Spoken uit het verleden.

Het muiltje krijgt vorm.

upload_2022-12-7_13-39-30.jpeg




upload_2022-12-7_13-40-25.jpeg


De overvloei naar de spinner blijkt optimaal.
Nu ga ik de motor implementeren en het koelgat vrij maken.
Alle balsaoppervlaktes krijgen een laag kraftpapier om de oppervlaktestructuur te verstevigen.
De triplexopp enkel wat plamuur.
Maar dit is voor later.
 
Even de motor inbouwen.
Boringen volgens de gebruiksaanwijzing uitvoeren.
De aandachtige toeschouwer zal merken dat ik op de valreep een wijziging aan mijn werktekening aangebracht heb.
Zodoende nog een strakkere overvloei naar de spinner toe te bewerkstelligen.

upload_2022-12-8_19-51-15.jpeg


Ik ben tevreden over het resultaat.

upload_2022-12-8_19-52-36.jpeg


Let op de koelopening links onderaan de spinner.
Voor een zweefvliegtuig is dit minder geboden gezien je feitelijk zelden langer dan 40 seconden de gaskraan open zet.
Maar toch kan wat verse lucht nooit kwaad.
Het eet geen brood, zegt men alhier.

Ik heb ondertussen de KAVAN c 3548 al even laten draaien.
Veiligheidshalve heb ik de propellerbladen verwijderd.
Het is nu ook niet de bedoeling dat alle kerstversiering van onze kerstboom weg geblazen wordt
 
Strak werk :thumbsup:
Ik heb altijd temp van de regelaar via telemetrie , motor word nauwelijks warm regelaar tot 60°C in de zomer .
Ruimte in zwever is klein, 1e vlucht geen probleem maar na 6 à 7 , zonder thermiek om de 3 min stijgvlucht, dan zie je de temp oplopen.
Bij 75 °C aan de buitenzijde van de regelaar is het gedaan , inwendige veiligheid schakelt alles uit :eek:
Hoe ik het weet :oops:
 
De werken gaan verder.
Zoals ik reeds eerder aanhaalde krijgen alle balsa oppervlaktes een laagje kraftpapier.
Dit betekend een minuscuul laagje papier op basis van hout om de oppervlaktestructuur te optimaliseren.
Laat zich prima verwerken en spant zich na bevochtiging probleemloos op.

Onderkant staartboom.

upload_2022-12-12_11-55-27.jpeg



Het middenstuk.


upload_2022-12-12_11-56-47.jpeg



upload_2022-12-12_12-2-13.jpeg



Zelfs de canopy gemoduleerd in PUM krijgt zijn bekomst.
Vereist wel enige snit en naad vaardigheid.

Krftpapier is een goede drager van plamuur en verf.
Wordt vervolgd.
 
Het richtingsroer en hoogteroer worden uit Balsa van 6 mm vervaardigd.
Gewoon plankjes uitsnijden, afronden en de bewegende delen in profiel schuren.
Dus, zo eenvoudig mogelijk.
De afwerking gebeurt volgen gewoonlijk stramien.
Eerst een laag porienvuller ( verdunning vinyllijm en acrylverf)
Vervolgens uitplamuren en schuren.
Plamuur (Talkpoeder, verf en wat lijm)
Dit viskeus papje laat zich prima verwerken met spateltje.
Eindlaag acrylverf (kunstenaarsverf in tube)
 
Laatst bewerkt:
Ik zie nog niks . . .

Foto's op het scherm zetten, met windows-toets + shift + s selecteren, en plakken.

Voorbeeld:


upload_2022-12-26_13-48-45.png

Fluitje van een cent.

Succes!


jan.
 
Wil niet lukken.
Vroeger deed ik gewoon CTRL C en vervolgens CTRL V
Plots lukte dit niet meer ?

Er zit een knop "upload bestand" onder het veld waar je de tekst intypt. Daar kan je 1 of meerdere beelden selecteren. Daarna kies je per afbeelding voor "niniatuur" of "volledige afbeelding".
 
Ondertussen alle componenten geverfd.
Morgen ga ik het staartstuk op de romp lijmen.
Een fase die bepalend is voor het in kruis brengen van het stabilo.

IMG_3807.JPG
 
Ondertussen de stabilo en richtingsroer op de romp gelijmd.
De MONT 3000 E krijgt vorm.
Het lijmen van het stabilo vereist maximale precieze.
Het oog en bepaalde merkstreepjes staan in dit proces centraal.
Controleren en nogmaals controleren.
Je hebt maar één kans.
Altijd gelukkig eens deze fase voorbij is.

IMG_3809.JPG


De vleugel is er één op overschot van mijn Bergfalke.
Zal het goed doen voor dit project.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top