Klopt idd, Klaas, het vrouwtje van die rode stekker aan de accu en het mannetje aan de verbruiker, de link van Ali;Albert, die 4 schakelaars kun je die met één kanaal bedienen? Ken die schakelaar op de foto niet, maar zoals ik begrijp gaat het vrouwtje van die rode stekker aan de accu en het mannetje aan de verbruiker. Het ontvanger stekkertje is een ander verhaal. Op de rode en zwarte draad de plus en min van de ontvangeraccu of BEC. Op de witte draad staat een stuurpuls tussen 1000 en 2000 milliseconde. Die stuurpuls bedient de schakelaar. Heb je een link naar het niet functionerende switch? Kan ik misschien zien of mijn redenering klopt. En zit er een aansluitschema bij? Gr. Klaas.
https://www.aliexpress.com/item/330....order_list.order_list_main.17.7ab21802xPBWLk
Hier zie je iets naar onder scrolllen de Flysky zender. Deze heeft bovenop 6 schakelaars. 3 stuks aan/uit 1 x een 3 standen schakelaar (voor de winch) en 2 x een potmeter schakeling.
In het menu van de zender zie ik dat de puls schakeling geset wordt. Daarom ook 0,3 V op de witte signaaldraad. Dus zou de ontvanger en zender het signaal goed doorsturen zou je verwachten.
Een schema zit er niet bij op de website van aliexpress.
De joystick's van de zender gebruik ik niet voor deze soort van mosfet relais.
In dat witte deel van de switch zou ook een LED moeten branden bij signaal.
Volgens de voorbeeld video die op die site, van de RC auto, moet er een aparte 5V voeding uit een ander kanaal genomen met een Y-kabel. Dat kan niet, want op mijn 10 kanaals ontvanger, heb ik alle uitgangen nodig. En in mijn vorige model de Amsterdam had ik ook dezelfde 10 kanaaals ontvanger, en dat functioneerde goed. Of ik zou een aparte 5V voeding moeten testen, en de rode draad loskoppelen zoals op de video aangeeft.
Laatst bewerkt: