.
Bedankt Jan!
.
Bij de Top Flite Spitfire worden de hoogteroeren dmv van een dun stalen "U" met elkaar verbonden. Als je de romp volgens de TF bouwbeschrijving bouwt dan kan je wanneer de kist ruwbouw klaar is de stalen "U" door een gat in de romp steken en de hoogteroeren aan het stabilo bevestigen. Maar de 1:1 Spitfire heeft een brede verbindingsbalk tussen de hoogteroeren:
Dit ga ik ook zo maken, het betekent alleen wel dat de hoogteroeren al aan het stabilo bevestigd moeten zitten voordat het kielvlak op de romp kan. Ik zou de sparing en afdekplaatjes kunnen maken zoals bij het origineel, maar het lijkt mij steviger de achterlijst van het kielvlak geheel door te laten lopen. Verandering van bouwvolgorde dus, eerst verder met het stabilo verder afmaken
Groeten, Ramses
.
Bedankt Jan!

.
Bij de Top Flite Spitfire worden de hoogteroeren dmv van een dun stalen "U" met elkaar verbonden. Als je de romp volgens de TF bouwbeschrijving bouwt dan kan je wanneer de kist ruwbouw klaar is de stalen "U" door een gat in de romp steken en de hoogteroeren aan het stabilo bevestigen. Maar de 1:1 Spitfire heeft een brede verbindingsbalk tussen de hoogteroeren:
Dit ga ik ook zo maken, het betekent alleen wel dat de hoogteroeren al aan het stabilo bevestigd moeten zitten voordat het kielvlak op de romp kan. Ik zou de sparing en afdekplaatjes kunnen maken zoals bij het origineel, maar het lijkt mij steviger de achterlijst van het kielvlak geheel door te laten lopen. Verandering van bouwvolgorde dus, eerst verder met het stabilo verder afmaken
Groeten, Ramses
.
Laatst bewerkt: