Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
fijne Feestdagen en het allerbeste in het komende jaar 2019!
Dank je Hans. Of het model af komt dit jaar, dat valt nog te bezien, de grote mast moet nog helemaal worden opgetuigd en dat is zeker niet de makkelijkste. Er moet ook nog wat aan de romp gebeuren, de kabeltjes voor de geschut-luiken en ik moet nog een aantal bemanningsleden schilderen, niet de simpelste klus voor mij, maar we zullen zien en ik heb nooit haast!Mooi gemaakt Piet deze wenskaart. Ongemerkt vliegt de tijd snel voorbij. Ik zie je vorige wens voor 2018 nog voor me. Hetzelfde toegewenst en ook voor alle forumleden. Ik verwacht dat je dit jaar wel klaar gaat komen met dit huzarenstukje. En heb je al wat in gedachte voor een volgend schip? Ik zie jou nog niet stil zitten...
Goed bezig Peter en het zal zeker niet meevallen voor de eerste keer, zelfs de wat meer ervaren bouwers van dit soort schepen hikken vaak tegen het optuigen. Je kan het ook gewoon doen volgens de boekjes van DeA. daar laten ze het één en ander weg en is het dus iets simpeler. Zelf smokkel ik ook wel eens met een lijntje onder het motto; als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan. Dus als er eens een lijn verkeerd zit, of niet helemaal juist is belegd dan valt dit bijna nooit op bij het zien van het totaal beeldPiet, ik heb intussen een hele hoop touwen voorbij zien komen, en ik denk dat ik dit volgen kan, maar het snappen ga ik waarschijnlijk pas als ik er mee bezig ga, en stukje bij beetje deze touwen ook op de Sovereign ga maken.Intussen probeer ik je touwwerk ook in de boeken te herleiden
![]()
Helemaal met jou eens Piet, het optuigen is ook niet mijn sterkste kant en een lijntje gaat bij mij ook wel eens op het "verkeerde" belegpunt.En dat ook onder het veelzeggende motto: als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kanzelfs de wat meer ervaren bouwers van dit soort schepen hikken vaak tegen het optuigen. Zelf smokkel ik ook wel eens met een lijntje onder het motto; als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan. Dus als er eens een lijn verkeerd zit, of niet helemaal juist is belegd dan valt dit bijna nooit op bij het zien van het totaal beeld![]()