Smoke pomp

Hallo mensen :),

Ik heb eventjes een vraagje.

Ik heb een smokepomp aangeschaft, en die wil ik nu op een van mijn vliegtuigen monteren.
heb ook gelezen dat je de lampenolie waarmee ik ga werken het beste van te voren kunt laten opwarmen.

dus ik dacht, ik koop een messing staaf, en buig die zo in model dat hij fijn om de motor draaid en dan in de uitlaat gaat.
is dit mogelijk en welke maat staaf kan ik dan het beste pakken?

ik dacht aan deze:

Conrad Electronic - System Information

Ik hoor het graag!

Mvg, Marthijn.

Volgens mij kun je beter niet die spiraal om de motor wikkelen want dan belemmer je de koeling mogelijk.

Ik zou zeggen: of je wikkelt hem om het uitlaatspruitstuk, OF je maakt een spiraal IN de uitlaatdemper, zodat de olie in de spiraal opwarmt voor het in de uitlaat vernevelt.

Groet, Bert

Oke, dus dat weet ik dan.

Maar hoe zit het met de messing staaf? is deze geschikt hiervoor en welke afmeting kan ik dan het beste pakken?

Kan je link niet zien, dus ik weet niet of dat goed is of niet.

Gevoelsmatig zou ik zeggen: de ruim en de vloeistof gaat damp vormen in de spiraal (lage stroomsnelheid) wat tot onregelmatige rook kan leiden, en de tun en je krijgt de olie er niet doorheen geperst. maar welke diameter je hebben moet, durf ik je echt niet te zeggen....

Is denk ik ook van de soort rookvloeistof afhankelijk, dus een kwestie van proberen?

Groet, Bert

en als ik de binnen diameter van de brandstofslang aanhou?
dus dat de messing staaf de binnen diameter 0.2 mm ofzo kleiner is als die van de brandstofslang, de links van conrad doen het niet nee.

misschien wil je eventjes zoeken en dan vind je zo erg veel maten messing staven.

typ in bij conrad: messing staaf en dan het onderwerp modelbouw kiezen.
ze zijn wel 5 meter lang..

Lampenolie heb ik geprobeerd, en dit kost veel te veel als je toch gewoon diesel kan proberen en met diesel heb je hetzelfde resultaat.

Ik heb zo'n messing buisje rond mijn bocht gedraaid, maar wanneer ik hover en ik er smoke laat doorgaan, dan crasht mijn kist bijna omdat die smoke de uitlaatgassen tegenhoud, en zo heb ik nog heel weinig of niets van power over.

Heeft iemand ook dit probleem bij het hoveren?

Inderdaad Diesel is nog steeds het beste maar je vader/vriendin zal het graag horen en ruiken als ze samen met je toestel in de zelfde auto mogen zitten;)

Stevo

ik vindt het wel meevallen met de stank , en ik doe niet eens een afsluitertje op de overdruk slang .

Oke, dus dan ga ik voor de diesel.

maar kan je dit ook gewoon in een frisdrankfles pompen?
of wordt het plastic dan zwakker?

hier je antwoord ....

links de benzine tank en rechts een 500cc petfles voor de smoke .
als je twijffeld zet een flesje met diesel een dag of twee ergens neer en kijk of het goed gaat .

34zj7ls.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
aaah :) bedankt.

ik weet voldoende.
over 2 weken ofzo zien jullie het resultaat wel een keertje verschijnen.

PS: hoe lang heb je ongeveer smoke met een 500cc flesje?

bedankt!

Mvg, Marthijn.

ong 4 minuten soms 5 , ligt ook aan je pomp capaciteit natuurlijk .
ik had er liever ee liter tank in gehad voor de smoke maar dat ging nie passe nie !

een paar minuten smoke is voldoende hoor .

Back