Sovereign of the Seas

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door pietsan, 27 mei 2016.

  1. Sjors B

    Sjors B

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    750
    Locatie:
    Bleiswijk
    Verwijderd
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2016
  2. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.196
    Locatie:
    Leeuwarden
    Je zou een legenda bij kunnen houden Sjors, maar dit is meer een onderwerp voor de 17de eeuwse gelagkamer
     
  3. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Is dat ook niet een beetje de charme van de hobby? Het uitzoeken van onderdelen - het maken van verschillende dingetjes en het later alles tot een kloppend geheel samenvoegen?
     
  4. Sjors B

    Sjors B

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    750
    Locatie:
    Bleiswijk
    verwijderd
     
  5. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.207
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Beste mensen, alle onderdelen van DeAgostini zitten in plastic zakjes, op die zakjes staat een nummer hetgeen correspondeert met het nummer van de bouwbeschrijving. Het is daarom dat ik het probleem niet zie.

    Hier een voorbeeld van een willekeurig nummer, je neemt dus gewoon het zakje met onderdelen wat bij het betreffende boekje hoort. Dus m.a.w. als je alles gewoon in de zakjes laat zitten tot je het nodig hebt, hoef je niet te zoeken!!!

    ps, ik hoop dat we dit onderwerp nu kunnen afsluiten zodat ik weer verder kan met het verslag.
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2016
    a3seidel en Pingu57 vinden dit leuk.
  6. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.207
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
  7. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.207
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    "MBF Foto upload" waarmee ik normaal mijn foto's in het verslag zet, schijnt niet meer te werken (pagina is niet meer te vinden ????)
    De foto's zijn nu een stuk kleiner, maar (zullen de meeste wel weten), als je op een foto klikt, krijg je de betreffende foto ook op ware grote in beeld!
    Hopelijk is dit probleem maar tijdelijk, want ik vind het wel prettig werken met MBF foto upload.....
     
  8. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    Mocht het probleem blijven kun je ook overwegen een dropbox account te maken en al je foto's in de public map te zetten, dan kun je er ook direct naar linken. Voordeel is ook dat dropbox synchroniseert met een lokale map op je pc, dus mocht dropbox ooit down gaan heb je de bestanden altijd nog op je pc zelf staan als backup.
     
  9. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.196
    Locatie:
    Leeuwarden
    Je schiet goed op Piet, zij wordt mooi met deze voorbereiding
     
    pietsan vindt dit leuk.
  10. a3seidel

    a3seidel

    Lid geworden:
    22 nov 2012
    Berichten:
    845
    Locatie:
    Assen
    Goedemorgen Piet, ik zag vanmorgen dat je weer begonnen was met je nieuwe project en ik ben dus maar vlug weer “aan boord” gesprongen.
    Gelijk maar even een vraagje: ik zag dat je van die parallelle schuif-lijmtangen gebruikt, ik vroeg mij af waar je die gekocht hebt en bevallen die ? Ik zie ook dat je extra lijmtangen over de 2 schuif-vingers hebt gezet, hebben ze de neiging om weer terug te glijden, of zitten die laatste er voor extra spankracht ? dus eigenlijk........... zijn die parallelle schuif-lijmtangen aan te bevelen ?

    A3
     
  11. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.207
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Hoi Adri, ik heb de klemmen gekocht bij de Kombuis een paar jaar geleden. (zijn nog steeds te koop aldaar) De extra klemmen op de vingers zijn inderdaad voor extra spankracht, een enkele keer hebben ze de neiging om terug te glijden omdat het antislip laagje een beetje is versleten bij sommige klemmen.
    De klemmen zijn zeker aan te bevelen, passen vaak waar andere klemmen niet passen!
     
    a3seidel vindt dit leuk.
  12. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.207
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Bedankt voor de info Danny.
     
  13. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.207
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
  14. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.207
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
  15. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.207
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Het balsa bij de boeg is inmiddels geschuurd en in afwachting van de rest van het balsa (heb bericht gehad dat het is verzonden) ben ik begonnen met het beplanken van de heksteunen.
    Buiten regelmatig een foto van de vorderingen, ga ik niet al te diep in op de 1e beplanking. Belangrijk is dat het er strak opkomt, zonder deuken en bulten, kortom een goede basis voor de 2e beplanking, die het zicht bepaald van de romp!
     
    Pingu57 en a3seidel vinden dit leuk.
  16. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.207
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    In afwachting van mijn balsa hout (is inmiddels bezorgd) heb ik de beplanking van de heksteunen afgewerkt en de plaat aangebracht voor de spiegel,

    De onderste lat (op de foto Bovenste) is afgeschuind gelijk met de spanten voor een iets groter lijmoppervlak voor de latere huidplanken,

    Alles afgewerkt en gelijk geschuurd, zodat de huidplanken straks mooi aansluiten,


    Nu nog wat stukjes balsa aanbrengen, waarna ik kan gaan beplanken....
     
  17. janzwart

    janzwart Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 okt 2011
    Berichten:
    2.298
    Locatie:
    Hillegom
    Je hebt er een stevig tempo in zitten. Gaat goed.
     
    a3seidel vindt dit leuk.
  18. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.196
    Locatie:
    Leeuwarden
    Ik sluit me bij Jan aan.
     
  19. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.575
    Locatie:
    noord-holland
  20. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.207
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    In principe is het model nu gereed om de huidplanken aan te brengen. Echter na het doornemen van de bouwbeschrijving, bleek dat het 3e valse dek met de dekbalken pas gemonteerd word na volledige 1e huidbeplanking. Aangezien je daar nu veel makkelijker bij kan, heb ik de dekbalken eerst gemonteerd en het dek (wat later beplankt word) op maat geschuurd.
    Op de foto de dekbalken, met de openingen voor de latere roosters,
    Ook hier heb ik stutten onder de balken geplaatst voor extra stevigheid,
    Het op maat gemaakte valse dek dryfit op de dekbalken. (Het is niet verstandig om dit dek al vast te lijmen, daar er vlak boven dit dek nog poorten moeten worden uitgesneden, dus om beschadiging te voorkomen word dit pas gedaan na het uitsnijden van de poorten)
    Nu bezig met het zwart verven van de ruimtes voor de latere insteek kanonnen,
     

Deel Deze Pagina