik weer wat ik aan de setup moet veranderen om er nog wel een paar tienden vanaf te rijden ;)
sommige dingen die ik veranderd had, terug naar af en opnieuw beginnen.

Wat ik nou wel eens zou willen zien: een betere oplossing om de body te bevestigen. Het is zo middeleeuws om maar gewoon een gat te boren, en dan een pennetje er door te steken. Er moet toch wel iets beters te verzinnen zijn, zodat de kap ook wat langer meegaat. Iets wat vast aan de kap geschroefd/geplakt/gelast zit, en vast klikt aan de auto? Zodat je niet alle klappen op vier hoekjes hoeft over te brengen naar het chassis. Een linkje naar voorbeelden zou ook al wat zijn. Come on, Mc Gyvers. Ideeën!

Een "dit was ooit een slash" op URC heeft een set extra posts aan zijn nerf bars bevestigt schijnt zoveel meer steun te leveren dat bodies een heel eind langer mee gaan...

Wat ik nou wel eens zou willen zien: een betere oplossing om de body te bevestigen. Het is zo middeleeuws om maar gewoon een gat te boren, en dan een pennetje er door te steken. Er moet toch wel iets beters te verzinnen zijn, zodat de kap ook wat langer meegaat. Iets wat vast aan de kap geschroefd/geplakt/gelast zit, en vast klikt aan de auto? Zodat je niet alle klappen op vier hoekjes hoeft over te brengen naar het chassis. Een linkje naar voorbeelden zou ook al wat zijn. Come on, Mc Gyvers. Ideeën!

ik zag een fabrieksrijder met een heel dun stukje carbon van 2 bij 2 cm rommelen tussen de kap en bodyposts.
voorkant bovenop de kap, achterkant onder de kap ( dus er tussen )
of het carbon aan de voorkant verlijmd is met de bovenkant weet ik niet.

edit: over het algemeen wil je de kap natuurlijk zo licht mogelijk houden ivm zwaarte punt.
ik ben ook afgestapt van "het 330 gram ductape in de kap" principe

Laat dat dan één van de randvoorwaarden zijn, niet zwaarder dan anders. Er moet toch wel iets beters te verzinnen zijn, met een haakje, slotje of scharniertje. Een magneetje misschien?

Een "dit was ooit een slash" op URC heeft een set extra posts aan zijn nerf bars bevestigt schijnt zoveel meer steun te leveren dat bodies een heel eind langer mee gaan...

Maar het blijven body posts. En die zijn zo 2010.
De kap van mijn revo had ik met klittenband vast zitten. Werkte perfect, allen met ded sc kap niet. Dan komt er teveel rotzooi in het klittenband, waardoor die niet meer houdt.

als je een redelijk magneetje hebt de over de hele nerf bar zit dan zou dat wel een goede oplossing kunnen zijn maar dan moet je body alsnog door de bodyposts zodat ie blijft zitten he .

Gisteren zijn de stickers binnen gekomen voor me Durango. De verf is simpel 2 kleuren en wit voor achter het geel zodat de kleur er beter uitkomt maar vind het wel een leuke kap geworden

IMG_9141.jpg

IMG_9144.jpg

IMG_9148.jpg

Volgende week komt mijn Hobao Hyper 10SC binnen in oranje/zwart. Een maat van me heeft er al 2. Is ook al flink aan het bashen geweest en races gereden bij MAC Vlijmen. Slashes die in 2 delen naar de kant gingen en hij reed gewoon door.

Kan haast niet wachten.

ohja die hyper die we met onze slashes voorbij vlogen;)
natuurlijk rijd die zo geen schade:rolleyes:

Ben jij dan toevallig Luke??

En ja een compleet uitgebouwde en aangepaste Slash tegen een volledig zo uit de box standaart SC10 mag je niet met elkaar vergelijken;-)

Ik zal wel vragen of Alwin zich hier inschrijft dan kan hij ook zelf reageren.

Hey hallo daar ben ik dan...

Heb zelf ook altijd traxxas modellen gereden...
Helaas zijn deze niet Alwin-Proof dus ben ik op zoek gegaan naar een degelijker model...

Tijdens de G(r)asrace bij MAC Vlijmen heb ik de slash modellen vaker in 'the pit' gezien als op het circuit.... en dat terwijl er zoveel upgrades zijn gedaan om het geheel naar persoonlijke wensen aan te passen...

Waarschijnlijk heeft dit te maken dat er in de eerste wedstrijd een Hobao mee deed die tijdens de startbotsingen alles achter zich liet liggen... Na dit ongeval waren er helemaal geen slash modellen meer op het ciruit te vinden.... ;-)

Mijn wagen daarintegen was helemaal standaard uit de doos en hiermee heb ik toch een 3e plek gehaald, Nr1 was een Kyoso buggy, Nr2 een losi stadium truck variant, Nr3 mijn Hobao en daarna kwamen de slash modellen pas... ;-)

Maar goed, zodra mijn wagen 'ready to race' is gaan we het gewoon nog eens rustig bekijken op het circuit van MAC Vlijmen... Om een eerlijke vergelijking te maken tussen deze twee wagens wil ik voorstellen om voor beide short course trucks dezelfde set-up te gebruiken. Daarna zal ik deze review vermelden op mijn website voor de liefhebbers...

Alwin.

Hoi Alwin.
Ik wist niet dat er 3 Hyper 10SCs waren verkocht in Nederland, ik rijdt de mijne al vanaf Augustus of zo volgens mij.
Ik heb em toen van Lennart B gekocht die um uit de USA had gehaald, heb er daarna nog 1 bijgekocht voor de onderdelen.
Aan de mijne is al een hele hoop gedaan, als je wat meer wilt weten er is hier ook een topic over > ofna-hyper-10sc-5
Ondertussen heb ik met deze auto de Lamborgini Winter Trophy gewonnen en sta ik op het moment 1e in de No-Nitro-Cup en de NRW-Offroad-Cup (duitsland).
Voor mij is deze auto een echte winnaar!!
Hoe moet ik het nu lezen, wordt je ingehaald door Slashes, zoals Slashbasher (geen schande hoor, hij is een kei op zand of grasondergrond).
Of blijf jij ze voor in Vlijmen?
Ik zag volgens mij jou auto op MP te koop staan???
Als ie dat is en je wil em blijven rijden raadt ik je het inbouwen van een andere motor en regelaar aan, de orginele zijn veel te zwak en zullen het dan ook niet lang uithouden.
Als je nog wat wilt weten of tips wilt over deze auto kan je me altijd een mailtje sturen, ik ken em onderhand van binnen en buiten.

Laatst bewerkt door een moderator:
we zien de hypers wel verschijnen aan de start van de mvb short course shootout

een echte krachtmeting tussen alle hypers, jammins, asso's, durango's, ansmannen, slashes

Back