Speeding Micro RS4

Nismo zei:
Tazzy zei:
Lijkt me dat dit niet van toepassing is als je een kolomboor gebruikt en je werkstuk met de daar voor bestemde gereedschappen klemt

Zolang je boord op een hardere ondergrond (bv een stuk hout) niet. In ieder geval geen centerpons!

geen centerpons?? ivm breuk? Kraspen is dan zeker the way to go?
 
Roelof zei:
Mijn weegschaal gaat niet verder dan 500 gram en het metertje wilt iets verder, zal dus ergens op 600-650 gram zitten met 8 cellen !

weeg je auto en je cellen apart en maak dan de som :lol:
 
Jelle zei:
Nismo zei:
Tazzy zei:
Lijkt me dat dit niet van toepassing is als je een kolomboor gebruikt en je werkstuk met de daar voor bestemde gereedschappen klemt

Zolang je boord op een hardere ondergrond (bv een stuk hout) niet. In ieder geval geen centerpons!

geen centerpons?? ivm breuk? Kraspen is dan zeker the way to go?

Wat zou je zeggen van een stift en daarna voorzichtig voorboren met 1 mm?
 
Gewoon met een priem oid. een klein puntje maken, kan zo uit de losse hand.
 
nee dit was nog met de standaard motor op 7,2 volt, dacht ik, maar niet op foambandjes hoor gewoon op rubber, maar foambandjes komen er wel aan, ik heb op de baan in gouda gereden(buiten) en ik merk dat de wagen erg met zijn kont 'gooit', kan dit soms komen door een ongelijke gewichtsverdeling? want de accu kan niet helemaal in het midden v h chassis, maar daar komt verandering in als ik de KAN cellen heb, kan ik een goede pack maken die ook de aan andere kant van de snaar op het chassis ligt

ronnie
 
ronnie_hertog zei:
nee dit was nog met de standaard motor op 7,2 volt, dacht ik, maar niet op foambandjes hoor gewoon op rubber, maar foambandjes komen er wel aan, ik heb op de baan in gouda gereden(buiten) en ik merk dat de wagen erg met zijn kont 'gooit', kan dit soms komen door een ongelijke gewichtsverdeling? want de accu kan niet helemaal in het midden v h chassis, maar daar komt verandering in als ik de KAN cellen heb, kan ik een goede pack maken die ook de aan andere kant van de snaar op het chassis ligt

ronnie

Had je een HPI? Dan is het meestal vering.
 
nee ik HEB een hpi:P, ik zal eens naar de vering kijken, wat moet ik er dan aan veranderen?, zachter of harder, en is het aan te raden om wat zachtere banden achter te nemen?
 
ronnie_hertog zei:
nee ik HEB een hpi:P, ik zal eens naar de vering kijken, wat moet ik er dan aan veranderen?, zachter of harder, en is het aan te raden om wat zachtere banden achter te nemen?

Nou foam is altijd aan te raden. Daarnaast valt er niet veel te doen aan de standaard veren, mits je er nieuwe onder legt. Ik heb zelf X-Shocks uit de USA besteld, dat is al een aardig veschil. Ook het chassis van de standaard HPI is wat te star aan de achterkant, het kantelt niet makkelijk. Dit is alleen op te lossen door een andere chassisplaat te maken.
 
Nismo zei:
Ook het chassis van de standaard HPI is wat te star aan de achterkant, het kantelt niet makkelijk. Dit is alleen op te lossen door een andere chassisplaat te maken.

je moet 2 stukjes verder inslijpen dan verbeter je dit (stond als 'cheap tip' in RCCA)
 
Al vaak geplugd, nu dan nog maar een keer....

http://www.macdebaanbrekers.nl/hpi/tips.htm

Verwijder de achterveer en slijp inderdaad het chassis iets verder in:

flex1.jpg
 
die bedoelde ik :) als ik nu een scanner had kon ik die 2 pagina's es scannen en posten.
zal dan zo ff proberen wat uit te leggen

een zelf te maken snaarspanner
upperdeck hoger-->electronica onderaan
dat chassis slijpen
de rest weet ik niet meer vanbuiten, als je ze wil weten zoek ik wel is in m'n archief naar het desbetreffende nummer.
 
mijn auto begint te leven, heb nu carbon onder en boven plaat zelf gemaakt, en er zit een nieuwe hart in:P een speed400 race, nu nieuwe regelaar halen en dan gasse:P
 
ik heb ook die tip van roelof uitgevoerd op mijn nieuwe chassis, maar het werkt niet zo veel, ik heb ongeveer nog 1 cm printplaat waar de achterkant aan vast zit, is dit teveel on goed te kunnen veren, ik denk zelf dat het wel goed zit maar dat het aan de banden ligt, want als ik op parket rijd is het wel goed

ronnie
 
Rick St. zei:
mijn auto begint te leven, heb nu carbon onder en boven plaat zelf gemaakt, en er zit een nieuwe hart in:P een speed400 race, nu nieuwe regelaar halen en dan gasse:P

Een shultz is een goede tip. :wink:

Speed400 race? Geen 480BB Race? 8)

Denk er aan dat je een motorplaat hebt die dik genoeg is!
 
Ze worden wakker in de USS!!!!

Eindelijk een echt racechassis van ActionRC SLEEPER480!

www.aktionrc.com

Kijk dit druist weer in tegen de grote opkomst van de M18, de Micro RS4 blijkt dus toch nog wel een lang leven beschoren te zijn.

Stap ik dan misschien toch nog af van mijn Ratzas chassis??
 
Back
Top