Leuk zo`n discussie zonde me er er zelf mee te bemoeien
Jullie hebben allebei gelijk, Richard wat betreft de "nutteloze" extra`s en Stevo qua in de praktijk toepassen van de "werkende" extra`s.
Ik had een vast landingsgestel kunnen nemen, maar dit eigen gemaakte werkend landingsgestel voegt iets extra`s toe.
Het is "schaal" en het werkt + zo leer je weer nieuwe technieken en materialen kennen het was voor mij voor het eerst om zo iets te maken en daar haal je ook een hoop voldoening uit.
Dit noemt men ook wel een leerproces ipv alles klakkeloos overnemen of te kopen voor 140 euries, nu ben ik klaar voor 40
Dit is net zoals met de flaps, tuurlijk je hebt ze niet nodig, maar als je ze gebruikt dan merk je het wel.
Ik had al flaps op mijn 2de trainer gebouwd en ik gebruikte ze ook.
Dit komt ook door het feit dat veel modellen ze niet hebben en dan ga ik ze juist bouwen, het is een beetje apart en je ziet het niet vaak op een "gewone" zondag, en er goed gebruik van maken is natuurlijk ook een kunst.
Qua remmen ben ik er nog niet uit, ik ben ook bang dat ze niet aan mijn verwachting voldoen (ik heb het nu over die elektro/magnetische exemplaren) maar eentje moet er de eerste zijn.
In dit geval zal ik het wel wezen en misschien bevallen ze wel zo goed dat er op den duur meerdere mensen de remmen willen gaan toepassen op hun wat grotere kisten.
Maar de tijd zal het leren.
Even een reactie op julie voorgaande posts:
@ Richard
Dus ik adviseer er met die Snoopey geen tijd aan te verkwisten, bouw die bak lekker af en doe dit soort exotische dingen pas nadat je er veel mee gevlogen hebt en je wérkelijk weet wat er nodig is om nog in te bouwen.
Dat was zowiezo mijn idee, zie mijn laatste opmerking:
Nou ik kijk het nog even aan ik kan het altijd nog inbouwen, eerst de kist maar eens afmaken.
@ Stevo
Berto, Correct me if i'm wrong
Nop, you`re not wrong
en dan weer even terug naar Richard
De Quadra ben ik niet zo gelukkig mee, achterhaalde techniek, loodzwaar en weinig power. Ik zeg niet dat het niet kán, maar ik had die er nooit opgezet..........
Mhhh, ik heb nog geen ervaringen met benzine motoren, tuurlijk je hoort veel over Zenoah, 3W, etc maar die kom je ook moeilijk tegen 2de hands, en nieuw vindt ik ze nog een hoop geld.
De Quadra heeft mij 60 euro gekost dus daar kon ik hem niet voor laten liggen. Voor het model heeft ie waarschijnlijk power genoeg dus dat ie minder presteert dan zijn collega`s zal waarschijnlijk niet zo boeien.
Ik zal het zien als de kist vliegklaar is wat steeds weer een stapje dichte bij komt.
Efin we zullen zien.
Ik wilde nog 2 foto`s plaatsen van het landingsgestel maar dit schijnt ff of-line te zijn.
Ik zal eens kijken of ik nog een beetje ruimte over heb op mijn account maar die zit met mijn site ook al aardig vol anders zien jullie de foto`s vanavond nog on-line.
Greetingz,
Berto.