SJM-400 V2 topic.

Bij ons op de club is er geen betongrond. :P Dus et beestje MOET met zn hele handel tot zn staartbuis et natte gras in. :P

Ik durf dr gerust mee te vliegen hoor, met die corona heb ik em ook gewoon omhoog geramd en dat ging prima. Tis alleen dr is ZOveel om af te stellen, daar kom ik echt niet aan uit zonder een ervaren piloot die em eventjes besnuffeld.

Als ie eenmaal is "gekeurd", DAN durf ik em gerust hier door de achtertuin te knuppelen.

En hier in de buurt op een speeltuintje gaan vliegen is vragen om een stel verveelde kinderen met n voetbal, en dat vind ik linke soep als dat ding nog zo nieuw voor me is. Als je zon koter tot shoarma maalt ben je wel de sigaar denk ik. :P

Dus eventjes geduld nog (et helitje komt zo). :lol:

Hoi Freak,

Hoe staat het met de Sjm-400 ? ben zeer benieuwd.

Ik heb de mijne nog in de winkelmand staan ( sorry rcelectronics :) )

Hij staat al helemaal klaar op de plank, ik weet alleen niet waar ik em even af kan laten stellen. Bij mij op de club is er een heli guru, maar et veld is zo drassig en ranzig dat dat ding spontaan vastzuigt in de blubber. Ik denk dattie even moet wachten tot er iemand bij de indoor naar durft te kijken, of zelfs pas ergens in de lente.

Hoi,

Kan ik geheel begrijpen ik heb hier een 450Se helemaal klaarstaan , maar heb dezelfde 'angst'.

Waarom nog een sjm erbij zie ik iedereen hier denken, gewoon leuk ( en sjm kan ik max 165 aan stuk vliegen :D )

Freakazoid zei:
Hij staat al helemaal klaar op de plank, ik weet alleen niet waar ik em even af kan laten stellen. Bij mij op de club is er een heli guru, maar et veld is zo drassig en ranzig dat dat ding spontaan vastzuigt in de blubber. Ik denk dattie even moet wachten tot er iemand bij de indoor naar durft te kijken, of zelfs pas ergens in de lente.

Je kan toch makkelijk even als FP instellen en testen, pas als je zeker bent governer instellen en pitchcurve ? Ten minste zo zou ik het doen als ik zooo lang moest wachten

TM

Nee dat is niet makkenlijk. :P Een bell hiller dinges instellen is niet makkenlijk. Al helemaal niet als je nieteens weet wat et moet doen.

mestdaght zei:
Je kan toch makkelijk even als FP instellen en testen, pas als je zeker bent governer instellen en pitchcurve ? Ten minste zo zou ik het doen als ik zooo lang moest wachten

TM

Misschien dwaal ik af maar dan hoor ik het wel , hoe stel je zoiets even in als FP, zet je de pitch vast op + .. graden en regel je de hoogte met het gas, of hoe moet ik me dat voorstellen.

Zou ik niet doen..
Het toerental nodig bij cp bladen is een stuk hoger,
en bij gas terugnemen kopeld waarschijnlijk je motor los (vrijlooplager)

Ik zou hem ook niet als FP instellen, lijkt me geen puik idee!! Kun je nog beter even naar iemand toegaan die er wel mee durft te vliegen of gewoon wachten.

Tis dat ik niet zo in de buurt woon..... maar je mag zo langs komen.

Groetjes,

Richard

Je kunt die handleiding tich keer lezen, dan is et nogsteeds absurd moeilijk hoor, zeker met zon uitgebreid kreng als mijn MC-19.

+ manual van de heli

en de manuel van de regelaar
en de manuel van de gyro

Leuk zon CP ding 8)

Back