[Slopium] Een DIY ultra-light VTPR kist

Echt schitterend! Ben een stille volger van dit draadje, maar kon het nu toch niet laten om te reageren. Veel succes met de rest van de bouw.

Ook hier een (tot nu toe) stille volger...Schitterend zeg!
Heb je die template's zelf gemaakt? cnc gefreesd of......

Allemaal bedankt voor de complimenten!

Een CNC freesmachine staat hoog op het verlanglijstje, maar de kosten, het lawaai en plaatsgebrek zorgen ervoor dat ik het voorlopig nog even zonder moet doen. De getoonde templates zijn gewoon met de figuurzaagmachine gemaakt. Zo van een afstandje ziet het er best netjes uit, maar als je de cirkeltjes goed bekijkt zijn ze niet 100% rond. Dat is helaas een beperking van deze werkmethode, maar ach, een 7 is ook ruim voldoende...

Next up: de romp schuren, staart snijden, vleugels voorzien van cutouts, halfribs tbv de verbinder en sparcaps aanbrengen.

P.S.: Ik zal eens meten hoeveel gram er bespaard wordt door de cutouts.

Ik vind dit echt buitengewoon fraai!
Schitterend!
Als het net zo goed vliegt als het er uit ziet, heb je een winnaar te pakken.

Dirk

En ik me maar afvragen wat "muiqojz" betekent... :D
Mooi hoor! Zit jij in grafische vormgeving of zo?

Het kistje brengt als het goed is de helft van z'n airtime ondersteboven door, dus dat leek me een mooie reden om maar 1 set templates te maken... ;)

En nee, geen DTP'er, maar een WTB'er. Vond het ontwerp zelf nou niet zo bijzonder spectaculair, dus ik ben wat verrast door de reacties...

Wat een prachtig draadje. Verrast door het type vliegtuig, de filmpjes. Super!
Weeeer een nieuwe wedstrijdklasse voor het KNVvL in spee...(zee) Kustvliegen... F5Z!

Je werkstukje... buitengewoon netjes... zou bijna zeggen... waar heb je dat kitje gekocht?

Typografie... of belettering... njawww... komptie...
Mix van beetje Art-Deco en reformwinkel? Antroposofie gaat wat ver :). Hehehe :) Maar je hebt het wel verrekte mooi uitgewerkt, totaal niet verkeerd... nieuw vakgebied opgezet... grafischvleugelvormgever

Zo... ik ga weer verder met typograferen...
Groet Bas

@Berrie: het uitje Wasserkuppe is toch wel een leuke stok achter de deur. Mijn projecten lopen het lekkerst als er een beetje druk op de ketel staat.
Als ik zo door kan blijven werken, moet 't kunnen lukken!

Nog een paar foto's:

De posities aftekenen en inlijmen van de halfribs ('t zijn wel heeele kleine halfribs geworden):

DSCN6126.jpg

DSCN6127.jpg

DSCN6128.jpg

DSCN6135.jpg

Rompje is geschuurd. Canopy paste niet lekker door een foutje bij het samenstellen. Opgevuld met urft, en werken we morgen netjes af.

DSCN6134.jpg

DSCN6130.jpg

Rovings op maat geknipt, gesopt, en verzwaard. Morgen maar eens kijken hoe het geworden is.

DSCN6129.jpg

DSCN6137.jpg

DSCN6136.jpg

P.S.: Ben vergeten het gewicht van de vleugel zonder/met cutouts te bepalen. Rompje weegt 44gr. :schrik:

Vincent

Urft = epoxy met glasbolletjes en aerosil.

Maar zeg nou zelf, urft klinkt toch veel beter?

Het leek er even op dat de urft niet hard zou worden. Het idee was om het overstaande randje eraf te snijden zodra de urft groen was, maar dat duurde te lang en is niet gelukt. Vanavond maar even met het dremeltje aan de slag.

Nog een beetje huidschilvers erbij en je hebt sch.... Naja laat maar :mrgreen:
Dat wordt leuk vliegen straks op de waku.
Dus die stok moet je gebruiken ;)

Grt Lyckele

Fraai fraai, heel fraai hoor.

Ik vraag me wel af of je niet 2 à 3 keer teveel rovings hebt gebruikt?
Ja, het is een acro-kistje, maar licht, voor weinig wind en niet bestemd om full up te geven bij 600 km/u .... :rolleyes: Ik denk dat een DLG het tijdens de werp-fase zwaarder heeft als dit kistje het ooit gaat krijgen ...

Of mis ik iets? :confused:

Dirk.

N.B.
Gaat de romp nog een beglassing krijgen? Met 50 of 25 grams of zo?

Laatst bewerkt:
Scherp gezien Dirk. Ik had voor elk sparcap vier rovings bedacht, maar toen ik er twee had aangebracht, was het kanaaltje al vol. Zo op het oog leek me die twee rovings eigenlijk meer dan zat.

Vleugeltje was kaal geloof ik 33gram, en daar komt nu zo'n 8 gram bij voor het koolstof. (schatting)

De romp wordt net als de vleugels met NS beplakt. (lichtgewicht, lichtgewicht, lichtgewicht!!!)

Vanavond CAD tekenen. We gaan een soort box constructie tekenen voor in de romp, waar alle RC componenten op aangebracht gaan worden.

Back