SJM-400 V2 topic.

kan ik hier misschien gelijk maar mijn vraag kwijt, de HDS577 is dus digitaal, maar kan die ook op mijn niet digitale walkera gyro? die 9grams conrad dingen vliegen nog het best tot nu toe, lekker snel, maar na 3 vluchten zit er veel teveel speling in. dus kan de HDS577 ook nog een beetje goed presteren (achteruit vliegen) met een normale gyro?

kan ik hier misschien gelijk maar mijn vraag kwijt, de HDS577 is dus digitaal, maar kan die ook op mijn niet digitale walkera gyro? die 9grams conrad dingen vliegen nog het best tot nu toe, lekker snel, maar na 3 vluchten zit er veel teveel speling in. dus kan de HDS577 ook nog een beetje goed presteren (achteruit vliegen) met een normale gyro?

Ja je kan hem gebruiken en NEE je kan geen goede prestaties verwachten met een normale gyro, zoals bijvoorbeeld het walkera prul. Voor echt goed achteruitvliegwerk zou ik een GY401 met Futaba 9650 aanbevelen voor de kleinere heli, of een 9254 voor de grotere. Uiteraard is een GY611 nog beter :wink:

Cheers,

Richard

wat oscar bedoelt is OF die walkera gyro digitaal aanstuurt.
Dat jij nou niet van walkera houd weten we nou wel en dat een GY401 beter is ook ;)

inderdaad, en de walkera gyro is het enige van alle walkera producten waar ik wél van te spreken ben.
mijn t-rex is nou niet echt goedkoop uitgerust, als ik de gyro niks vond zat er al lang en breed een 401 op.
de enige vraag is; werkt een digi servo op een normale gyro als een normale servo.

gisteren de eerste test vlucht gemaakt
moter die bij de kit zit met het grootste tanwiel
3sp1 1800 mah lipo en himodel 25 a ecs
heb de gewichtjes zo dicht mogelijk op de roter kop zitten
het viel me op dat de heli zeer rustig vloog maar dat er nog veel meer in zit
met mooi weer maar eens buiten testen
[/media]
ann het eind lijkt het dat mijn heli in de hoek in puin ligt maar dat is niet zo
ik vloog met de skids over de grond weg en de gene die opnam man precies de hoek van de kliko mee aan het eind vandaar

Laatst bewerkt door een moderator:
Is dat met standaard motortje? 8O Hij heeft wel power zeg! Als ik zo es zie hoe fel die hapt op zn pitch, ik zou bijna niet meer durven. ;) Moet je nou veel "vechten" met je heli om em zo te houden?

Dat geluid lijkt me ook bijzonder. Et klinkt een beetje jankerig. :P Of komt dat door de hal/camera?

Ik heb zojuist met wat hulp op MSN de servos allemaal et goeie kanaal/richting toegewezen, nu moet ik alleen nog even wat dingen solderen, en de stangetjes op maat maken, dan is mijn heli klaar voor invliegen. :)

Ik heb trouwens mijn ontvanger iets anders gedaan omdat mijn lompe sexta niet naast de gyro paste bovenop de staart.

SJM400-09.jpg

SJM400-10.jpg

SJM400-11.jpg

Is wat moeilijker om de boel te demonteren later, maar et zit goed op zn plek daar. :P De lipo saver LED komt ook daar te hangen.

Maar ik vind et leuk om de jouwe eens "live" gezien te hebben, Denny. :P Denk je dat een middelmatige corona vlieger hiermee aan de slag zou kunnen? :)

gevoelig mja valt wel mee dit was normal mode
-4 en +10 graden
maar de paddle gewichten staan helemaal op het midden
en 40% expo op de knuppels
lekker gevoelig op de pitch maar daar houd ik wel van
de tail hunt is ook weg de giro en ontvanger verplaatst
vind hetr wel een lekkere heli
en in het filmje zie je ook hoe stabiel die voor de auto hangt
dus gewoon rustig beginnen met hulp er bij dan kan er weinig mis gaan

Ja dat viel me dus op, hoe die als een koffietafel omhoog kwam. :D Deed je dat zelf of issie van nature zo braaf?

En sietse, ga toch koper draaien joh. ;)

hij is van nature zo braaf
want zoals ik als zei ik heb de gewichtjes binnen in
als je ze aan de buiten kant laat zitten moet die super stabiel zijn
hij had bij de eerste keer liften bijna geen stick input nodig zo netjes kwam die omhoog

Hij staat te blinken op de plank. :P Moet nog effe dat rotweer wat beter worden, dan kan die eindelijk ingevlogen worden door een ervaren piloot. :)

Ik durf em ook nog niet aan te zetten omdat ik niet goed weet wat die regelaar gaat doen. :P
Dat moet eerst nog goed ingesteld zijn op de zender voordat ik wat aan zal zetten.

Freakazoid zei:
Ik durf em ook nog niet aan te zetten omdat ik niet goed weet wat die regelaar gaat doen. :P
Dat moet eerst nog goed ingesteld zijn op de zender voordat ik wat aan zal zetten.

Motor even los van de tandwielen kan er niet veel gebeuren hoor.

gr Remco

Nee, maar dan weet ik nog niks. :D Moet wel weten OF ie draait, hoe hard en welke kant op. :P Maar dat mag die helicopter meneer eventjes bekijken. :)

je durft wel hè ;)
Ik zou het echt geen minuut kunnen laten staan. Meestal heeft de motor al gedraait voor hij ingebouwd zit :). alles testen en uitproberen :), Ookal ga je dan een keer op je bek, leer je wel van!

De digitale servo en gyro werken iig al wel, alleen is de uitslag minimaal en heeft et niet echt et idee van headinghold. Ik denk dat ik het gain kanaal nog niet goed heb zitten en dattie nu zonder lock werkt. :P

hoe stel je dat vast ?

aan de servobeweging kan je met de hand niet zien of dat werkt, enigste is dat hij in rate terug naar het midden gaat

als het lampje vast brand op de GY401, dan staat ie in HH mode. Als je de heli dan ietsje draait, gaat ie naar volledige stuuruitslag omdat hij probeert om hem weer terug te krijgen naar de vorige positie.
Goed controleren of de gyro ook de goede kant op tegenstuurd.
Gain in het begin op ±60% Kan je instellen bij Gear, kanaal 5

Al gevlogen met de sjm-400 ? ben zeer benieuwd. Ik heb er ook één in de bestel lijst staan maar durf het nog niet helemaal.

Mijn DF heb ik aan de wilgen gehangen de extra spullen losse towerpro etc gyro passen mooi weer in de sjm-400, ik vraag me alleen af of het wat te hoog gegrepen is. Veel ervaring heb ik nog niet hoveren met de DF in het begin ging prima, nog nooit iets stuk gevolgen, daarna alleen maar problemen met de elektronica

De wind is nog niet lager geweest dan 4Bft bij ons op de club, dus dat wordt voorlopig mooi niks ben ik bang. :P

Back