Taylorcraft
PH-SAM
Bijna gereed.
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik wacht op een eerste mooie voorjaarsdag.Pas wel op als je buiten wil gaan proefvliegen met co2.
1 van die punten lees ik toch heel veel terug. Lekker de tank vullen en starten en de kist ziet men nooit weer terug. Dus pas op met de vullingen het kan opeens snel omhoog gaan.
En als het koud is buiten kun je best veel problemen krijgen met starten en lopen. We zien dit zelfs in de zaal in november. Daarom krijgen ze vaak een moment van proberen dat ze de vulling een beetje kunnen inschatten...
klopt.Trimvluchten altijd beginnen met een 'gas' vulling. Dus vulpatroon rechtop, niet op de kop. Dan komt er geen vloeibare CO2 in het tankje. Als de motor wat langer moet lopen, tankje vullen met vloeibare CO2 (dus vulpatroon op de kop), motorloop timen zodat je daarna weet hoe lang je de motor op de grond moet laten lopen voor je het model loslaat. En inderdaad, als je nu buiten gaat proberen te vliegen, bevriest de boel. En na elke vlucht, ook hartje zomer, het tankje in het model de kans geven weer wat op te warmen.
Alles bevriest met deze temperaturen.loopt een Co2 motortje ook langer met deze temperaturen ? Ik kan me zo voor stellen dat de druk lager is als de boel op het punt van bevriezen staat .Is bij Co2 niet zo heel veel voor nodig .
De propeller is nu een GWS 7035.Ik zou toch voor plastic prop gaan.
Verder mooi begin zo...