jacques, zwaar :? vind het wel meevallen de spanwijdte is 1500mm en echt besparen op het gewicht zou denk ik wel kunnen maar is lijkt mij niet verstandig.
Dit is dan ook een nadeel van een prototype van een kit :? je zou voor je zelf nog wel kunnen besparen, maar een kit moet :wink: om het maar bot te zeggen h.ft.rproef

zijn.
Dit om een ieder de mogelijk te kunnen bieden het model te bouwen en te vliegen, waardoor veelal de kit's toch iets zwaarder zullen uitvallen.
Mijn streefgewicht van de proto zit zo rond de 2500 gram en als de Spit nu op de weegschaal ligd, incl 16 cellen 3000nihm, een oude Robbe Sport 420/9 motor van over de 300 gram, servo's in de vleugel en in de romp, en het complete onderstel nog zonder servo, komt het gewicht uit op iets onder de 2500 gram en dat is niet slecht voor een proto denk ik.
Roel, dank je :lol: de Spit is denk ik voor velen een favoriet, met dank aan dhr Mitchell jammer dat hij er niet veel van heeft mogen mee maken.
8) Water is overigens geen probleem voor de Spit want deze heeft ook met drijvers :wink: gevaren en gevlogen.
Trouwens leuk artikel in Modelbouw Aktueel van de Jules Verne, heb hem natuurlijk in het fotoalbum al bekenen, maar is zeker ook leuk om het artikel erbij te lezen. Lijkt mij ook een leuke boot om te bouwen, of te ontwerpen.
Ton