en of dat nu 248 of 254 meter is maakt mij niet uit.
6 metertjes zou mij ook niets uitmaken, maar het "grijze gebied" is op dat nivo iets van 30 meter......
Arno
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
en of dat nu 248 of 254 meter is maakt mij niet uit.
Als ik de vario aan zet en ga vliegen hoor ik een piep, deze is natuurlijk niet van het stijgen of dalen maar hoor deze continu.
Hello Arno, Hello Rob6 metertjes zou mij ook niets uitmaken, maar het "grijze gebied" is op dat nivo iets van 30 meter......
1) Please check if the "ongevoeligheids zone" is not set to 0.thijsverbunt zei:Als ik de vario aan zet en ga vliegen hoor ik een piep, deze is natuurlijk niet van het stijgen of dalen maar hoor deze continu.
Hello Arno, Hello Rob
Sory for late answer. The drift is probably result of sensor self heating and can be observed in first 20 minuts. Since few days in 2.30 version is implemented algorithm of altitude drift cancelation. It detects situation when vario lies on the ground (not change it's altitude) and with little steps inserts corrections of altitude. In not works on the flight. Finally altitude on the ground should be keept close to zero. Of course it need some time, so good idea is turn on vario power and let it works at least a minute after finished initialisation.
I have request to you: If you will have logged flight with 2.30 version please send it to me. I would like to see how it works on real flight on bigger groups of varios. It help me to better tune the algorithm.
1) Please check if the "ongevoeligheids zone" is not set to 0.
2) Check value of PPM. Maybe it exceds limits and the sound is PPM alarm?
If not then record the sound and send to me. Myabe it will help me find the reason.
Ik heb voor mijn WSTech ook zelf een paar buisjes gemaakt en het was een heel gedoe om er één werkend te krijgen (wat uiteindelijk wel gelukt is).