Verder met de Spitfire 8)
Nu dat ik weet dat de Spitfire super vliegt is het tijd voor de afwerking en moet zeggen daar heb ik wel zin in :wink: , alhoewel ik doorgaans daar een hekel aan heb.
Met een 25gram mat op de vleugel en twee lagen Pu op de romp kunnen we zeggen dat de afwerking is begonnen.
Natuurlijk moet er ook een cockpitkap komen dus van piep eerst maar een mal maken en die hebben na wat snijden en schuren vrij snel voor elkaar.
Vind het ook leuk om diverse producten te proberen en kwam bij praxis een bus kwastplamuur tegen prima om eens te proberen.
Ook goed om de piep van de cockpit mee in te smeren en ook die strak te krijgen.
Lekker dik spul dat met een kwast wordt opgebracht, na het drogen flink schuren en dat gaat prima met korrel240 hoe meer eraf des te beter. De laag moet alleen maar vullen waarna de rest wordt weggeschuurd en wat geeft dat een zooi :? .
Met de romp al redelijk strak en de cockpit klaar voor een negatieve mal wordt de locatie afgebakend met plankjes balsa, om een doosje te krijgen waar de gips wordt ingegoten en de cockpit dus ingesloten.
Met het losnemen is de piepmal verloren gegaan maar de negatieve gipsmal is prima strak en zal naar Rob (RBC) gaan voor het maken van een positief en later een echte cockpitkap.
Voor nu dus verder met de afwerking, maar eerst nog wat plaatjes.
Heb nog wat meer proeven lopen met de Histor kwastplamuur 8O want de bedoeling is dat er panellines en klinknagels op komen, maar daarover later meer.
Ton