Dank je wel Hans.Het zijn katvissen, een soort van meerval. Ze staan rechtop op hun neus met de staart naar boven, en ze moeten pas gemaakt worden tussen het dak en op het berghout.
Maar stukjes touw is een goed alternatief!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dank je wel Hans.Het zijn katvissen, een soort van meerval. Ze staan rechtop op hun neus met de staart naar boven, en ze moeten pas gemaakt worden tussen het dak en op het berghout.
Maar stukjes touw is een goed alternatief!
Dank je wel Timber! Ik zie van jou al een tijdje geen updates meer, je bent toch niet gestopt?schitterend mooie boot piet
Gelijk heb je Piet, en mijn ervaring is dat als ze daar een nachtje hangen dat de lijnen behoorlijk nog uitstrekken, mede omdat ze 3 blokken passeren. maar ik zie dat je ze al een aardig (span)gewicht hebt mee gegeven. Morgen even naspannen en het hangt als gegoten.Vandaag bezig met het afhangen van het grootzeil, is nog niet helemaal klaar omdat ik maar een aantal uurtjes per dag kan/mag bouwen i.v.m. de rug. Is niet erg, want ik heb zeeën van tijd....
Ik smeer niets op de zeilen, behalve de zomen die zijn met houtlijm gelijmd en worden daardoor iets of wat stijver. Verder gebruik ik de diverse lijnen van de tuigage om er nog wat meer model in te krijgen. (en nee, er staat géén ventilator achterZeil hangt er mooi bij Piet!
Smeren jullie die zeilen in met iets? Zodat het een beetje in vorm blijft staan neem aan dat er geen ventilator achter staat.
Grz.
Chris
Toen ik met dit model begon, kreeg ik best wel commentaar van familie en vrienden, zoals; wat heb je nu aangeschaft....?? Is natuurlijk heel wat anders als de grote fregatten en linie schepen die ik normaal op mijn werktafel heb staan. Maar al naar gelang dit scheepje steeds meer vorm kreeg zijn er al heel wat meningen bijgesteld en vinden de mensen het steeds mooier worden... Er zijn zelfs al een aantal mensen die haar wel willen kopen. Maar helaas pindakaas, dit model blijft bij mij op de tv-kast staan![]()
Dat is een slecht plan Piet, zit je heel de avond naar dit wonderlijk mooi schuitje te staren en mis je alsnog al het nieuwsMaar helaas pindakaas, dit model blijft bij mij op de tv-kast staan![]()