Dank je Arnold, als het zover is laat ik van me horen.
Vandaag de motor gemonteerd. 50mm afstandsbussen gemaakt van de 70mm bussen van de proefstand.
Meteen neuslastig.
Met de motoras is mooi de kap uit te lijnen., 10mm gat in de kap gemaakt, spinnerplaat om te centreren.
Even passen.
Gat opgeruimd naar 42mm, dan kan hij over de propmeenemer schuiven.
Alles past er netjes in.
Lowcost die kits van sarik, maar de kwaliteit is er ook naar. Polyester met hier en daar een snippertje glasvezel.
En het is wat scheef en krom.
Is wel recht te trekken, maar dan moet de kap goed worden vastgeschroefd, op veel punten. Origineel heeft de Spitfire speciale fasteners. Ik ga die naboodsen met een schroefje met papieren schijfje er op.
Ze kunnen bijna verzonken in het polyester, net echt die steken ook wat uit.
Ze zitten als dummy in het kap oppervlak, makkelijk waar de schroeven moeten komen.
Twee fasteners net zichtbaar. De opening voor de uitlaten ging er goed uit met raspfreesje en schuur rolletje in de proxon, met de stofzuiger er bij.
De ronding aan de kant van de tank, net voor de cockpit zit die, klopt echt niet met het balsa spant.
Wat is nu wijsheid, kap proberen rond te buigen, of de tank laten verlopen van motorkap naar spant. Er zitten 3 precies dezelfde spanten vanaf de motorkap tot aan de cockpit. Ik kon nog niet vinden hoe dat bij een echte Spitfire zit.
Alles weer opgeruimd, morgen ochtend staat hier de laptop..