Hallo Peter,
Mijn complimenten over het bouwen en het verslag van deze erg mooie SMIT FRANKRIJK, volg dit met erg veel belangstelling !
Deze bouwdoos van BB 1/33 heb ik zo'n 10 jaar geleden gekocht, maar heb hieraan een aantal jaren vrijwel niets aan gedaan.
In die periode had ik nog geen computer dus het was vrij moeilijk om aan wat meer gegevens over dit type sleepboten te weten om dit wat gedetaileerder na te kunnen maken.
Een paar jaar geleden ben ik eraan begonnen, meestal in de wintermaanden en ik heb deze boot ook met de verhoogde rand gemaakt zoals de SMIT BELGIE, SMIT DUITSLAND, SMIT FRANKRIJK en de SMIT NEDERLAND in het echt ook hebben.
Mijn voorkeur ging uit naar de SMIT FRANKRIJK of de SMIT NEDERLAND, de SMIT NEDERLAND heeft als enige van de 4 geen blusmonitoren.
Helaas zijn er maar weinig foto's van de SMIT NEDERLAND te vinden op het internet, wat ik ondertussen wel ondervonden heb is dat geen enkele van deze sleepboten exact het zelfde is !
Binnenkort zal ik hieruit toch een definitieve keuze moeten gaan maken welke uitvoering mijn model zal gaan worden.
Aan de hand van een originele foto van de SMIT RUSLAND heb ik enige jaren geleden de trap na gebouwd die naar de stuurhut gaat, maar verders wist ik erg weinig verdere details tot ik een paar foto's hiervan in dit bouwverslag zag !
Ik wil dit voor zover mogelijk ook na gaan bouwen, maar ik heb helaas de onderkant van het dekhuis al gedeeltelijk dicht gemaakt..........
Zo gebeurd het dus regelmatig dat je weer over wat nieuwe feiten te weten komt......
Veel succes met het verder bouwen !
groetjes: Hans.