skipjack tussen door

hallo

vandaag was het gaten boren dag
en in de skip zitten behoorlijk wat gaten

maar foto's zeggen meer dan babbel

img1893bv.jpg

img1894fo.jpg


als alles nu in het origineele kleurtje gespoten is dan zal het er heel anders gaan uit zien
alleen nu nog de waterlijn af plakken en dan de romp rood spuiten onder
nog een paar kleine gaten in de WTC dichten (as doorlaat)en dan kan de skip voor de eerste keer het water in
de WTC ga ik zilver spuiten aan de buitenkant zodat de gaten niet echt gaten lijken

groetjes raf
 
er is weer wat tijd over gegaan maar hier nog maar eens een update

img1895y.jpg

img1896e.jpg

img1897r.jpg


hier ben ik bezig de diepte merken aan te brengen
deze zijn later over schilderd geworden in de kleur van de romp
maar deze versie vind ik een beetje meer hebben dan de kleuren waar ze in heeft rond gevaren
nu de stikkers op de toren nog
en dan alles over spuiten met matte vernis en dan verder aan de ingewanden zodat we der ook mee kunnen varen en duiken

groetjes raf
 
vandaag een vriendelijke madam tegen gekomen die voor mij de stikkers eventjes snel gemaakt heeft LOL
img1899a.jpg

img1898mn.jpg


begint op een echte boot te trekken LOL

groetjes raf
 
hallo

vandaag was het dan zover
ik kon het niet meer aanzien ze moest in het water

img1901b.jpg

img1900c.jpg


er mag nog wat lood bij maar dat zal dan wel heel diep moeten worden aan gebracht
want zoals ze der nu bij licht blijft het een onstabiele boot al heb ik in de romp vorm 6 mm in hoogte bij gedaan om dit reeds te voorkomen
nog wil ze niet recht in het water blijven liggen
daar er aan dit probleem bij het maken van de mal en de toegepaste techniek reeds aan gedacht was kan dit nog steeds eenvoudig worden opgelost
door zoveel mogelijk lood onder aan in de romp aan te brengen en juist onder de water lijn stripjes tyrodure
dit gaat direct een stabilisatie effect opleveren doordat styrodure een enorm drijf vermogen heeft en de dubbele romp plaats genoeg heeft om er voldoende van aan te brengen

zoals de romp oorspronkelijk zou gebouwd moeten worden en zonder wtc had je deze mogelijkheid niet om dit te doen
probbleem is nu dat ik een 8.4 motor heb en al mijn boten normaal 12 volt motoren
ik zou dus een accu pack moeten hebben van 7 cellen en mijn paketten zijn allemaal van 8 waar ook de accu bak is op berekent
dus er zal een andere motor moeten in komen want mijn paketten wil ik standaard houden voor al mijn grotere boten

groetjes raf
 
@Raf,

de Skipjack is en blijft een instabiele romp.
Hij heeft wel de ideale druppel vorm en daar door ook heel snel.
Alleen bij het wegvaren schommelt hij wat als hij goed uitgetrimd is.
Al mijn ballast ligt op de bodem.
Maar als jij je boot 6 mm hoger gemaakt hebt is het originele ontwerp eigenlijk ook weg he.
En dan wordt hij nog instabieler!
Klopt niet he!

En veel accus is niet nodig.
Mijn Skipjack is op de zender met de snelheid terug geregeld naar 50%.
Hij gaat anders veel te hard.


Hein
 
hallo jan
ja hij is er ook bij en ik hoop dat zijn zusters er ook bij zullen zijn

hein het idee achter die 6 mm

daar de skip origineel eirond was wil die zeker rollen dat is in het echt ook zo
maar om hem nu een beetje ovaal te maken win ik plaats zonder al te veel afbreuk te doen aan het geheel
je moet goed kijken om het te kunnen zien
ik heb nu een 3 mm onder in wat plaats gewonnen waar ik meer lood in de dubbele romp kan steken en boven de wtc buis heb ik ook 3 mm plaats gewonnen om aan de zijkanten juist onder de waterlijn driehoekige stukken styrodure te lijmen
dit gaat zeker de stabiliteit ten goede komen
het probleem is dat als hij terug bovenkomt hij een kant kiest waar hij op wil gaan liggen
zowel BB als SB hebben de zelfde voorkeur LOL

maar dat probleem lossen we op als we beginnen met de trim tests

groetjes raf
ps de romp waar de skip van is afgeleid was ook niet rond die was breder dan dat hij hoog was
 
Hee Raf,

dat klopt dan toch niet he, af wijkende maten.
Er wordt hier op het forum veel geschreven over klinknagels of uitlaat die niet goed zit maar jij maakt je boot gewoon groter!
Alle oude foto's worden 30x bekeken of nog vaker of we iets zien wat we nog niet op de boot hebben.
En anders snel er op bouwen.
En jij maakt je boot gewoon hoger, 6 mm!!!
Dat is niet op schaal.....................

Ontmaskerd.

Hein
 
hallo Hein

als ik moet kiezen tussen schaal of een beter vaargedrag dan wordt het dit laatste

deze skip is dezelfde als gij hebt alleen de boot is een schaal groter
mijn boot is 1.11 meter lang
dat haalt die van u niet zelfs met de propeller er op
ik heb zonder propeller gemeten

als je hem tezien krijgt ga jij natuurlijk direct het verschil in mm op vallen en sommige anderen ook
maar 90% van de toeschouwers gaat dit verschil niet opvallen
die zien gewoon een duikboot op tafel staan of in het water liggen
en als ik de skip in het water zet en hij vaart mooi strak en zonder teveel te wiebelen dan ben ik een tevreden man en kunnen we aan de volgende beginnen

groetjes raf
 
hallo hein

norbert zijn skipjacks zijn iets kleiner
deze moest zo lang worden in opdracht
eigenlijk moest hij zelfs niet kunnen varen maar als stand model dienen
als figurand zeg maar
de klant was tevreden en ikke ook
rijk wordt ik er niet van maar ik houd er wel boten aan over
als de mal nog mee gaat dan kan ik proberen om die 3 mm ergens er vanaf te halen al zal dat niet makkelijk zijn

groetjes raf
 
hallo

ik kon het niet laten

de skip opnieuw van een lading lood voorzien
en nu licht ze wel op haar water lijn
en wonder boven wonder zo vast als een huis
ze schommelt geen mm
tot je de motor aan zet dan schommelt ze niet maar dan gaat ze der als een speer vandoor
als deze boot volle gas een ander boot ramt dan gaat er van die andere niet heel veel meer over blijven
ze steekt met deze snelheid haar eigen torpedo's voorbij

hier enige foto's van de eerste duikroeven

img1902n.jpg

img1904e.jpg

img1903s.jpg


er zijn nog een paar kinder foutjes
namelijk die 6 mm die er teveel is doet zich nu ook gelden in het volume van de duiktank (shit happens)ze is te klein
er moet ongeveer 100 gr water meer in kunnen

er is nog een lekje maar reeds gevonden
de aanzuigleiding van de water toevoer was nog niet vast gelijmt


wat de speed betreft deze is phenomenaal
ze trekt op als gek als je volle gas geeft en trekt dan een bellenspoor zolang ik ze kan laten varen in het basin tenminste
ik denk dat ik 80% zal moeten terug regelen
op de trim varen is reeds hart genoeg
ik vaar nu wel op 8 cellen en ik denk dat een pak van 5 genoeg zal zijn
wat resulteerd dat ik mijn accu bak kleiner kan maken en plaats win voor de duiktank die opnieuw gebouwd gaat moeten worden
maar dan zit ze ook niet meer op de juiste plaats dus ik zoek naar een oplossing met een kleine doorstroomtank achter in de boot
tekening komt nog wel hoe ik het wil doen
daar ik achter nog ruimte zat heb onder de twee servo's

groetjes raf
 
hallo

druk vandaag LOL

als de skip vaart op 5 cellen dan kan ik de pomp op 7 cellen latend raaien
het word dan weer wel een speciaal pak maar het moet kunnen
dan win ik 6 cm duiktank
hopelijk genoeg om volledig te kunnen duiken

eerst het pack eens opladen en kijken of hij er op wil varen en hoe snel
dan de water inlaat dicht lijmen en zondag boven water vaart in denbosche
want duiken zonder water melder is niet aan te raden

groetjes raf
 
hallo

grrrrrrrrrrrrrrrrr het is om aan den dunnen te komen
die regelaar die heeft niet genoeg aan 5 cellen die moet er 6 hebben minimum

het is toch god geklaag hé en om zot van te komen

het is een RSC 835 µP die 35 amp verdragen kan continu

die goeie oude rocraft die konden wel op 5 cellen werken
maar 79.00euro pffffffffffffhhhhhhhhh

eerst die ene die defect is herstellen en zien wat die dan kan

groetjes raf
 
ik heb vandaag de Skipjack in "open water" zien varen; er zijn nog een paar modificaties van Raf nodig en dan kan ze misschien wel een Lafayette bijhouden ;-)

Mooie aanwinst Raf !!

groeten,
Jan
 
hallo

wat het vaargedrag aangaat ben ik wel tevreden
sturen gaat binnen een tamelijke marge kort door de bocht
de tank kon ik nog niet vullen daar de transistor van de sensor de geest had gegeven
het hoogte roer was nog niet aangesloten dus geen stabiele boven water vaart
ze wil steeds haar kont naar onder trekken of de schroef komt boven water

dan het motor probleem
de koppeling zou eventueel het chassis kunnen raken als er torck op komt te staan
een 600 speed op een 45 prop viel zelfs nog uit
ergens is er iets niet in orde met de overbrenging dat wordt dus uit zoeken
zoal jan reeds zei hahaha er zijn nog een paar foutjes aan LOL

dus ik heb nog een weekje de tijd om er iets aan te doen
ze bleef wel droog binnen dus dat zit wel goed

groetjes raf
 
hallo

heeft niets met haast en spoed te maken

het heeft te maken met mm werk willen leveren

de as draait in het tech rek en geeft maar 0.5 mm speling
zo ook de koppeling die langs beide kanten maar weinig spel heeft in het alu frame

wat er nu gebeurt is dat door de rpm's de koppeling in het midden iets breder wordt
de twee tanden waar het sterretje in zit die wijken door de snelheid iets uit elkaar
en daarom raakt de koppeling het alu frame

gewoon een kwestie om er eventjes met de vijl tegen aan te gaan en hier een beetje meer plaats te maken

dat de servo van het diepte roer nog niet was aangesloten was een toeleverings probleem
de kogelkopjes voor de stuurstang koppelingen waren nog niet binnen
ik had zo een doosje van die kwiklinks gekocht maar het was weer zo dat je twee doosjes moest kopen
eentje met de nylon stukjes en eentje met de messing kogeltjes
en het leuke van heel de grap
in de nylon verpakking zitten 25 stuks en de messing 20 stuks
begrijpen wie kan
vrijdag hoop ik dat ze binnen zijn als ook de transistoren
de reden van het overleiden van deze transistor is dat deze tot 9.5 volt werkt
specificatie in de pdf file is 10 volt
dus 8 vellen is maar 9.6 dus hij zou het moeten aan kunnen

niet dus ?????weer koreaanse rommel
nu nieuwe besteld die tot 25 volt kunnen wel met de zelfde versterkings factor

groetjes raf
 
Back
Top