skipjack tussen door

hallo

vandaag de skip van een nieuwe schroef voorzien
een kleine 6 blad cikkel schroef

ik heb de zender meoten terug regelen tot 35 %
anders gaat het verbruik tot over de 20 amp en dat is er een beetje over
op 35% kom ik aan een verbruik van 4 a 5 amp en daar kan ik wel beter mee leven
wat het verbruik zo hoog laat oplopen ??????
daar heb ik geen idee van hoe het komt
alles is mooi uitgelijnt en vrijdraaiend heb ik nog een 4 amp verbruik
het kan zijn dat de spanveer in de afdichting deze te veel dicht drukt
dat zal ik na zondag proberen om deze er uit te halen en dan zien dat de boot nog water dicht blijft

groetjes raf
 
hallo

te prop in de test tank getest
de motor as eenheid heeft een verbruik van 2 amp
dit is de grond instelling waar ik moet vanuit gaan
als ik de cikkel prop er op zet loopt het verbruik op tot 14 amp

deze prop gebruikt op de 500 test motor dus 12 amp
plaats voor een andere motor heb ik nog niet al was het wel de bedoeling om ook deze te kunnen vervangen
maar dat is er nooit van gekomen

toch gaan zoeken om een overbrenging in te bouwen ????

groetjes raf
 
Stroomverbruik

Dat is nogal wat zeg,een stroomverbruik van 12 Amp.
Mijn Walrus verbruikt bij vollast rond de 3.5 amp.

De hoge stroom verbruik moet duidelijk een oorzaak hebben.
Of je schroefas draaid te zwaar,of een verkeerde motor,of je overbreng-verhouding
klopt niet,(als je deze gebruikt).
Als je een cikelschroef gebruikt van rond de 60 mm,dan heb je aan een draaimomend van 400 tot 800 toeren zatgenoeg.
 
Hoi Raf,
de Skipjack heeft een 7 blads sikkel schroef.
Welke maat moet je hebben om anders eens uit te proberen.
Krijgt jouw Skipjack een "aanhanger" om de accus mee te nemen?
Is wel weer eens wat anders een duikboot met "aanhanger".
Heeft nog niemand.
En het is wel een erg hoog gebruik voor een duikboot.
Wat is er verkeerd gegaan?
Je schrijft ook dat de koppeling aanliep.
Is dat weg nu?
Vrijdraaiend vindt ik het gebruik ook wel erg hoog.

Hein
 
hallo

de koppeling loopt nu vrij en raakt nergens meer
het probleem is dat de motor een 600 los reeds meer dan 2 amp stroom trekt
als je daar dan de wrijving van de dichting ook nog eens bij telt dan kan die 4 amp wel kloppen
maar die motor maakt 15400 rpm's en dat kost stroom
dus ik denk dat ik voor een andere motor kombinatie moet gaan

groetjes raf
 
Raf,
haal je een Fualhaber, Maxom of Beckermotor.
Op beurzen zijn ze vaak goedkoop te krijgen.
Soms ook als gebruikt.
Ik heb in de 206 een Faulhaber zitten 2e hands als een 15 jaar.
Gebruikt weinig en doet het altijd.
De Skipjack zit een Becker in.
Draait ook prima en gebruik is ook laag.
En beide boten hebben een afdichting met 1 simeringen en een lager.

Hein
 
hallo

koppeling los gemaakt en de motor gebruikt 1 amp
daar kan ik mee leven

dus de as wreet 3 amp op
maar toen ik de as die voor eens tukje vrij in het water draait bekeek zag ik dat er ergens braam was ontstaan
dit juist voor het lager in het staart stuk
hein mijn boot is niet hetzelfde ik heb een stuk waar de stuurstangen en de as in het water lopen
dus ik heb 3 lagers en 1 simmerring
wat dus meer wrijving teweeg brengt door het extra lager
straks terug eens testen met een volle accu
ik zou heel het geheel toch rond de 3 amp willen brengen dan kan ik er een uurtje mee varen op 1 accu lading

groetjes raf
 
hallo

nieuwe accu's er in gedaan en de regelaar naar 30% terug geregeld
nu verbruikt hij 3 amp en dat ziet er reeds beter uit

denk er over een 480 met een vertraging van 3/1 in te gaan bouwen
ik heb nog zo een setje liggen
maar dan moet het tech rek aangepast worden want die combinatie is langer dan de speed 600

eerst zo maar eens proberen

hein kan je aub eens de lengte van je motoren meten want jij hebt ook direct drive aandrijving
misschien koop ik nog wel zo een motor als hij er zonder teveel veranderingen in past

groetjes raf
 
Raf,
de Faulhaber is met as 9 cm lang, met aan beide zijde een asstuk.
Met aan een kant de as is hij 7 cm, de motor zelf is 5,5 cm net als een Robbe motor en even dik.
De Bühler motor is even groot.

Hein
 
hallo Hein

de speed 600 is 70 mm lang dit zonder de as
dus normaal zou de Bühler er in moeten kunnen
eens kijken of we zo een motor op de kop kunnen tikken
heb je eventueel wat gegevens over de motor
de reserve op lossing is een speed 480 met een 3.1 vertraging
maar dan moet ik beginnen frezen in het tech rek en dat is niet makkelijk als het reeds vol met componenten staat
groetjes raf
 
hallo

dit is de motor die in de buurt komt
1.13.021.343
3.000 rpm
0.90 verbruik
12 volt
as aan 1 kant
7 wat op de as

groetjes raf
 
hallo Hein

nee geraak ik niet meer
morgen varen in mol en dat was de laatste dag dat de beurs open was
ik heb een mailtje gedaan naar duitsland kijken hoeveel hij kost

groetjes raf
 
hallo

niet veel aan me eigen boot door gedaan maar de nieuwe romp voor peter is klaar
romp ,toren ,alle klein delen zitten in een zakje
al dat de mal zoveel heeft afgezien is er toch nog een mooie romp uit gekomen
dit was de laatste zoals gezegd en nu gaat de mal naar de schroot

groetjes raf
 
hallo

vandaag ga ik de 480 motor met vertraging proberen in de test stand
en kijken of hij de schroef van de skip rond krijgt
indien het verbruik binnen de normen valt dan ga ik deze motor voorlopig in de skip monteren
ik ga het pomp huis een halve slag moeten verdraaien daar ik anders in de problemen kom met de aansluitingen van de pomp en het achterste stuk van de motor
ook zal het tech frame wat verder moeten uit gevijlt worden daat het nu zoals het bestukt is in de frees spannen geen optie meer is

maar eerst de test afwachten

groetjes raf
 
hallo

de test is goed verlopen
6 amp max op 6cellen dus 7.2volt

een heel andere score dan dat die grote dikke motor nu verbruikt
de stuwing is meer dan voldoende en zelfs nog ietsje te veel
maar wat over speed is nooit weg

nu kunnen dus de werkzaamheden aan het vijlen van het techrek beginnen
en daar kijk ik dus niet naar uit hahaha

groetjes raf
 
hallo

de motor zit er in en op een alu support
het verbruik is 5 amp belast
wat me een vaartijd gaat geven van ongeveer 1 uur
daar ben ik dus een tevreden persoon mee
nu alles terug monteren en vast lijmen dan kan hij mee naar terneuzen
en nee daar duik ik niet meer maar aan de oppervlakte varen is eens iets anders
denk ik maar dat ik in een haven binnen loop
daar varen subs ook boven water
van de week gaan zien of die transistor binnen is
dan kan het systeem ook aan gepast worden en is de skip klaar op een paar details na

groetjes raf
 
hallo

de nieuwe motor zit er in
het was wel een hele klus om deze er nog in te krijgen
daar deze motor langer was dan de 600 die er voorheen in zat
de pomp is kunnen blijven staan maar ik heb de aan sluitingen een beetje naar buiten moeten plooien om plaats te maken voor het kager van de motor

img1947c.jpg

img1946s.jpg

img1951x.jpg


morgen de regelaar vast zetten en dan kunnen we weer proef draaien
de duiktank kan weer groter daar deze motor maar op 7.2 volt draait kan er weer een cel vanaf
in de batterij shop worden ze nog gek haha ik heb steeds heel rare vormen van paketten

groetjes raf
 
hallo

vandaag de skip in het test basin gehad
klein probleem de accu verschuift een beetje (5cm)dus wordt de skip koplastig
een plaatje lijmen zal hier verandering in brengen
dan het trimmen
om zot te worden al helpen de streepjes wel die op de romp staan
je kan deze als orientatie gebruiken
maar het blijft lastig en heel secuur werk(vooral koud dat water)

het varen gaat nu goed en de warmte blijft binnen de perken
al komt er vrijdag nog een koelplaat tussen de motor en de regelaar

de toren moet nog open gemaakt worden en de sate stokjes moeten er nog op
dus af is hij nog niet maar het begint te komen

groetjes raf
 
@Raf:

Ik ben benieuwd naar de prestaties nu, want enkel in Den Bosch heb ik haar in het water mogen aanschouwen en had zo nog flink wat "kinderziektes"; zoals daar zijn:

de 1e, de 2e, de 3e etc


;-)

grt,
Jan
 
Back
Top