SopwithTriplane

Bijna gereed.

IMG_20201118_073650.jpg

IMG_20201118_073718.jpg
IMG_20201117_223415.jpg
IMG_20201117_223404.jpg
IMG_20201117_223250.jpg
 
Laatst bewerkt:
Alles nu verlijmd.
De vleugels zijn onderling perfect uitgericht.
Ging eenvoudiger dan gedacht.
Had rekening gehouden met veel pas en meetwerk :)
Zie er naar uit om de eerste vlucht, met dit driedekkertje,te maken.
IMG_20210125_152220.jpg
IMG_20210125_152308.jpg
IMG_20210125_152322~3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Pas wel op als je buiten wil gaan proefvliegen met co2.

1 van die punten lees ik toch heel veel terug. Lekker de tank vullen en starten en de kist ziet men nooit weer terug. Dus pas op met de vullingen het kan opeens snel omhoog gaan.

En als het koud is buiten kun je best veel problemen krijgen met starten en lopen. We zien dit zelfs in de zaal in november. Daarom krijgen ze vaak een moment van proberen dat ze de vulling een beetje kunnen inschatten...
 
Trimvluchten altijd beginnen met een 'gas' vulling. Dus vulpatroon rechtop, niet op de kop. Dan komt er geen vloeibare CO2 in het tankje. Als de motor wat langer moet lopen, tankje vullen met vloeibare CO2 (dus vulpatroon op de kop), motorloop timen zodat je daarna weet hoe lang je de motor op de grond moet laten lopen voor je het model loslaat. En inderdaad, als je nu buiten gaat proberen te vliegen, bevriest de boel. En na elke vlucht, ook hartje zomer, het tankje in het model de kans geven weer wat op te warmen.
 
loopt een Co2 motortje ook langer met deze temperaturen ? Ik kan me zo voor stellen dat de druk lager is als de boel op het punt van bevriezen staat .Is bij Co2 niet zo heel veel voor nodig .
 
Pas wel op als je buiten wil gaan proefvliegen met co2.

1 van die punten lees ik toch heel veel terug. Lekker de tank vullen en starten en de kist ziet men nooit weer terug. Dus pas op met de vullingen het kan opeens snel omhoog gaan.

En als het koud is buiten kun je best veel problemen krijgen met starten en lopen. We zien dit zelfs in de zaal in november. Daarom krijgen ze vaak een moment van proberen dat ze de vulling een beetje kunnen inschatten...
Ik wacht op een eerste mooie voorjaarsdag.
T'is te koud om te vliegen en het gras te nat.
 
Trimvluchten altijd beginnen met een 'gas' vulling. Dus vulpatroon rechtop, niet op de kop. Dan komt er geen vloeibare CO2 in het tankje. Als de motor wat langer moet lopen, tankje vullen met vloeibare CO2 (dus vulpatroon op de kop), motorloop timen zodat je daarna weet hoe lang je de motor op de grond moet laten lopen voor je het model loslaat. En inderdaad, als je nu buiten gaat proberen te vliegen, bevriest de boel. En na elke vlucht, ook hartje zomer, het tankje in het model de kans geven weer wat op te warmen.
klopt.
 
loopt een Co2 motortje ook langer met deze temperaturen ? Ik kan me zo voor stellen dat de druk lager is als de boel op het punt van bevriezen staat .Is bij Co2 niet zo heel veel voor nodig .
Alles bevriest met deze temperaturen.
CO2 vliegen is een echte zomeractiviteit, als je buiten wilt vliegen.
 
Back
Top