Software v-stabi 5.0 is uit!!!!

Ja is te meten met een multimeter.Dit kun je oplossen door een kabeltje van de -regelaar naar evt.motormount om te overbruggen hetzij direct door linken naar je staartbuis.Heb zelf een kabeltje op mijn logo van -regelaar naar staartbuis en aan het eind van de staartbuis een kort kabeltje van de riemspan(lager) naar de staartbuis.De kabeltjes gewoon tussen een tyrap klemmen,gebruik je de staartbuis als geleider.
Hoop voor jou dat het hiermee opgelost is.

Veel vliegplezier!!
 
Ja is te meten met een multimeter.Dit kun je oplossen door een kabeltje van de -regelaar naar evt.motormount om te overbruggen hetzij direct door linken naar je staartbuis.Heb zelf een kabeltje op mijn logo van -regelaar naar staartbuis en aan het eind van de staartbuis een kort kabeltje van de riemspan(lager) naar de staartbuis.De kabeltjes gewoon tussen een tyrap klemmen,gebruik je de staartbuis als geleider.
Hoop voor jou dat het hiermee opgelost is.

Veel vliegplezier!!

Nou,ik moet hem eerst weer opbouwen :(
De tailwag kwam er na een loop in en stopte niet meer...de heli is tenslotte tollend ter aarde gegaan.
Zomaar uit het niets want verder was hij nog nooit zo stabiel geweest..
Maar goed.. Balen maar weer een leerpuntje :rolleyes:
 
Er is misschien iets mechanisch kapot gegaan omdat de heli "tollend" naar beneden kwam:confused:.

Succes met het herstellen van de schade.
 
Laatst bewerkt:
Er is misschien iets mechanisch kapot gegaan omdat de heli "tollend" naar beneden kwam:confused:.

Succes met het herstellen van de schade.

Misschien op het laatst omdat er zoveel krachten op de heli kwamen door het klapperen vd staart,maar in het begin niet..
Ik heb de onderdelen bijna allemaal in huis en ga straks rustig bouwen en afstellen..
Komt wel weer goed.. :)
 
Jammer ! ik denk wel dat er iets mis was met de aandrijving van de staart waardoor die tailwag begon.
 
Ik heb wel gemerkt dat een FBL systeem een technisch probleem kan verergeren.
Zo was eens de vertanding in mijn servo hevel slecht waardoor hij af en toe een tandje door sloeg. Met paddles zou hij gewoon scheef vliegen/ één kant op trekken.
De gyro's gingen dit echter terug sturen waardoor hij weer een tandje versprong enzz... -> heli-breakdace -> death.

Misschien is het zo iets geweest. Of toch te hoge gain of trage servo.
 
Ik heb wel gemerkt dat een FBL systeem een technisch probleem kan verergeren.
Zo was eens de vertanding in mijn servo hevel slecht waardoor hij af en toe een tandje door sloeg. Met paddles zou hij gewoon scheef vliegen/ één kant op trekken.
De gyro's gingen dit echter terug sturen waardoor hij weer een tandje versprong enzz... -> heli-breakdace -> death.

Misschien is het zo iets geweest. Of toch te hoge gain of trage servo.

Ja...zoiets zou het best geweest kunnen zijn..Zal met de opbouw ook alle servo`s controleren.
Als ik iets tegenkom zal ik het wel posten..

Groet Jan
 
Hoe zit dat eigenlijk met de toekomstige governor functie, werkt dat ook voor een Nitro?
 
Lijkt me juist voor nitro, de meeste regelaren voor electro motoren hebben het zelf al. Zal vast een upgrade setje zijn met een toeren sensor oid. Je moet toch een toerental meten ergens, ook bij electro.
 
ik heb van het v-stabi forum begrepen dat het voor nitro als wel elektro is mbv een externe sensor, er zit al een aansluiting op de v-bar voor een extra sensor.

Ik denk dat dit voor een nog beter gedrag van de heli zal zorgen, immers weet v-stabi dan ook de belasting van de motor en kan hierop reageren en/of bijregelen !
Wellicht is het dan ook zo dat er geen (vaak) dure regelaar meer nodig is met een governor .

Bas
 
Of je hebt juist een hele goede en degelijke regelaar nodig... die de vele en kleine correctie aansturingen van de Vstabi governor kan verwerken zonder over de kook te gaan. ;)
Ben ook benieuwd hoe het gaat werken.
 
Vreemd hoe die versie 5.0 toch weer heel anders aanvoelt. Ik heb vanmiddag de upgrade gedaan, had eerst nog snel een 3-tal lipootjes met V4 gevlogen, daarna de upgrade en de rest van de dag een 8-tal vluchtjes met V5, en vreemd genoeg is er een merkbaar verschil...de heli voelt nog directer aan. Ik vond 'm daarvoor al perfect maar nu is het weer beter. Straf van die mannen.
 
Back
Top