SS-Furie 1:25 Restauratie project

Behoorlijke klus geweest... restauratie is lastiger dan nieuwbouw... je komt er moeilijker bij... en moet je soms speciale gereedschapjes of truuckjes bedenken :-)

Behoorlijke klus geweest... restauratie is lastiger dan nieuwbouw... je komt er moeilijker bij... en moet je soms speciale gereedschapjes of truuckjes bedenken :)

Ja Bas , nieuwbouw is inderdaad makkelijker ,maar je moet iets hebben met het model om het zo te doen , maar het komt goed als de romp maar vaart deze zomer de meeste delen kunnen er voorlopig zo weer op .
Alles krijgt een make over ook qua kleur en extra details ,verder kot het complete interieur erin en de sleeplier en de ankerlier worden nieuw gebouwd.

En af en toe bij ons in Maassluis naar het origineel komen kijken hé, vanaf Steenbergen 45 minuten met de auto en op zaterdag kun je er altijd op!

Hoi Maurice , klopt ik heb inmiddels een paar honderd foto's gemaakt na een drietal bezoeken ook aan het museum natuurlijk.
ik ga met de furie van de week nog wel wat doen , het werk is grof dus kan ik dat wel doen ik zie erg wazig op het moment en het geheugen is in de war , maar past een beetje bij de leeftijd misschien.;)

Leuk!
Ik heb 'm ooit nog eens gekocht van Deans Marine en heb het model na een maand of wat bouwen weggedaan omdat de schaal wel erg klein vond. Gelukkig heb ik de foto's nog!
Succes en ik blijf je volgen!

Ik zal de foto's welke ik op m'n bureaublad heb staan, even n in m'n media mapje zetten Erwin.
Ik moet er nog meer hebben, de vraag is alleen waar...:(
Ja Maurice , dat heb ik ook vaak !! ik zoek wat af op de PC.
ik heb de voorwand erin met de 5 patrijspoorten , van de week nog wat plekjes plamuren en daarna wat foto's .

alleen een nieuwe voorwand erin met g4 behandeld , de oude was teveel werk om te herstellen en er moesten 3 gaten bij
. IMG_20161204_113231.jpg

Zo eindelijk weer wat nuttigs gedaan dit keer aan de Furie , de eerder besproken huidplaten.
Omdat erop de tekeningen die ik toch nog heb kunnen vinden bij mijn ouderlijk huis geen huidplaten staan heb ikzelf een gooi gedaan.
Een belangrijke tip gebruik goede afplaktape die goed blijft zitten , je gaat er nogal een keer overheen het zou zonde zijn als de tape los zou laten.

Laatst bewerkt:
Zodra je klaar bent direct de tape verwijderen voordat de plamuur uit hard , ik gebruik altijd Japanse plamuur messen van de Action .
Klaar is Kees (Erwin in dit geval) laten uitharden en lichtjes opschuren.;)

IMG_20170219_145343.jpg

vandaag terug op het paard geklommen in mijn geval een rollator !! en zo achter de draaibank , wat echt goed ging de hoogte is perfect.
Voor de romp gaten bussen gedraaid voor de trosgaten die er in moeten voor het spuiten straks.

IMG_20170220_202926.jpg

Back