Spitfire 1500mm elektro prototype RBCKits

@Ton

Hoe soldeer je dat :?:
Rood en zwart zijn +/- en wit signaal :?
Kun je rood en zwart zomaar aan een andere accu hangen :? :?:

Ton,
Waarom geen 110Mah accu'tje?
(Of zelfs celletjes uit een laadbaar 9V blokbatterijtje, zijn nog iets kleiner meen ik)

Jaques, de beide zwarte mindraadjes verbind je aan elkaar door. De rode plusdraad van het landingsgestelaccu'tje verbind je met de betreffende servo('s), er gaat dus geen rode draad van die servo's naar de ontvanger meer.
Het witte signaal draadje gaat gewoon de ontvanger in.
Heet dan wel geen Ton, maar ja...

Gerben

Aha. :D

Dus de zwarte van de ontvanger gaat samen met de zwarte van de tweede accu, en de servo.
De witte gaat direct naar de ontvanger.
En de rode draad van de servo gaat naar de tweede accu. :?

Inderdaad, je zou ook een 1/4 AA kunnen nemen die zijn 4 of 5 gram :wink:

Klopt en even voor de duidelijkheid :

Van de servostekker knip je de rode plusdraad los en soldeer deze aan de stekker voor de tweede accu.
Tevens soldeer je aan de stekker voor de tweede accu een zwarte mindraad die paralel wordt gesoldeerd aan de zwarte mindraad van de servo.

Aan de servostekker voor in de ontvanger, blijven dus de zwarte mindraad en witte pulsdraad gewoon zitten.

Wat de accu betreft, er gaan twee accu's in van 350 mah 1 voor de besturing en 1 voor het onderstel.

Ton

Zo hehe waar waren we gebleven o ja het indekken van de vleugel, waarvan we de locatie van de hoofdligger hebben afgetekend.
afb1192.jpg

De onderindekking zit erop, we lijmen daarbij eerst de ligger op de indekking en rollen daarna van daaruit naar de achterlijst en lijmen met Ca de ribben en herhalen dit naar de neuslijst.
afb1193.jpg

Dat gaat de rolroer worden
afb1194.jpg

Ondersteunings latje, maar dat zou ook een begin voor een flap kunnen zijn, maar niet op deze Spit, is dus een optie.
afb1195.jpg

Middelstuk nog open
afb1196.jpg

Naderhand wordt de indekking weggeneden om bij het onderstel te kunnen.
afb1197.jpg

De onderzijde
afb1198.jpg

Wat een oppervlakte

Zo weer een stukje verder. :D

Wat zijn jullie aan het bouwen en eh plaats ook even een plaatje

Ton

Dank je, maar dat doet tie elke keer automatisch alleen vergeet ik het weleens weg te halen weet niet hoe dat komt is ook verder niet interresant.

Ton

Ps.

Is er een truc om die achterlijst snel in de goede vorm te schuren ed. :?:
Ik zit altijd te prutsen met een schuurblok. :oops:

Ik doe bijna alles met een David schaafje dat werkt super, je hoeft dan alleen maar na te schuren.
Tape dan wel een deel van het mesje af zodat hij alleen de lijst raakt en niet de ribben of indekken, :wink: anders gaat tie happen en dat willen we niet.

Ton

Zo hier zijn weer wat plaatjes van de Vleugel :D

afb1421.jpg

afb1422.jpg

afb1423.jpg

De wielkast
afb1424.jpg

Zo plakken maar.

:lol: :lol:

Balsa knippen gaat prima
afb1425.jpg

Zo die kunnen we in de vleugel plakken
afb1426.jpg
:lol:
afb1427.jpg

Ietsje afschaven anders raaks het de bovenindekking
afb1428.jpg

Dan nu de rolroeren
afb1429.jpg

Inzagen op dikte van de lijst die erin moet
afb1430.jpg

:lol:

afb1431.jpg

Rolroer maar even afmaken dus ook wat klosjes voor de scharnieren en ook de servo gaat erin
afb1432.jpg

afb1433.jpg

Zo die zit
afb1434.jpg

Netjes toch :lol: :lol:

Ton

Kijk, dat maakt mij nou happy :D :D .

Dank je Joost :music:

Maar natuurlijk vooral bedankt voor de mogelijkheid tot het uploaden van de foto's.

Heb ter nog veel meer, 8) dus maak er nog maar een upload page bij :wink: :wink:

Ton

ton de fotos worden tegen woordig gehost op het forum zelf, dankzij onze gulle sponsors :wink:

ik second joost, uitstekend bouwverslag !

Weer een stukje verder, het indekken van de vleugel :banana:

afb1544.jpg

Maar eerst de eerste strip van de neuslijst op maat schaven.
afb1545.jpg

afb1546.jpg

Plakbandje ter bescherming van de ribben bij het schaven van de neuslijst
afb1547.jpg

afb1548.jpg

In de juiste verdraaing en klaar voor het indekken.
afb1549.jpg

Onder elke rib een blokje
afb1550.jpg

De plank waar de achterlijst uitkomt, is handig voor het op maat snijden van het eerste deel van de indekking
afb1551.jpg

Zo die zit :D
afb1552.jpg

Zo dat gaat lekker en alles geplakt met Dikke CA
afb1553.jpg

afb1554.jpg

Zo morgen gaat dit deel dicht dus nog even geduld.

Ton

Een juweeltje om te zien :D
Dit moet geweldig zijn om te bouwen als ik het zo bekijk. Schitterend.

Wil je niet dat je verlengkabel vervangbaar is mocht er iets mee gebeuren. Je kunt 'm nu niet even doortrekken.

Dankje :lol: , heb dan ook alle vertrouwen erin dat het een leuke kit gaat worden en dat we veel elektrovliegers een plezier doen met dit formaat Warbird :lol: .

Heb een hekel aan luikjes :? en heb alle vertrouwen in de servo's van tegenwoordig :wink: . Natuurlijk wel de servo's getest met het op nul zetten en monteren van de hevel.
Wat de snoeren betreft, die soldeer ik altijd juist omdat een stekkerverbinding problemen zou kunnen geven.
De servo zit geplakt met dikke CA en als tie problemen geeft dat is dan jammer en moet het mes erin.

Ton

Nee de Spitfire staat niet stil 8) , hier zijn weer wat plaatjes.

Lijkt wel of ik de enige schaalbouwer ben, zou toch verwachten dat er meer modellen tijdens de winter in aanbouw zouden zijn.
afb1998.jpg

afb1999.jpg

afb2000.jpg

afb2001.jpg

Zo die is dicht en dat gaat als een speer met CA secondelijm
afb2002.jpg

afb2003.jpg

afb2004.jpg

Zo dat kan ook ook dicht met uitzondering waar de servo van het onderstel komt.
afb2005.jpg

Daar moet de vleugelpen komen
afb2006.jpg

Versteviging voor de enkele vleugelbout.

Dat was tie weer dus volgende keer meer :lol:

Ton

Back